Polikarpov I-16 typ 10

Polikarpov I-16 Type 10
Поликарпов И-16 тип 10
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 10 Polikarpov I-16 Type 10
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 10
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
DD.MM.1938-DD.02.1939 Servicio de Aviación y Fabricación no. 15, Alicante /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
934 závod č. 21 / závod č. 153
49 Alicante
První vzlet:
Maiden Flight:
11.01.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1327 kg 2926 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1716 kg 3783 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,5in
Délka:
Length:
6,074 m 19ft 11,15in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
118,019 kg/m2 24.17 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
448 km/h v 3160 m 278.4 mph in 10367 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s 2893.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m 6,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8470 m 27789 ft
Dolet:
Range:
525 km 326.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km 497.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg.
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns in the fuselage, 450 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg.
Bomb load: Up to 441 lb
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Na základě bojových zkušeností ze Španělska bylo nutno provést úpravy:
- zesílit výzbroj (nad motor byly nainstalovány další dva kulomety ŠKAS) a s tím spojená změna zaměřovače u typu 10 PAK-1
- zesílit konstrukci křídla a zavedení sofistikovanějších klapek
- zlepšit pancéřovou ochranu pilota, tak aby odolala kulometům Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
- zvýšit výkony - instalace motoru M-25V a vrtule s nastavitellným úhlem náběhu
- dále byla provedena úprava kabiny, bylo odstraněno odsouvání vpřed, kabina byla otevřená.


Hlavní rozlišovací prvky: kryty závěrů obou trupových kulometů, kabina, větší vrtulový kužel.
Čtyřkulometné letouny si ve Španělsku získaly přezdívku Super nebo Super-Mosca.
Combat experience showed that the I-16 had deficiencies; several aircraft were lost after structural failure of the wings which was quickly remedied by reinforced structures. The biggest complaint in service was the light armament of only two 7.62 mm (0.30 in) machine guns. This was urgently addressed with Type 6 which added a third ShKAS in the bottom of the fuselage.
The four-gun Type 10 was nicknamed "Super Mosca" or simply "Super.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-10.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
http://i16fighter.ru/mods/t10/t10.htm
lemairesoft.sytes.net
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-10-t49585#460491 Verze : 0
Polikarpov I-16 Typ 10


O vývoji řady I-16 více ZDE


[- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-10-t49585#191995 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více