Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 10

Polikarpov I-16 Type 10

Поликарпов И-16 тип 10

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 10
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 10
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
DD.MM.1938-DD.02.1939 Servicio de Aviación y Fabricación no. 15, Alicante /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
934 závod č. 21 / závod č. 153
49 Alicante
První vzlet:
Maiden Flight:
11.01.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1327 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1716 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
6,074 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
118,019 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
448 km/h v 3160 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8470 m
Dolet:
Range:
525 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg.
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Na základě bojových zkušeností ze Španělska bylo nutno provést úpravy:
- zesílit výzbroj (nad motor byly nainstalovány další dva kulomety ŠKAS) a s tím spojená změna zaměřovače u typu 10 PAK-1
- zesílit konstrukci křídla a zavedení sofistikovanějších klapek
- zlepšit pancéřovou ochranu pilota, tak aby odolala kulometům Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
- zvýšit výkony - instalace motoru M-25V a vrtule s nastavitellným úhlem náběhu
- dále byla provedena úprava kabiny, bylo odstraněno odsouvání vpřed, kabina byla otevřená.


Hlavní rozlišovací prvky: kryty závěrů obou trupových kulometů, kabina, větší vrtulový kužel.
Čtyřkulometné letouny si ve Španělsku získaly přezdívku Super nebo Super-Mosca.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-10.html
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
https://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
https://i16fighter.ru/mods/t10/t10.htm
lemairesoft.sytes.net
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-10-t49585#460491Verze : 0
MOD
Polikarpov I-16 Typ 10


O vývoji řady I-16 více ZDE


[- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 10 -


Polikarpov I-16 typ 10 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-10-t49585#191995Verze : 0
MOD