Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo]

Mikoyan-Gurevich MiG-9

Микоян-Гуревич МиГ-9

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-9
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-9
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1946-DD.MM.1948 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1945-DD.10.1945 projektové práce na I-300
DD.MM.RRRR-DD.12.1945 dokončen první prototyp
DD.MM.RRRR-16.06.1946 druhý prototyp
28.08.1946-DD.12.1947 předsériové letouny
DD.07.1947-DD.MM.1948 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10 I-301
594 MiG-9
První vzlet:
Maiden Flight:
24.04.1946 I-300
26.10.1946 I-301
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3533 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4998 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
9,750 m
Výška:
Height:
3,225 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
274,615 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
RD-20 axiální proudový motor o tahu 7,84 kN (800 kp)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 595 l (1 298 kg)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
910 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,3 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13500 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón N-37 ráže 37 mm, 40 granátů a
2x pevný kanón NS-23K, po 80 granátech
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
v kódu NATO pojmenován "Fargo".
Zdroje:
Sources:
Gordon Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the 2nd World War, Leicester 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft since 1937, UK, London, Putnam Aeronautical Books, ISBN 0-85177-884-4.
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig9.html
www.militaryfactory.com
https://www.opoccuu.com/fighters/mig-9.htm
www.suchoj.com

Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-9-kod-NATO-Fargo-t49452#484824Verze : 0
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-9


Záchytný stíhací letoun vybavený dvěma motory RD-20 (sovětská kopie německých BMW 003). První prototyp označený I-300 poprvé vzlétl 24.dubna 1946. V červenci 1946 při vojenské přehlídce se letoun zřítil a pilot zahynul. Po odstranění problému s třepetáním křídélka, jenž bylo příčinou nehody, testy pokračovaly a poté se I-300 začal vyrábět sériově jako MiG-9. Poprvé byl nový stíhač MiG-9 představen v říjnu na leteckém dnu v Tušinu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-9-kod-NATO-Fargo-t49452#19069Verze : 0
MOD
MiG-9 ("rudá 01"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo] -


Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-9-kod-NATO-Fargo-t49452#184389Verze : 1
MOD
MiG-9 ("rudá 01"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo] -


Mikojan-Gurevič MiG-9 [kód NATO: Fargo] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-9-kod-NATO-Fargo-t49452#184390Verze : 1
MOD