Příjmení: Surname: | Doolittle | |
Jméno: Given Name: | James Harold | |
Jméno v originále: Original Name: | James Harold "Jimmy" Doolittle | |
Fotografie či obrázek: Photograph or Picture: | ![]() | |
Hodnost: Rank: | generál | |
Akademický či vědecký titul: Academic or Scientific Title: | doktor věd | |
Šlechtický titul: Hereditary Title: | - | |
Datum, místo narození: Date and Place of Birth: | 14.12.1896 Alameda, Kalifornie | |
Datum, místo úmrtí: Date and Place of Decease: | 27.09.1993 Pebble Beach, Kalifornie | |
Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three) | velitel 15. letecké armády velitel 8. letecké armády | |
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three) | - nositel Medaile cti | |
Související články: Related Articles: | | |
Zdroje: Sources: | https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doolittle |
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#194055Verze : 1
Michal Rak
MOD
Příjmení: Surname: | Doolittle | |
Jméno: Given Name: | James Harold | |
Jméno v originále: Original Name: | James Harold "Jimmy" Doolittle | |
Všeobecné vzdělání: General Education: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Los Angeles City College DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR University of California, Berkeley | |
Vojenské vzdělání: Military Education: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR School of Military Aeronautics DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Air Service Engineering School | |
Důstojnické hodnosti: Officer Ranks: | 11.03.1918 poručík 17.03.1921 nadporučík 05.03.1930 major 02.01.1942 podplukovník 19.04.1942 brigádní generál 20.11.1942 generálmajor 13.03.1944 generálporučík 18.09.1947 generálporučík 04.04.1985 generál | |
Průběh vojenské služby: Military Career: | Automaticky vyplněné položky: DD.06.1942-01.08.1942 Velitel : 4. bombardovací křídlo 23.09.1942-01.03.1943 Velitel : 12. letecká armáda 05.10.1943-23.10.1943 Velitel : 12. letecká armáda 22.02.1944-10.05.1945 Velitel : 8. letecká armáda 19.07.1945-12.09.1945 Velitel : 8. letecká armáda DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Velitel : Severozápadoafrické velitelství strategického letectva Ručně vyplněné položky: | |
Vyznamenání: Awards: |
Záslužný letecký kříž Distinguished Flying Cross Citace k Záslužnému leteckému kříži: Prezidentu Spojených států Amerických, oprávněného zákonem Kongresu z 2. července 1926, je potěšením předat Záslužný letecký kříž nadporučíku (leteckého sboru) Jamesi Haroldu Doolittleovi (ASN: 0-271885), Leteckého sboru armády Spojených států, za mimořádný úspěch v letectví. 4.-5. září 1922, nadporučík Doolittle provedl let z Pablo Beach na Floridě, do San Diega v Kalifornii, za 22 hodin a 30 minut, mimořádný úspěch s tehdejším vybavením. Svými dovednostmi, vytrvalostí a výdrží demonstroval možnost pohybu jednotek Leteckého sboru na jakékoliv místo ve Státech za méně jak 24 hodin, čímž odráží velké zásluhy na sobě a armádě Spojených států. (General Orders No. 16) Záslužný letecký kříž Distinguished Flying Cross Citace k bronzovému dubovému listu k Záslužnému leteckému kříži: Prezidentu Spojených států Amerických, oprávněného zákonem Kongresu z 2. července 1926, je potěšením předat bronzový dubový list k druhému udělení Záslužného leteckého kříže nadporučíku (leteckého sboru) Jamesi Haroldu Doolittleovi (ASN: 0-271885), Leteckého sboru armády Spojených států, za mimořádný úspěch v letectví. Během března 1924, na letišti McCook v Daytonu v Ohiu, nadporučík Doolittle, pilotující stíhací letadlo Fokker PW-7, provedl sérii zátěžových testů vyžadující dovednosti, iniciativu, odolnost a kuráž nejvyššího řádu. V těchto testech zaznamenal akcelerometr namontovaní v letadle zaznamenával přetížení při následujících manévrech. Přemety v různých letových rychlostech; jeden nebo více sudových výkrutů; úmyslná vývrtka; vývrtka; s motorem i bez; překrut, zvrat, Immelmanův obrat; let na zádech; vybrání střemhlavého