Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 29

Polikarpov I-16 Type 29

Поликарпов И-16 тип 29

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 29
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 29
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
650
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1383 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1882 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1966 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
6,130 m
Výška:
Height:
3,218 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
129,436 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 662 kW (900 k) v h= 4 500 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 4480 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m
Dolet:
Range:
440 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
590 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm pod motorem
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, 450 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 4x - 6x neřízená raketa RS-82
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tato verze se vyráběla v druhém období výroby v letech 1941 - 42.
Letoun byl upravován na základě získaných zkušeností, úpravy se týkaly chladiče oleje, podvozek byl snížen o 32 mm a pro tyto letouny bylo charakerisické použití motoru M-63 bez reduktoru.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
lemairesoft.sytes.net
https://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-29.html
https://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
www.e-reading.org.ua

Polikarpov I-16 typ 29 -


Polikarpov I-16 typ 29 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-29-t49590#460609Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-29-t49590#460609Version : 0
MOD
Polikarpov I-16 Typ 29


O vývoji řady I-16 více ZDE


- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 29 -


Polikarpov I-16 typ 29 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-29-t49590#192002Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-29-t49590#192002Version : 0
MOD
I-16 typ 29, 4. gardový stíhací letecký pluk vojenského námořnictva.


https://ava.org.ru/iap/4gm.htm

Polikarpov I-16 typ 29 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-29-t49590#586124Verze : 2
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-29-t49590#586124Version : 0