Main Menu
User Menu

Kawasaki Ka.87

Kawasaki Ka.87 / 八七式重爆击机

     
Název:
Name:
Kawasaki Ka.87
Originální název:
Original Name:
八七式重爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
DD.MM.1928-DD.MM.1932 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Atsuta Army Weapon Manufacturing Works, Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
26 sériově postavených
První vzlet:
Maiden Flight:
19.02.1926
Osádka:
Crew:
4 - 6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7650 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8050 kg
Rozpětí:
Wingspan:
26,800 m
Délka:
Length:
18,500 m
Výška:
Height:
5,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
121,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,22 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, motory byly namontovány nad křídlem ve společné gondole (tlačný a tažný) o výkonu 441,3 kW (600 k).
Vrtule dvoulisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m
Dolet:
Range:
660 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
3 - 5x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 600 kg pum, s přetížením až 1 000 kg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
en.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/bww1/don.html
https://www.histaviation.com/Dornier_Do_N.html
archiv autora

Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#191072Verze : 1
MOD
Kawasaki Ka.87 Do.N
八七式重爆击机 / - / -
„armádní těžký bombardér typ 87“


Historie:


V první polovině dvacátých let minulého století japonské armádní letectvo požadovalo pro své bombardovací jednotky těžký bombardér. Japonský průmysl nebyl ještě natolik vyspělý, aby vyprojektoval a vyrobil takový letoun bez pomoci ze zahraničí. Rikugun Koku Hombu se obrátilo s tímto požadavkem na továrnu Kawasaki Zósenšo K. K., a ta se obrátila se žádostí o pomoc na továrnu Dornier, tím začala spolupráce s Dr. Richardem Vogtem.


Tento německý konstruktér tehdy pracoval v Dornierově švýcarské filiálce, ujal se japonského projektu a navrhl se svým týmem typ Dornier Do.N. Japonci tento projekt označovali jako Izashi Tozho. Projekt těžkého bombardéru byl silně ovlivněn dalším Dornierovým dílem, létajícím člunem Dornier Wal, svým vzhledem opravdu připomínal létající člun, ale na kolovém podvozku. V roce 1926 začaly armádní zkoušky nových bombardérů, tyto stroje byly poháněny nejdříve motory Napier Lion dovezenými z Británie, ale jakmile byly k dispozici licenční motory BMW VI, byly Liony na žádost Rikugun Koku Hombu nahrazeny výkonnějšími německo-japonskými motory.

Poměrně brzy po zkouškách byla japonskou armádou vystavena objednávka na stavbu 26 bombardérů označených Kawasaki Ka.87 nebo také – Armádní těžký bombardovací letoun typ 87. Jak už nám označení ukazuji, byl tento letoun přijat do výzbroje v roce 1927. První sériové letouny byly dodány na základnu Hamamatsu, ale letouny nebyly osádkami příliš příznivě přijaty, jejich lety byly doprovázeny častými nehodami, v roce 1929 bylo rozhodnuto, že budou převeleny do Mandžuska, ani tam je nepotkala žádná sláva, vytýkána jim byla především velmi nízká rychlost. Kladně lze ovšem hodnotit skutečnost, že díky stavbě tohoto letounu získali Japonci cenné zkušenosti se stavbou velkého celokovového letounu, Dr. Richard Vogt přijel na delší čas do Japonska, kde začal úzce spolupracovat s továrnou Kawasaki a s jejím budoucím šéfkonstruktérem inženýrem Takeo Doiem.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#295446Verze : 4
MOD
Fotografie Kawasaki Type 87
Zdroj uveden výše
Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#191075Verze : 2
MOD
Fotografie Do.N
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/bww1/don.html
Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#235595Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek Kawasaki Ka.87
zdroj uveden výše
Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#235592Verze : 0
MOD