Main Menu
User Menu

Micubiši C5M1 11 [Babs]

Mitsubishi C5M1 Model 11 / 三菱 C5M1・八式陸上偵察機一一型

     
Název:
Name:
Micubiši C5M1 11
Originální název:
Original Name:
八式陸上偵察機一一型(C5M1)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1605 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2197 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2400 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m
Délka:
Length:
8,700 m
Výška:
Height:
3,456 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,36 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,91 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 12 (Ha-31-12) vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 574 kW (780 k) při 2 540 ot/min a 644 kW (875 k) ve výšce 3 600 m při 2 540 ot/min.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
595 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
468 km/h v 4280 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
296 km/h v 3600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,85 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8230 m
Dolet:
Range:
1167 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
八式陸上偵察機一一型 - Námořní průzkumný letoun typ 98 model 11
Spojenecké kódové jméno: Babs


Kaigun Koku Hombu brzy po nepřijetí prototypů Nakadžima C3N1 (1937), pocítilo nedostatek průzkumných letounů. Námořníkům neunikly skvělé výkony armádních průzkumných letadel Micubiši Ki-15 a tak objednali u výrobce 20 mírně pozměněných letadel Ki-15-II. Nainstalován byl dvouhvězdicový motor Zuisei 12 a nezbytné námořní vybavení, maximální rychlost mírně poklesla, ale námořníci byli spokojeni. Objednání armádních letounů námořním letectvem byl úkaz téměř nevídaný a svědčí o tom, jak nutně námořnictvo potřebovalo specializovaná průzkumná letadla. Pouhý rok před tím admiralita spoléhala na palubní bombardéry B5N1, těch však byl vždy nedostatek.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
ja.wikipedia.org
http://www.go2war2.nl/artikel/302
http://www.ijaafphotos.com/jbwki151.htm fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-C5M1-11-Babs-t49343#191460Verze : 0
MOD
Fotografie námořní Babs
Zdroj uveden výše
Micubiši C5M1 11 [Babs] -


Micubiši C5M1 11 [Babs] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-C5M1-11-Babs-t49343#191461Verze : 0
MOD