letu v různých rychlostech; let s mírnými změnami směrovky a let v turbulencích. Při těchto zkouškách byl letoun podroben nejextrémnějším možným manévrům, aby bylo možné zjistit letové zatížení kladené na křídla letounu v extrémních podmínkách boje. Tyto zkoušky byly provedeny se skvělou kombinací nebojácnosti a dovedností, které tvoří podstatu význačného létání. Jejich prostřednictvím byla získána vědecká data velkého a trvalého významu pro letecký sbor. (generální rozkaz č. 16) Medaile cti armáda Medal of Honor Army Citace k Medaili cti: Prezidentu Spojených států Amerických, ve jménu Kongresu, je potěšením předat Medaili cti brigádnímu generálovi [tehdy podplukovníku] Jamesi Haroldovi Doolittleovi (ASN: 0-271885), Letectva armády Spojených států, za zřetelné vůdcovství nad rámec služebních povinností, včetně osobní statečnosti a horlivosti při extrémním riskování života během vedení prvního speciálního leteckého projektu v bombardovacím náletu na Tokyo, Japosnko, 18. dubna 1942. Se zjevnou jistotou, že budou nuceni přistát na nepřátelském území nebo zahynout na moři, generál Doolittle osobně vedl peruť armádních bombardérů, s osádkami složených z dobrovolníků, na vysoce ničivý nálet na japonskou pevninu. (General Orders No. 29, Amended by Department of the Army G.O. No. 22 (1959) & No. 4 (1960)) Záslužný letecký kříž Distinguished Flying Cross Citace ke 2. bronzovému dubovému listu k Záslužnému leteckému kříži: Prezidentu Spojených států Amerických, oprávněného zákonem Kongresu z 2. července 1926, je potěšením předat druhý bronzový dubový list ke třetímu udělení Záslužného leteckého kříže nadporučíku (leteckého sboru) Jamesi Haroldu Doolittleovi (ASN: 0-271885), Leteckého sboru armády Spojených států, za mimořádný úspěch jako pilot bombardéru B-25 a velící důstojník 1. speciálního leteckého projektu (Doolittleovi nájezdníci), během účasti ve vysoce zničujícím náletu na japonské ostrovy 18. dubna 1942. Plukovník Doolittle s dalšími 79 důstojníky a poddůstojníky se dobrovolně přihlásili na tuto misi, vědíc že šance na přežití jsou mizivé a provedli svou část s vynikající dovedností a statečností. Tento úspěch odráží velké zásluhy na něm a vojenské službě. Medaile za vynikající službu (armáda) Distinguished Service Medal (Army) Citace k armádní Medaili za vynikající službu: Prezidentu Spojených států Amerických, oprávněného zákonem Kongresu z 9. července 1918, je potěšením předat armádní Medaili za vynikající službu generálmajorovi Jamesi Haroldu Doolittleovi (ASN: 0-271885), Letectva armády Spojených států, za výjimečně záslužné a významné služby vládě Spojených států, ve funkci velké odpovědnosti jako velitel strategického letectva severozápadního Afriky od jejího založení. Pod jeho vedením a řízením, Strategické letectvo Severozápadní Afriky si vytvořilo vysoký stupeň efektivnosti a přesnosti umožnila, ve velkém měřítku, významně snížit nároky na zásobování a posily, způsobené nepřítelem. Energie, dobré rozhodování, mimořádné vůdcovské kvality a upřímná spolurpáce generála Doolittla byli základními faktory v naprostém úspěchu leteckých operací v Tuniské kampani. Zvláštní úspěchy generála Doolittla a jeho obětavé příspěvky ve službách jeho země odrážejí nejvyšší uznání jeho a vojenských vzdušných sil USA. (General Orders No. 49) Stříbrná hvězda Silver Star Citace ke Stříbrné hvězdě: Prezidentu Spojených států Amerických, oprávněného zákonem Kongresu z 9. července 1918, je potěšením předat Stříbrnou hvězdu generálmajorovi Jamesi Haroldu Doolittleovi (ASN: 0-271885), Letectva armády Spojených států, za statečnost v akci. Od 19. února 1943, kdy převzal velení Spojeneckého strategického letectva (Severozápadní Afrika), generál Doolittle, svou neúnavnou energií, iniciativou a osobním příkladem inspiroval jednotky pod svým velením k obnovení úspěšného úsilí proti nepříteli. 