Název: Name: | Consolidated Liberator Mk.II | |
Originální název: Original Name: | Consolidated Liberator Mk.II | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1941-DD.MM.1941 Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 140 (AL504/AL642, FP685) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 8-9 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20979 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 33.53 m | |
Délka: Length: | 20.22 m | |
Výška: Height: | 5.49 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 97.36 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-S3C4-G Twin Wasp o vzletovém výkonu 895 kW třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Curtiss Electric | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423.3 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 289.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7315 m | |
Dolet: Range: | 3379.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Browning v přídi 4x 7,7mm kulomet Browning v hřbetní střelecké věži Boulton-Paul A Mk.IV (na amerických strojích 2x 12,7mm kulomet ve střelecké věži martin) 2x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Browning v bocích 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Browning pod trupem 4x pohyblivý 7,7mm kulomet Browning v ocasní střelecké věži Boulton-Paul E Mk.II (dvojitý pohyblivý 12,7mm kulomet na amerických strojích) 3992 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowman, Martin W. Consolidated B-24 Liberator. The Crowood Press, Ramsbury 1998, ISBN 1-86126-143-8. Davis, Larry. B-24 Liberator in Action (Aircraft number 80). Squadron/Signal Publications, Carrollton 1987. ISBN 0-89747-190-3. O'Leary, Michael. Consolidated B-24 Liberator. Osprey Publishing, Oxford 2002. ISBN 1-84176-023-4. Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://joebaugher.com/usaf_bombers/b24_5.html www.nationalmuseum.af.mil |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Consolidated Liberator Mk.II |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | AL594 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čtyři z amerických LB-30 byly předány společnosti Consairways, která je upravené na dopravní používala při převozu přeletových osádek zpět z Anglie. Podobné dopravní konverze během války provozovala i RAF a aerolinie BOAC.
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Liberator-Mk-II-t49571#459762Verze : 0
Aubi
MOD
Consolidated Liberator B Mk.II
- byl první verzí s 0,9m (3ft) prodloužením nosu (protože se šéfkonstruktéru Reubenu Fleetovi zdál "tlustý a krátký").
Byla to také první verze vybavená motoricky ovládanými věžemi: horní a zadní věž Boulton-Paul každá s 4x kulomety .303, v nose a v břišním střelišti bylo po jednom, na bocích dva páry kulometů, tj. celkem 14 kulometů.
Po útoku na Pearl Harbor bylo 75 ks zabaveno, z nich 46 pod označením LB-30 sloužilo u USAAC, 6 bylo zničeno během prvních 6 týdnů služby u USAAC a zbylých 23 bylo nakonec předáno RAF.
Celkem vyrobeno 139 ks (s.n. AL503-AL642 + FP685 jako náhrada za zničený AL503)
Zdroj: SQS B-24 Liberator In Action, 1987, ISBN 0-89747-190-3
- byl první verzí s 0,9m (3ft) prodloužením nosu (protože se šéfkonstruktéru Reubenu Fleetovi zdál "tlustý a krátký").
Byla to také první verze vybavená motoricky ovládanými věžemi: horní a zadní věž Boulton-Paul každá s 4x kulomety .303, v nose a v břišním střelišti bylo po jednom, na bocích dva páry kulometů, tj. celkem 14 kulometů.
Po útoku na Pearl Harbor bylo 75 ks zabaveno, z nich 46 pod označením LB-30 sloužilo u USAAC, 6 bylo zničeno během prvních 6 týdnů služby u USAAC a zbylých 23 bylo nakonec předáno RAF.
Celkem vyrobeno 139 ks (s.n. AL503-AL642 + FP685 jako náhrada za zničený AL503)
Zdroj: SQS B-24 Liberator In Action, 1987, ISBN 0-89747-190-3
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-Liberator-Mk-II-t49571#192022Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.