Název: Name: | Airco D.H.1 | |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.1915 Aircraft Manufacturing Co Ltd., Hendon / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1915 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 615 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 927 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.5 m | |
Délka: Length: | 8.83 m | |
Výška: Height: | 3.45 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 39.6 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault V-8 o výkonu 51,5 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 128.7 km/h v 1067 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11.25 min do 1067 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. Cooksley, Peter. De Havilland DH.2 in action: Aircraft Number 171, Squadron/Signal Publications, Inc., 1999. ISBN 0-89747-408-2. |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#194273Verze : 0
Popis
DH.1
První let začátkem roku 1915.
Dvoumístný dvouplošník s tlačnou vrtulí. Vpředu seděl pozorovatel a střelec, vzadu pilot. Uspořádání s tlačnou vrtulí vyplynulo z požadavku na maximalizaci postřelovaného prostoru. Kulomet Lewis byl montován na teleskopický podstavec, což umožnilo pokrýt palbou většinu přední hemisféry letadla. Obě místa byla vybavena řízením, přístroje (výškoměr, rychloměr, kompas …) však byly pouze vzadu.
Kovová nádrž byla umístěna mezi pilotem a motorem, který poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,74 m (9 ft). Horní i dolní křídla s dřevěnou kostrou o stejné délce byla potažena plátnem. Všechna čtyři křídla byla vybavena křidélky.
Letadla pro Airco jako subdodavatel vyráběla firma Savage Ltd. První letadlo (v.č. 4600) se dostalo na frontu v listopadu 1915. Tlumiče nárazů podvozku použité u prototypu (v.č. 4220) nebyly v sériových strojích použity.
DH.1A
Šlo o stroje DH.1 vybavené silnějším vodou chlazeným motorem Beardmore s některými konstrukčními úpravami - za pilota byl přidán chladič což si vynutilo přesunutí palivové nádrže do střední části horního křídla a rovněž některé další drobné úpravy. Zvýšení výkonu motoru přineslo zvýšení rychlosti, stoupavosti a manévrovatelnost se podle testů rovněž zlepšila. Pozdější verze DH.1A používaly novou směrovku.
COOKSLEY, Peter. De Havilland DH.2 in action: Aircraft Number 171, Squadron/Signal Publications, Inc., 1999. ISBN 0-89747-408-2
DH.1
První let začátkem roku 1915.
Dvoumístný dvouplošník s tlačnou vrtulí. Vpředu seděl pozorovatel a střelec, vzadu pilot. Uspořádání s tlačnou vrtulí vyplynulo z požadavku na maximalizaci postřelovaného prostoru. Kulomet Lewis byl montován na teleskopický podstavec, což umožnilo pokrýt palbou většinu přední hemisféry letadla. Obě místa byla vybavena řízením, přístroje (výškoměr, rychloměr, kompas …) však byly pouze vzadu.
Kovová nádrž byla umístěna mezi pilotem a motorem, který poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,74 m (9 ft). Horní i dolní křídla s dřevěnou kostrou o stejné délce byla potažena plátnem. Všechna čtyři křídla byla vybavena křidélky.
Letadla pro Airco jako subdodavatel vyráběla firma Savage Ltd. První letadlo (v.č. 4600) se dostalo na frontu v listopadu 1915. Tlumiče nárazů podvozku použité u prototypu (v.č. 4220) nebyly v sériových strojích použity.
DH.1A
Šlo o stroje DH.1 vybavené silnějším vodou chlazeným motorem Beardmore s některými konstrukčními úpravami - za pilota byl přidán chladič což si vynutilo přesunutí palivové nádrže do střední části horního křídla a rovněž některé další drobné úpravy. Zvýšení výkonu motoru přineslo zvýšení rychlosti, stoupavosti a manévrovatelnost se podle testů rovněž zlepšila. Pozdější verze DH.1A používaly novou směrovku.
COOKSLEY, Peter. De Havilland DH.2 in action: Aircraft Number 171, Squadron/Signal Publications, Inc., 1999. ISBN 0-89747-408-2
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#194290Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/fww1/dh1.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Airco |
Typ letounu | Airco D.H.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-1-t50602#380932Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.