5. dubna 1943, strategické letectvo bylo zodpovědné za zničení čtyřicetiosmy nepřátelských letadel ve vzduchu a přibližně 100 na zemi. Tyto mimořádné úspěchy pod vedením generála Doolittla odráží nevyšší zásluhy na něm a armádním letectvu Spojených států. (General Orders No. 37) Medaile za vynikající službu (armáda) Distinguished Service Medal (Army) General Orders No. 89 Odznak námořního pilota Spojených států United States Naval Aviator badge - Řád Čestné legie 1. třída Order of Legion of Honour 1st Class Ordre de la Légion d'Honneur Grand Croix - Válečný kříž 1940 War Cross 1940 Croix de Guerre 1940 bronzová palma Válečný kříž 1939-1945 Cross of War Croix de Guerre bronzová palma Řád lázně rytíř komandér (vojenský) 2. třída Order of Bath Knight Commander (Mil.) 2nd Class - Řád andského kondora - důstojník Order of the Condor of the Andes - Officer Condecoración Nacional de la Orden del Cóndor de los Andes - Řád Abdona Calderona - 1. třídy Order of Abdon Calderón 1st Class Primera clase del Orden de Abdón Calderón - Řád Ouissam Alaouite 5. třída Order of Ouissam Alaouite 5th Class - - Pilotní odznak (základní) Pilot Badge (Basic) - Pilotní odznak (velitelský) Pilot Badge (Command) - Pilotní odznak (nadřízený) Pilot Badge (Senior) - Medaile vítězství (2. světová válka) World War II Victory Medal - Bronzová hvězda Bronze Star - Medaile za americké tažení American Campaign Medal - Medaile vítězství (1. svět. válka) Victory Medal (World War I) - Prezidentská medaile svobody Presidential Medal of Freedom - Medaile za službu v amerických obranných silách American Defense Service Medal s bronzovou hvězdou Medaile za asijsko pacifické tažení Asiatic-Pacific Campaign Medal s bronzovou kampaňovou hvězdou (1x) Medaile záloh ozbrojených sil Armed Forces Reserve Medal s bronzovými přesýpacími hodinami (10 let) Letecká medaile Air Medal se 3 bronzovými dubovými listy (4x) Ocenění letectva za dlouhodobou službu Air Force Longevity Service Award se 4 bronzovými dubovými listy (5x) Medaile za evropsko/africko/blízko východní tažení European-African-Middle Eastern Campaign Medal se stříbrnou a 3 bronzovými kampaňovými hvězdami (8x) Řád polského znovuzrození 5. třída Order of Polonia Restituta 5th Class Order Odrodzenia Polski - Krzyż Kawalerski - | |
Poznámka: Note: | - medaile ozbrojených sil A-1 (Čínská republika) | |
Zdroje: Sources: | https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doolittle https://valor.militarytimes.com/hero/1575 |
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#499218Verze : 3
Gebirgsjäger
MOD
(full) General James Harold "Jimmy" Doolittle
(14.12.1896 - 27.9.1993)
Jimmy Doolittle se narodil 14. prosince 1896 v kalifornské Alamedě, mládí však prožil v Nome na Aljašce, kde jeho otec působil jako zlatokop, a získal si tam pověst dobrého boxera. Střední školu však absolvoval v Kalifornii a ve studiích pokračoval na Kalifornské důlní univerzitě. Po vstupu USA do války však školu přerušil (titul získal až v roce 1922) a v říjnu 1917 vstoupil do armády.
Přihlásil se k spojovacímu vojsku jako letecký kadet. 11.3.1918 ukončil pilotní výcvik na letecké základně Rockwell Field v Kalifornii a v hodnosti poručíka se stal leteckým instruktorem. V této pozici strávil celý zbytek války a působil na mnoha základnách po celé zemi, především však v Kalifornii a Texasu. Během služby v Texasu pak sloužil i u 104. a 90. perutě a také prováděl hlídkové lety nad mexickou hranicí.
Po demobilizaci mu bylo umožněno zůstat u armády. Absolvoval školu pro letecké mechaniky v Kelly Field v Texasu a kurz leteckého inženýrství v McCook Field v Ohiu a 1.7.1920 byl povýšen na nadporučíka. Mezi válkami patřil k známým propagátorům letectví a zkušebním pilotům. Získal několik prvenství: např. první přelet napříč Spojenými státy (za což byl vyznamenán DFC) nebo byl prvním, kdo dokázal provést vnější přemet. Účastnil se také rychlostních závodů hydroplánů. Za své výkony byl několikrát oceněn Mackay Trophy. V armádě pak patřil do 1. provizorní letecké brigády brig. gen. Billyho Mitchella, která v roce 1921 dokázala, že letouny mohou potopit bitevní loď.
