Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 17

Polikarpov I-16 Type 17

Поликарпов И-16 тип 17

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 17
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 17
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
341
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1425,5 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1810 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
6,074 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,484 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
425 km/h v 2700 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8240 m
Dolet:
Range:
417 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, montovaný do křídel se 150 náboji pro každý a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu nad motorem, každý se 450 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg pum nebo 6x neřízená raketa RS-82.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Polikarpov I-16 typ 17 byl vyráběn na základě typu 10, to znamenalo, že bylo využito dvou synchronizovaných kulometů nad motorem, ale do křídel byly instalovány dvacetimilimetrové kanóny ŠVAK. Oproti typu 12 bylo možno lépe využít vnitřní prostor v křídlech, kanóny sice náběžnou hranu křídel značně přesahovaly, ale pro každý kanón bylo neseno o 30 granátů více než u typu 12.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
https://i16fighter.ru/mods/t17/t17.htm
https://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
https://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
https://lib.rus.ec/b/254127/read
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-17-t49587#460590Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-17-t49587#460590Version : 0
MOD
Polikarpov I-16 Typ 17


O vývoji řady I-16 více ZDE
- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 17 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-17-t49587#191998Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-17-t49587#191998Version : 0
MOD
Polikarpov I-16 typ 17, výr. č.172162, patriaci 1. letke 17. záložného stíhacieho leteckého pluku, letisko Frolovskij, 14.02.1942.


Stroj, pôvodne patriaci 29. stíhaciemu leteckému pluku Červenej zástavy, je na lyžovom podvozku, pričom má odmontované krídelné kanóny ŠVAK, ponechané zostali len dva guľomety ŠKAS nad motorom. Zaujímavosťou je, že stroj nemá na trupe červené hviezdy. Znak Radu Červenej zástavy pred pilotnou kabínou si stroj priniesol z 29. stíhacieho leteckého pluku, ktorý bol týmto radom vyznamenaný. Farba číslice 10 na chvostovej ploche nie je identifikovaná. Mohla byť červená, čo je farba obvykle používaná na čisla lietadiel 1. letky, ale napr. aj modrá alebo žltá.
https://owl-99.livejournal.com/1570.html



Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/604620
URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-17-t49587#604621Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-17-t49587#604621Version : 0
MOD