Název: Name: | Consolidated Liberator Mk.III | |
Originální název: Original Name: | Consolidated Liberator Mk.III | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 156 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 8-9 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 14810 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24948 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27216 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 33.53 m | |
Délka: Length: | 20.22 m | |
Výška: Height: | 5.46 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 97.36 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-43 o vzletovém výkonu 895 kW Vrtule trojlisté Hamilton Standard Hydromatic s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8949 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 487.6 km/h v 7620 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 22 min do 67056 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9144 m | |
Dolet: Range: | 3701.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Browning v přídi 2x kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v horní střelecké věži Martin 250CE 4x pohyblivý 7,7mm kulomet Browning v ocasní střelecké věži Boulton-Paul A 2x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Browning v bocích 5443 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowman, Martin W. Consolidated B-24 Liberator. The Crowood Press, Ramsbury 1998, ISBN 1-86126-143-8. Davis, Larry. B-24 Liberator in Action (Aircraft number 80). Squadron/Signal Publications, Carrollton 1987. ISBN 0-89747-190-3. O'Leary, Michael. Consolidated B-24 Liberator. Osprey Publishing, Oxford 2002. ISBN 1-84176-023-4. Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://joebaugher.com/usaf_bombers/b24_9.html aviarmor.net |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Consolidated / Convair |
Typ letounu | Consolidated Liberator Mk.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FL933 |
Taktické označení / imatrikulace | S/59 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 93. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Liberator-Mk-III-t50309#459960Verze : 0
Aubi
MOD
Consolidated Liberator B Mk.III
Britskému letectvu bylo poskytnuto v rámci zákona o půjčce a pronájmu (přibližně) 366 Liberátorů B-24D, které vstoupily do služby u RAF jako Liberator Mk.III, Mk.IIIA a Mk.V. Vnějškově se nijak neodlišovaly od svých amerických protějšků, ovšem jejich vybavení bylo upraveno podle britských požadavků. To znamenalo především zástavbu 7,7 mm (.303) kulometů místo amerických půlpalcových, umístěných v přídi a po dvou na obou stranách trupu, ve hřbetní věži zůstal původní 12,7 mm dvojkulomet. U většiny dodaných strojů byla původní ocasní věž Consolidated nahrazena věží Boulton Paul se čtyřmi kulomety. Část strojů byla vybavena odnímatelnými křidélky na trupu před kabinou, na kterých mohlo být neseno osm neřízených raket HVAR proti německým ponorkám. Od ledna 1944 byla většina Liberatorů Mk.III také dovybavena světlomety Leigh pod pravým křídlem.
Dalších jedenáct B-24D bylo dodáno v roce 1942 pobřežnímu velitelství RAF. Tyto stroje si ponechaly původní vybavení a byly proto označeny jako Liberator IIIA. Jejich řadová čísla RAF začínala LV336 a končila LV346 a sloužily u 86., 224. a 354. peruti pobřežního velitelství RAF.
Liberatory III a IIIA sloužily u 59., 86., 120., 160., 224., 354. a 357. perutí pobřežního velitelství a u 159., 178. a 355. bombardovacích perutí. 59., 86., 120. a 224. perutě sloužily v severním Atlantiku proti německým ponorkám a mezi říjnem 1942 a říjnem 1943 dosáhly nejméně devíti potopených ponorek. 160. peruť byla v roce 1943 nasazena proti japonským lodím z Cejlonu, 354. peruť měla základnu v Indii, stejně jako 357. peruť. V této oblasti působily také bombardovací peruti 159. a 355., zatímco 178. působila z Blízkého východu, mimo jiné proti Sicílii, Krétě, Balkánu a řeckým ostrovům.
zdroj:
http://home.att.net/~jbaugher2/b24_10.html
Britskému letectvu bylo poskytnuto v rámci zákona o půjčce a pronájmu (přibližně) 366 Liberátorů B-24D, které vstoupily do služby u RAF jako Liberator Mk.III, Mk.IIIA a Mk.V. Vnějškově se nijak neodlišovaly od svých amerických protějšků, ovšem jejich vybavení bylo upraveno podle britských požadavků. To znamenalo především zástavbu 7,7 mm (.303) kulometů místo amerických půlpalcových, umístěných v přídi a po dvou na obou stranách trupu, ve hřbetní věži zůstal původní 12,7 mm dvojkulomet. U většiny dodaných strojů byla původní ocasní věž Consolidated nahrazena věží Boulton Paul se čtyřmi kulomety. Část strojů byla vybavena odnímatelnými křidélky na trupu před kabinou, na kterých mohlo být neseno osm neřízených raket HVAR proti německým ponorkám. Od ledna 1944 byla většina Liberatorů Mk.III také dovybavena světlomety Leigh pod pravým křídlem.
Dalších jedenáct B-24D bylo dodáno v roce 1942 pobřežnímu velitelství RAF. Tyto stroje si ponechaly původní vybavení a byly proto označeny jako Liberator IIIA. Jejich řadová čísla RAF začínala LV336 a končila LV346 a sloužily u 86., 224. a 354. peruti pobřežního velitelství RAF.
Liberatory III a IIIA sloužily u 59., 86., 120., 160., 224., 354. a 357. perutí pobřežního velitelství a u 159., 178. a 355. bombardovacích perutí. 59., 86., 120. a 224. perutě sloužily v severním Atlantiku proti německým ponorkám a mezi říjnem 1942 a říjnem 1943 dosáhly nejméně devíti potopených ponorek. 160. peruť byla v roce 1943 nasazena proti japonským lodím z Cejlonu, 354. peruť měla základnu v Indii, stejně jako 357. peruť. V této oblasti působily také bombardovací peruti 159. a 355., zatímco 178. působila z Blízkého východu, mimo jiné proti Sicílii, Krétě, Balkánu a řeckým ostrovům.
zdroj:
http://home.att.net/~jbaugher2/b24_10.html
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Liberator-Mk-III-t50309#306615Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.