V roce 1923 se přihlásil na Massachusettský technologický institut a během dvou let si zdě udělal doktorát v leteckém inženýrství. Poté byl vyslán jako předváděcí pilot do Jižní Ameriky. Právě tam se mu v roce 1926 povedl poprvé vnější přemet. Po návratu do států se pak zabýval vývojem leteckých přístrojů pro let v mlze. Podílel se například na vytvoření umělého horizontu a v roce 1929 provedl první start, let a přistání pouze podle přístrojů, za což později získal Harmon Trophy.
15.2.1930 opustil armádu v hodnosti majora a stal se vedoucím leteckého oddělení Shell Oil Company, kde ovlivnil zavedení 100oktanového leteckého benzínu. Nadále se také věnoval leteckému závodění a v roce 1932 vytvořil světový rychlostní rekord (476kmh na stroji Gee Bee R-1). Po vítězství ve třech velkých leteckých závodech (Schneider Trophy, Bendix Trophy a Thompson Trophy) závodit přestal a od dubna 1934 se stal členem vojenské komise pro studium organizace Vzdušného sboru.
1.7.1940 se Doolittle vrátil do aktivní služby a spolupracoval s výrobci aut na přechodu jejich továren na leteckou výrobu. V srpnu byl pak vyslán do Británie jako pozorovatel. Jinak ho gen.Arnold používal coby řešitele technických problémů. Po útoku na Pearl Harbour požádal, aby se mohl vrátit k létání, byl však pouze přeložen na velitelství armádních vzdušných sil do Washingtonu, kde pracoval na speciálních projektech přímo pro Arnolda.
Mezitím bylo rozhodnuto o provedení úderu na Japonské ostrovy. Kvůli neexistenci základen v dostatečné blízkosti bylo nutno využít letadlových lodí. Jejich letouny však neměly dostatečný dolet, což dávalo všanc bezpečnost celého svazu. Bylo proto přistoupeno k použití armádních bombardérů. Jimmy Doolittle byl vybrán, aby operaci připravil a vycvičil posádky pro start z letadlové lodi. Později si vydobyl, aby nálet sám vedl. 2.1.1942 byl povýšen na podplukovníka a začal s přípravami. 18.4.1942 pak 16 bombardérů B-25B provedlo nálet na Tokio, Osaku, Kobe a Nagoju. Přistát na letišti v Číně, jak bylo naplánováno, se sice nepodařilo žádnému ze strojů a všechny byly ztraceny, z posádek však pouze dvě padly do zajetí a třetí byla internována v SSSR. Přesto byla operace považována za velký úspěch a Doolittle byl již 19.4.1942 povýšen na brigádního generála a navíc byl vyznamenán Medal of Honor.
V červenci byl zařazen k vznikající 8. letecké armádě v Anglii, ale už v září se stal velitelem 12.letecké armády v severní Africe. V listopadu přišlo další povýšení - na generálmajora - a od března 1943 velel Doolittle spojeneckému strategickému letectvu v severozápadní Africe. V listopadu 1943 se stal velitelem 15. letecké armády a od ledna 1944 až do září 1945 velel 8. letecké armádě, přičemž od 13.3.1944 byl generálporučíkem.
10.5.1946 odešel Doolittle do zálohy (byl záložním důstojníkem s nejvyšší hosností) a stal se viceprezidentem Shell Oil Company (posléze i ředitelem). S armádou však zůstal v kontaktu. V březnu 1951 byl jmenován zvláštním poradcem náčelníka štábu vzdušných sil. Jeho působení vedlo k programům balistických střel a vesmírného výzkumu. Tuto funkci opustil 28.2.1959, nadále však působil jako předseda výboru pro laboratoří vesmírných technologií.
4.4.1985 byl v civilu povýšen na čtyřhvězdičkového generála.
Zemřel 27.9.1993 v Kalifornii a byl pochován na Arlingtonském hřbitově.
