Main Menu
User Menu

M4A1 Sherman

Sherman II

     
Název:
Name:
M4A1 Sherman
Originální název:
Original Name:
M4A1 Sherman
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
Lima Locomotive Works, Lima, Ohio
Pressed Steel Car Co., Pittsburgh, Pennsylvania
Pacific Car and Foundry Co., Bellevue, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1942-DD.12.1943 z toho / from that:
DD.02.1942-DD.09.1943 Lima Locomotive Works
DD.03.1942-DD.12.1943 Pressed Steel Car Co.
DD.05.1942-DD.11.1943 Pacific Car and Foundry Co.
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6281:
1655 Lima Locomotive Works
3700 Pressed Steel Car Co.
926 Pacific Car and Foundry Co.
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
30300 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5842 mm
Délka korby:
Hull Length:
5842 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2616 mm
Celková výška:
Overall Height:
2743 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
432 mm
Šířka pásu:
Track Width:
421 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.09 MPa
Pancéřování:
Armour:
Korba :


přední 51mm / 37-55°
boky 38mm / 0°
zadní 38mm / 0-10°
horní 19mm / 83-90°
dno vpředu 25mm / 90°
dno vzadu 13mm / 90°


Věž :
štít kanonu 76mm / 0°
přední 76mm / 30°
boky 51mm / 5°
zadní 51mm / 0°
zezhora 25mm / 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental R-975-C1
Výkon:
Power:
261 kW při 2400 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizovaná převodovka
počet rychlostí: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
33.8 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
193.1 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2.29 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m
Brodivost:
Fording Depth:
1.02 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
75mm kanon M3 ve věži M34 / M34A1, 90 nábojů
Vedlejší:
Secondary:
.50 protiletadlový kulomet M2HB (300 nábojů)
.30 spřažený kulomet M1919A4
.30 kulomet M1919A4 (oba celkem 4750 nábojů)
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Data pro verzi Early production


Palivo : 80oktanový benzín, 175 US galonů


Otáčení věže : hydraulické a manuální, otočení o 360° za 15 vteřin


Britské označení : Sherman II, celkem 942 tanků této verze šlo do UK


První série tanků M4A1 byly kvůli zdržení dodávek kanonu M3 vyzbrojeny kanonem M2, na jehož ústí muselo být navařeno závaží aby se hmotnost hlavně vyrovnala hmotnosti delší hlavně M3 .
Zdroje:
Sources:
Sherman, A history of the American Medium tank, R.P. Hunnicutt
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#13022Verze : 0
MOD
Verze M4A1 Sherman II měla odlévanou korbu, odstraněné průzory řidiče, dva pevné kulomety Browning M1919A v korbě. Vyzbrojen byl kanónem M3 s protizávažím, později lafetovaném na lafetě M3A1. Pojezdová kola prvních sérií pocházela z tanku M3.

Vyráběn byl od léta roku 1942 a svým bojovým křestem prošel v bitvě u El Alameinu.
URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#15356Verze : 0
MOD
Odmínovacia verzia tanku s označením Sherman T1E3(M1), prezývaná Aunt Jemima, s obrovským odminovacím trailom umiestneným v prednej časti vozidla, Nancy, Francúzsko, 07.10.1944.


zdroj: https://histomil.com


URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#536606Verze : 0
MOD
Zničený Sherman M4A1 (Sherman II). Jedná sa o kus skoršej produkčnej série (Early production version) s trojdielnym skrutkovaným krytom prevodovky a kanónom 75mm M3 v lafetácii M34. Predná strana odlievanej korby je pod uhlom prerazená v mieste vodiča strelou väčšieho kalibru (88mm?). O osude vodiča niet pochýb.

Zdroj



URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#303935Verze : 0
M4A1 Sherman (USA 32221065), Musée Mémorial de la Bataille de Normandie.


Poznámka sallet, 26.3.2009:
Na obrázku je M4A1 (late production version) poháňaný benzínovým motorom Continental R-975. Veža postráda pištolový port (pistol port) na boku a nemá ani prídavné pancierovanie po stranách lafety. Kanón 75mm M3 je osadený na zmodernizovanú lafetu M34A1. Odlievaná korba už nie je vybavená priezormi (direct vision slot). Na boku v mieste uskladnenia munície je korba zosilnená prídavným pancierovaním (applique armour). Bližší pohľad nám prezradí že sa jedná o zdvojené prídavné pancierovanie, na jednej (asi továrenskej) je privarená ďalšia vrstva (poľná úprava alebo prekrytie jestvujúceho priestrelu?). Kryt diferenciálu je jednodielny, odlievaný. Pojazdové vozíky VVS odpruženia sú neskoršej verzie (M4 Bogie truck) s vodiacim kolesom vrchnej vetvy pásu smerujúce vzad. Pojazdové pásy majú osadené gumenné bloky (VVSS Rubber Block Track).



URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#162205Verze : 0
M4A1 Sherman (T25190 / T74195, "MICHAEL"), Bovington Tank Museum, 2004 a 2008. Tento stroj s číslem T25190 byl pojmenován "MICHAEL" a byl jedním z prvních vyrobených M4A1. Navíc to byl první stroj, který byl odeslán do Velké Británie, kde byl vystaven v Londýně. Následně dostal nové číslo T74195, jeho původní kanón M2 byl nahrazen novějším M3 (M2 byl před odesláním do Velké Británie vybaven protizávažím u ústí hlavně, aby se kompenzovala jeho menší hmotnost vlivem kratší hlavně).








URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#373647Verze : 0
MOD
M4A1 Sherman (MF 42227, "VALMY"), Technikmuseum Sinsheim, 2009. Tank sloužil v řadách 4e Escadron ze sestavy 2e Régiment de Cuirassiers v armádě Svobodných Francouzů. Zobrazený stroj je upraven pro nesení buldozerové radlice M1.






URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#373648Verze : 0
MOD
M4A1 Sherman (USA 3036792, "Battling Bitch"), Panzermuseum Munster, 2011. Tento tank je mixem mezi M4A1 (podvozek) a M4A3E8 (věž + kanón). "Battling Bitch" sloužila v řadách roty B 31. tankového praporu ze sestavy 7. obrněné divize.






URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#403232Verze : 0
MOD
Overloon (Nizozemí), vlastní foto, 2016


Zdroj : preservedtanks.com















URL : https://www.valka.cz/M4A1-Sherman-t5210#554599Verze : 4
MOD