Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 5 | |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1935-DD.02.1938 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1935-DD.02.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2580 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1934 CKB-12bis | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1118,5 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1508 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | |
Délka: Length: | 5,985 m | |
Výška: Height: | 3,250 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,714 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 445 km/h v 2700 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,17 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,7 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9200 m | |
Dolet: Range: | 540 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji. Pumový náklad: do 200 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o typ 4, ovšem s motorem M-25 a upraveným krytem motoru a vrtulovým kuželem. Od 19.11.1936 létal tento letoun ve Španělsku, nacionalisté mu dali přezdívku Rata (krysa) a republikáni Mosca (muška). | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 https://i16fighter.ru/mods/t5/t5.htm https://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-5.html https://i16fighter.narod.ru/index_e.htm lemairesoft.sytes.net archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 5 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 5 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#460438Verze : 0
Vláďa
MOD
Polikarpov I-16 Typ 5
O vývoji řady I-16 více ZDE
[Prameny:
Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
O vývoji řady I-16 více ZDE
[Prameny:
Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#191994Verze : 0
Tango
MOD
.
I-16 typ 5 Mosca s kódem CM-125, s nímž létal velitel 4. Escuadrille a přední republikánské eso s 23 sestřely Manuel Zarauza Clavero. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré, příď černá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Zarauza Claver, Manuel Antonio |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | CM-125 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
I-16 typ 5 Mosca s kódem CM-125, s nímž létal velitel 4. Escuadrille a přední republikánské eso s 23 sestřely Manuel Zarauza Clavero. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré, příď černá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#454651Verze : 1
Rad
MOD
.
Polikarpov I-16 typ 5, který roku 1942 sloužil u 13. samostatné stíhací letky na finské frontě. Stroj s taktickým číslem 13 na boku nese nápis "Za komunismus!". Obdobná bojová a socialistická hesla na letounech byla v sovětském letectvu relativně častá. Jinak letoun nese na spodních plochách nátěr světlou modrou barvou, zatímco horní a boční plochy jsou tmavě zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 13 |
Jméno stroje | За коммунизм! |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-16 typ 5, který roku 1942 sloužil u 13. samostatné stíhací letky na finské frontě. Stroj s taktickým číslem 13 na boku nese nápis "Za komunismus!". Obdobná bojová a socialistická hesla na letounech byla v sovětském letectvu relativně častá. Jinak letoun nese na spodních plochách nátěr světlou modrou barvou, zatímco horní a boční plochy jsou tmavě zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#591633Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.