Mi-24V 0927

     
Typ:
Type:
Mi-24V
Výrobce:
Producer:
Zavod 116 (Завод № 116), Arseněv (Arsenyev), /
Zavod 168 (Завод № 168), Rostov na Donu (Rostov on Don), /
Datum výroby:
Date of Production:
22.02.1989
Výrobní číslo:
Construction Number:
730927
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
29.03.1989-20.09.2011 0927
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
20.09.2011 zrušen a předán do muzea
20.09.2011 decommisioned and transferred to museum
Poznámka:
Note:
1605,45 hodin, 4419 letov -
Zdroje:
Sources:
Lorenc, Miroslav; Rogl, Stanislav: Zrušená křídla, Votobia 1999, ISBN-80-7198-405-1
Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#196628 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
29.03.1989
Datum vyřazení:
Decommissioned:
20.09.2011
Provozovatel:
Operator:
29.03.1989-31.12.1992 11. vrtulníkový pluk
01.01.1993-01.12.1993 4. vrtulníkový pluk
01.12.1993-01.10.1995 4. letecká základna
01.10.1995-01.10.2001 34. letecká základna
01.10.2001-01.10.2004 3. letecká základna
01.10.2004-01.07.2009 Letecká základna Prešov
01.07.2009-20.09.2011 Vrtulníkové křídlo
29.03.1989-31.12.1992 11th Helicopter Regiment
01.01.1993-01.12.1993 4th Helicopter Regiment
01.12.1993-01.10.1995 4th Air Base
01.10.1995-01.10.2001 34th Air Base
01.10.2001-01.10.2004 3rd Air Base
01.10.2004-01.07.2009 Air Base Prešov
01.07.2009-20.09.2011 Helicopter Wing
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
29.03.1989-20.09.2011 0927
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
29.03.1989-20.09.2011 standardní (high visibility)
29.03.1989-20.09.2011 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
29.03.1989-20.09.2011 standardní vojenská
29.03.1989-20.09.2011 standard military
Barvy:
Colors:
29.03.1989-29.04.1999 šedozelená
29.03.1989-29.04.1999 hnědozelená světlá
29.03.1989-29.04.1999 modrá světlá
29.04.1999-20.09.2011 hnědá
29.04.1999-20.09.2011 hnědozelená
29.04.1999-20.09.2011 zelená tmavá
29.04.1999-20.09.2011 nebeská modř
29.03.1989-29.04.1999 grey-green
29.03.1989-29.04.1999 light khaki
29.03.1989-29.04.1999 light blue
29.04.1999-20.09.2011 brown
29.04.1999-20.09.2011 khaki
29.04.1999-20.09.2011 dark green
29.04.1999-20.09.2011 sky
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Lorenc, Miroslav; Rogl, Stanislav: Zrušená křídla, Votobia 1999, ISBN-80-7198-405-1
Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4



autor: Sally
www.lietadla.com
Mi-24V 0927 - este povodna kamuflaz

este povodna kamuflaz
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#274514 Verze : 2
autor: hegi (prvá) a spiritPP (druhá)
so súhlasom www.lietadla.com
Mi-24V 0927 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
Mi-24V 0927 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#220856 Verze : 0
Z leteckého dňa v Ražňanoch, 31. 08. 2008
Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 -


Mi-24V 0927 - kabína pilota

kabína pilota
Mi-24V 0927 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#287903 Verze : 0
Niekoľko pekných letoviek (jún 2009).


Fotografie zverejnené so súhlasom autora.











URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#326813 Verze : 0
nový výzor


autori fotografií: Jano S., Miroslav Stanko a mirec12
Mi-24V 0927 - (c) Jano S.

