Polikarpov I-16 typ 18

Polikarpov I-16 Type 18
Поликарпов И-16 тип 18
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 18 Polikarpov I-16 Type 18
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 18
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
177
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1433,5 kg 3160 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1830 kg 4034 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,5in
Délka:
Length:
6,074 m 19ft 11,15in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
125,86 kg/m2 25.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), nominální výkon 618 kW (840 k) v h= 1 500 m a 625 kW (850 k) v h= 4 200 m.
Vrtule VIŠ-6A a později AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Shvetcov M-62 nine-cylinder air-cooled supercharged two-speed supercharger radial engine, rated at 986 hp for take-off, nominal power 829 hp at 4,921 ft and and 838 hp at 13,780 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type VISh-6A or later Type AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461 km/h v 4400 m 286.5 mph in 14436 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,23 m/s 3391.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,4 min do 5000 m 5,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9300 m 30512 ft
Dolet:
Range:
485 km 301.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg, nejčastěji 6x neřízené rakety RS-82 .
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns in the fuselage, 450 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg.
Bomb load: Up to 441 lb, six roskets RS-82
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
V létě 1938 se objevila nová verze I-16 typ18, jednalo se o upravenou verzi I-16 typ 10, tato verze byla poháněna novým motorem M-62 s dvourychlostním kompresorem, tento motor měl stejný průměr jako starší motory M-25 a byly jen nepatrně delší (cca 100 mm). Z dalších důležitějších úprav to byla zvětšená zásoba oleje, větší olejový chladič a instalace samosvorných nádrží. Sovětští piloti s nimi bojovali v bitvě u u řeky Chalchyn. The I-16 Type 18 was based on the I-16 type 10 but was powered a M-62 radial engine with a two speed supercharger and was introduced on production lines in 1939. The fighter, nicknamed "Ishak" ("Donkey") by Soviet pilots, prominently featured in the Second Sino-Japanese War, the Battle of Khalkhin Gol.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-18.html
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
http://i16fighter.ru/mods/t18/t18.htm
lemairesoft.sytes.net
www.xs4all.nl
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 18 -


Polikarpov I-16 typ 18 -


Polikarpov I-16 typ 18 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-18-t49588#460735 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více