Vyznamenání:
Medal of Honor
Distinguished Service Medal
Silver Star
DFC 3x
Bronze Star
Air Medal 4x
A další vyznamení Polska, Číny, Ekvádoru, Velké Británie, Francie a Belgie
zdroje:
The Doolittle Raid 1942, Osprey, Edice Campaign svazek č.156, ISBN 1-84176-918-5
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doolittle
https://www.arlingtoncemetery.net/jdoolitt.htm
https://www.af.mil/history/person.asp?dec=1940&pid=123006483
(14.12.1896 - 27.9.1993)
Jimmy Doolittle se narodil 14. prosince 1896 v kalifornské Alamedě, mládí však prožil v Nome na Aljašce, kde jeho otec působil jako zlatokop, a získal si tam pověst dobrého boxera. Střední školu však absolvoval v Kalifornii a ve studiích pokračoval na Kalifornské důlní univerzitě. Po vstupu USA do války však školu přerušil (titul získal až v roce 1922) a v říjnu 1917 vstoupil do armády.
Přihlásil se k spojovacímu vojsku jako letecký kadet. 11.3.1918 ukončil pilotní výcvik na letecké základně Rockwell Field v Kalifornii a v hodnosti poručíka se stal leteckým instruktorem. V této pozici strávil celý zbytek války a působil na mnoha základnách po celé zemi, především však v Kalifornii a Texasu. Během služby v Texasu pak sloužil i u 104. a 90. perutě a také prováděl hlídkové lety nad mexickou hranicí.
Po demobilizaci mu bylo umožněno zůstat u armády. Absolvoval školu pro letecké mechaniky v Kelly Field v Texasu a kurz leteckého inženýrství v McCook Field v Ohiu a 1.7.1920 byl povýšen na nadporučíka. Mezi válkami patřil k známým propagátorům letectví a zkušebním pilotům. Získal několik prvenství: např. první přelet napříč Spojenými státy (za což byl vyznamenán DFC) nebo byl prvním, kdo dokázal provést vnější přemet. Účastnil se také rychlostních závodů hydroplánů. Za své výkony byl několikrát oceněn Mackay Trophy. V armádě pak patřil do 1. provizorní letecké brigády brig. gen. Billyho Mitchella, která v roce 1921 dokázala, že letouny mohou potopit bitevní loď.
V roce 1923 se přihlásil na Massachusettský technologický institut a během dvou let si zdě udělal doktorát v leteckém inženýrství. Poté byl vyslán jako předváděcí pilot do Jižní Ameriky. Právě tam se mu v roce 1926 povedl poprvé vnější přemet. Po návratu do států se pak zabýval vývojem leteckých přístrojů pro let v mlze. Podílel se například na vytvoření umělého horizontu a v roce 1929 provedl první start, let a přistání pouze podle přístrojů, za což později získal Harmon Trophy.
15.2.1930 opustil armádu v hodnosti majora a stal se vedoucím leteckého oddělení Shell Oil Company, kde ovlivnil zavedení 100oktanového leteckého benzínu. Nadále se také věnoval leteckému závodění a v roce 1932 vytvořil světový rychlostní rekord (476kmh na stroji Gee Bee R-1). Po vítězství ve třech velkých leteckých závodech (Schneider Trophy, Bendix Trophy a Thompson Trophy) závodit přestal a od dubna 1934 se stal členem vojenské komise pro studium organizace Vzdušného sboru.
1.7.1940 se Doolittle vrátil do aktivní služby a spolupracoval s výrobci aut na přechodu jejich továren na leteckou výrobu. V srpnu byl pak vyslán do Británie jako pozorovatel. Jinak ho gen.Arnold používal coby řešitele technických problémů. Po útoku na Pearl Harbour požádal, aby se mohl vrátit k létání, byl však pouze přeložen na velitelství armádních vzdušných sil do Washingtonu, kde pracoval na speciálních projektech přímo pro Arnolda.
Mezitím bylo rozhodnuto o provedení úderu na Japonské ostrovy. Kvůli neexistenci základen v dostatečné blízkosti bylo nutno využít letadlových lodí. Jejich letouny však neměly dostatečný dolet, což dávalo všanc bezpečnost celého svazu. Bylo proto přistoupeno k použití armádních bombardérů. Jimmy Doolittle byl vybrán, aby operaci připravil a vycvičil posádky pro start z letadlové lodi. Později si vydobyl, aby nálet sám vedl. 2.1.1942 byl povýšen na podplukovníka a začal s přípravami. 18.4.1942 pak 16 bombardérů B-25B provedlo nálet na Tokio, Osaku, Kobe a Nagoju. Přistát na letišti v Číně, jak bylo naplánováno, se sice nepodařilo žádnému ze strojů a všechny byly ztraceny, z posádek však pouze dvě padly do zajetí a třetí byla internována v SSSR. Přesto byla operace považována za velký úspěch a Doolittle byl již 19.4.1942 povýšen na brigádního generála a navíc byl vyznamenán Medal of Honor.