(c) Jano S.
Mi-24V 0927 - (c) Miroslav Stanko

(c) Miroslav Stanko
Mi-24V 0927 - (c) mirec12

(c) mirec12
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#404279 Verze : 0
22.02.1989 opustil závod
06.03.1989 prelet do ČSSR
29.03.1989 1. vrl., 11 vrp., Plzeň-Bory
08.09.1991 1. vrl., 11 vrp., Plzeň-Líně
23.10.1992 prevzatý do SR, nálet 435,15 h, 1960 letov
27.10.1992 prelet na Sliač
14.01.1993 prelet do Prešova
31.12.1998 koniec technického života
08.11.2002-04.11.2005 GO v LOTN
20.09.2011 posledný let, nálet 1605,45 h, 4419 letov
31.12.2011 koniec technického života


zdroj: Gyűrösi, Stolár, Vanga - Vrtuľníky Mi-24 na Slovensku, Magnet Press 2011, ISBN: 978-80-89169-21-4
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#419235 Verze : 0
Vrtuľník vystavovaný vo Vojenskom historickom múzeu v Piešťanoch.
Mi-24V 0927 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mi-24V 0927 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mi-24V 0927 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#516099 Verze : 0
Noc Múzeí a Galérii 2016 VHM Piešťany. Zveřejněno s laskavým svolením HM Aviation Art.
Mi-24V 0927 - Zdroj:
https://www.facebook.com/HM-Aviation-Art-1591815151051334/photos/1781636452069202

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#662411 Verze : 0

Diskuse

Citace - Michal.L :

autor: Sally
www.lietadla.com


Zaujimavosťou na tejto fotografii 0927 pri Smolenickom zamku, je prva varianta zariadenia na vytvaranie dymovych efektov. Na vytvorenie trikolory sa pouzivala kombinacia raketovych blokov UB-16-57U na zavesnikoch 1 a 4 a 2 tubusy z rakiet Sturm na podtrupovom zavese, ktory bol specialne vyrobeny pre tento ucel. Po 4 dymovnice boli uchytene v zadnom aerodynamickom kryte UB-16 na lavej strane biele a na pravej cervene v tubusoch Sturmu boli modre. Odpal prevadzal palubny technik cez kable, ktore boli vyvedene z nakladoveho priestoru a vedene po trupe a po nabeznych hranach kridla k zavesnikom, su viditelne aj na fotke.
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#288004 Verze : 1
To Lubo:


ja som videl niekedy v roku 1995 č . 0222 s dymovnicami ako vravíš, technik odpaloval klasické veľké dymovnice cez EPIO z kabiny vysadku. Dymovnice boli umiestnené za sebou neviem či 3 alebo 4 v takom držiaku, zhotoveného z pásoviny na ktorú boli priečne navarené kratšie pásoviny tvaru U (ak sa dobre pametám), alebo nejak tak podobne. A celá konštrukcia bola zasunutá v kontajneti ŠTURM. Na upevnenie v UB si nespomínam.
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#288006 Verze : 0
Nie som si istý tým či PT odpaľoval dymovnice z nákladnej kabíny. Na fotke som nevidel drôty vyvedené z okna nákladovej kabíny. Sú vidieť iba drôty od závesníku. V Plzenskom boxe sme tiež testovali odpal dymovnice PT, ale neosvedčilo sa nám to a bolo to prerobené tak, že dymovnice odpaľoval pilot tlačidlom odpalu zbraní na riadiacej páke. Už si nepamätám ako boli vyvedené drôty ale skúsim to zistiť.
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#419269 Verze : 0
Kable od UB aj tubusov na podtrupovom zavese vedu do nakladovej kabiny, ak ich nevidis tak som ich zvyraznil, cervenou k UB, modrou k podtrupovemu zavesu.
Mi-24V 0927 - kabely k dymovniciam

kabely k dymovniciam
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#419346 Verze : 1
Posledný let stroja Mi-24 v slovenskom letectve bol vykonaný na stroji ev.č 0927 vtedajším veliteľom vrtuľníkovej základne Prešov plk. Ing. Miroslavom Korbom 20. septembra 2011. Momentálne sa stroj nachádza v priestoroch vojenského historického múzea v Piešťanoch.
URL : https://www.valka.cz/Mi-24V-0927-t52038#456937 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více