Experimentální létající člun Giju č. 3

Experimental Giyu No.3 Flying Boat
第三義勇飛行艇
     
Název:
Name:
Experimentální létající člun Giju č. 3 Experimental Giyu No.3 Flying Boat
Originální název:
Original Name:
第三義勇飛行艇
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.08.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1927-DD.08.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1928
Osádka:
Crew:
5~10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5400 kg 11905 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8600 kg 18960 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
29,500 m 96ft 9,42in
Délka:
Length:
19,972 m 65ft 6,29in
Výška:
Height:
5,272 m 17ft 3,56in
Plocha křídla:
Wing Area:
141,00 m2 1517.71 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
60,993 kg/m2 12.49 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec v tandemovém uspořádání, výkon 368-552 kW (500-750 k).
Vrtule dvoulisté dřevěné nebo
čtyřlisté kovové s pevným úhlem náběhu.
Kawasaki-BMW VI twelve-cylinder vee water-cooled engines mounted in tandem, rated 493-740 hp,
driving a two-blade wooden propellers late four-blade fixed-pitch metal propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196.3 km/h v 0 m 122 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
155 km/h v 2000 m mph in ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,5 min do 2000 m 15,5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
1110 km 690 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864.1 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v předním střelišti,
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 2x 250 kg pumy.
One flexible 0.303 inch machine-gun in nose position,
one flexible 0.303 inch machine-gun in dorsal position and
one flexible 0.303 inch machine-gun in ventral position.
Bomb load: two 551 lb bombs.
bombs.,
one dorsal flexible 7.7mm machinegun,
one ventral flexibl 7. 7mm machinegun.
Bomb load: two 2S0kg (551Ib)
bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 5,5 h


viz historie
Endurance: 5 hours 30 minutes


The aeroplane was given good marks in general performance but had shortcomings in roughish water and vibration developed around the engine nacelle causing other related problems and a decrease in performance and greatly hampered further test fIying.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Experimentalni-letajici-clun-Giju-c-3-t50713#194493 Verze : 0
Stručná historie:


V září 1926, krátce po zničení experimentálního hydroplánu Kaibo Ginkai KB, přijal dobrovolný výbor Kaibo Gikai rozhodnutí postavit další velký hydroplán. Nový hydroplán měl být postaven na základě zcela nového návrhu. Tato stavba měla několik cílů, jednak konstruktéři a technici měli získat zkušenosti s konstrukcí a stavbou celokovových létajících člunů a dále se námořní piloti a mechanici mohli seznámit s celokovovým letounem v provozu, především s odlišnostmi v údržbě a obsluze.


Na konstrukci spolupracovali námořní i civilní inženýři, které vedl Dr. Aikichi Tanakadate a Narihisa Yokota, ten byl hlavním konstruktérem, za námořní letectvo dozoroval námořní poručík inženýr Yoshio Hashiguchi. Konstruktéři využili zkušeností, které získali při stavbě hydroplánu Kaibo Ginkai KB, Dornierova Walu a také zkušeností získaných v německé továrně Rohrbach, kde byli někteří japonští specialisté na stáži.


Nový letoun byl od dubna 1927 do srpna 1928 stavěn v loděnicích Kawasaki v Kobe, byl označen jako Experimentální létající člun Gyiu č. 3 (Experimental Giyu No.3 Flying-boat) a představoval v té době největší japonské letadlo. Pohon obstarávaly dva tandemově uložené vidlicové motory BMW VI s výkonem 500 koní, které motorářské oddělení Kawasaki licenčně vyrábělo. Výkon motoru nejdříve přenášely dvoulisté dřevěné vrtule, které byly později, již během zkoušek, nahrazeny čtyřlistými vrtulemi kovovými. Tyto vrtule byly následně opět vyměněny za dřevěné dvoulisté, protože panovala obava z možné destrukce kovových vrtulí.

Po dokončení byl létající člun přepraven na základnu v Jokosuce, kde byly neprodleně zahájeny zkušební lety. Během intenzivního půlročního testování bylo zjištěno, že hydroplán má velmi dobrý výkon, ale velké nedostatky se projevily na rozbouřené vodní hladině. Letoun byl také po celou dobu zkoušek provázen silnými vibracemi motorů, tyto vibrace vedly k tomu, že motory nemohly dosahovat plného výkonu a tím byly zkoušky silně omezeny. Vibrace motorů se snažili odstranit inženýři v námořním arzenálu v Hiru, letoun byl opět zkoušen s kovovými i dřevěnými vrtulemi, ale bylo provedeno již jen několik málo letů v malé výšce.


V květnu roku 1931 byl hydroplán v Hiru rozebrán, všechny demontované díly byly podrobeny důkladné kontrole, při které bylo sledováno jejich opotřebení a únava materiálu.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Experimentalni-letajici-clun-Giju-c-3-t50713#419286 Verze : 2
Fotografie tohoto experimentálního letadla.
Zdroj:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2

Experimentální létající člun Giju č. 3 -


URL : https://www.valka.cz/Experimentalni-letajici-clun-Giju-c-3-t50713#194494 Verze : 0
Vypadá to, že firemní označení znělo Kawasaki KDN-1, nebo (podle japonské wiki) KDN-2.


www.secretprojects.co.uk
ja.wikipedia.org

Experimentální létající člun Giju č. 3 -


Experimentální létající člun Giju č. 3 -


Experimentální létající člun Giju č. 3 -


URL : https://www.valka.cz/Experimentalni-letajici-clun-Giju-c-3-t50713#575484 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více