V červenci byl zařazen k vznikající 8. letecké armádě v Anglii, ale už v září se stal velitelem 12.letecké armády v severní Africe. V listopadu přišlo další povýšení - na generálmajora - a od března 1943 velel Doolittle spojeneckému strategickému letectvu v severozápadní Africe. V listopadu 1943 se stal velitelem 15. letecké armády a od ledna 1944 až do září 1945 velel 8. letecké armádě, přičemž od 13.3.1944 byl generálporučíkem.
10.5.1946 odešel Doolittle do zálohy (byl záložním důstojníkem s nejvyšší hosností) a stal se viceprezidentem Shell Oil Company (posléze i ředitelem). S armádou však zůstal v kontaktu. V březnu 1951 byl jmenován zvláštním poradcem náčelníka štábu vzdušných sil. Jeho působení vedlo k programům balistických střel a vesmírného výzkumu. Tuto funkci opustil 28.2.1959, nadále však působil jako předseda výboru pro laboratoří vesmírných technologií.
4.4.1985 byl v civilu povýšen na čtyřhvězdičkového generála.
Zemřel 27.9.1993 v Kalifornii a byl pochován na Arlingtonském hřbitově.
Vyznamenání:
Medal of Honor
Distinguished Service Medal
Silver Star
DFC 3x
Bronze Star
Air Medal 4x
A další vyznamení Polska, Číny, Ekvádoru, Velké Británie, Francie a Belgie
zdroje:
The Doolittle Raid 1942, Osprey, Edice Campaign svazek č.156, ISBN 1-84176-918-5
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doolittle
https://www.arlingtoncemetery.net/jdoolitt.htm
https://www.af.mil/history/person.asp?dec=1940&pid=123006483
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#204632Verze : 2
Fotografie z historickej sekcie stránky amerického námorníctva www.navy.mil
![]()
![]()



URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#206518Verze : 0
Elvis
MOD
.
B-25B Mitchell na jehož palubě vedl 18. 4. 1942 Col. Doolittle nálet na Tokio. Stroj nese standardní nátěr tvořený barvou Olive Drab na horních a bočních plochách a barvou Neutral Grey na spodních. Sériové číslo je uvedeno ve zkrácené podobě, na trupu na úrovni zadní hrany pilotního překrytu byl úzký červený pás varující před okruhem točící se vrtule.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/396422
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | North American |
Typ letounu | North American B-25B Mitchell |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Doolittle, James Harold |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 40-2344 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | CV - USS Hornet (CV-8) |
Datum (DD.MM.RRRR) | 18.04.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
B-25B Mitchell na jehož palubě vedl 18. 4. 1942 Col. Doolittle nálet na Tokio. Stroj nese standardní nátěr tvořený barvou Olive Drab na horních a bočních plochách a barvou Neutral Grey na spodních. Sériové číslo je uvedeno ve zkrácené podobě, na trupu na úrovni zadní hrany pilotního překrytu byl úzký červený pás varující před okruhem točící se vrtule.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | North American |
Typ letounu | North American B-25B Mitchell |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Doolittle, James Harold |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 40-2344 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | CV - USS Hornet (CV-8) |
Datum (DD.MM.RRRR) | 18.04.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | North American |
Typ letounu | North American B-25B Mitchell |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Doolittle, James Harold |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 40-2344 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | CV - USS Hornet (CV-8) |
Datum (DD.MM.RRRR) | 18.04.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/396422
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#396423Verze : 0
Rad
MOD
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6 Hawk |
Kamufláž | Civilní |
Země | |
Pilot | Doolittle, James Harold |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | NR9110 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1932 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
"Doolittle Hawk" ve Vídni, rok 1932
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/425351
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#425352Verze : 0
Aubi
MOD
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doolittle
povýšení Jamese Doolittla (uprostřed) na čtyřhvězdičkového generála prezidentem Ronaldem Reaganem (vlevo) a senátorem za Arizonu Barrym Goldwaterem (vpravo), 10. dubna 1985, kdy bylo Doolittleovi 88 let.
URL : https://www.valka.cz/Doolittle-James-Harold-t50512#665464Verze : 2
Jirka Cooper
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.