Název: Name: | Kawasaki Typ 88-I | |
Originální název: Original Name: | 一型八八式偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1928-DD.MM.1929 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1926-DD.02.1927 vývoj a stavba prototypu DD.07.1927-DD.MM.1929 výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 520 (Type 88-I a Type 88-II dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1927 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1750 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | |
Délka: Length: | 12,800 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,33 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 201.2 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů) 1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 一型八八-I式偵察機 - Iči Gata hači hači šiki tei satsuki - Armádní průzkumný dvouplošný letoun Type 88-I. Na jaře roku 1926, potřebovalo armádní letectvo nahradit ve službě již značně zastaralý průzkumný letoun Typu Otsu 1 (v licenci-vyráběný Salmson 2A.2). Do soutěže se přihlásily tři společnosti, v každé z těchto společností v té době pracoval německý konstruktér, u Kawasaki to byl Dr. Richard Vogt. Vedení společnosti rozhodlo, že na tomto projektu s ním bude spolupracovat Hisashi Tojo. Zpočátku byl projekt označen továrním kódem KDA-2 průzkumné letadlo. Projektové práce byly zahájeny v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen a následně zalétán v únoru 1927. Letové zkoušky prvního prototypu ukázaly, že požadavky armády byly překročeny, maximální rychlost byla překročena o 40 km/h. Druhý a třetí prototyp byly dokončeny v červenci tohoto roku. Oba stroje již byly vybaveny dle armádních požadavků, váhový přírůstek byl asi 250 kg a přesto letoun stále splnil armádní požadavky. Po provedených armádních zkouškách v Tokorozawě byl letoun přijat do armádní výzbroje jako „Armádní průzkumný dvojplošník typ 88“. Hlavními faktory tohoto úspěchu byla velmi dobře navržená celokovová konstrukce trupu letounu a výkonný motor BMW VI, který Kawasaki začala licenčně vyrábět. Typ 88 plně nahradil typ Otsu-1 a mnoho letadel typu 88 sloužilo v první linii v letech 1929 až 1940, kde vzlétaly na průzkum, ale byly používány i jako víceúčelové letouny. Během své bojové kariéry u japonského armádního letectva se zúčastnily bojů proti Číňanům v Mandžusku, v obou incidentech u Šanghaje, Ťi-nanu a všech počátečních bojích čínsko-japonského konfliktu. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960 www.historyofwar.org www.csd.uwo.ca pub131.ezboard.com archiv autora |
URL CZ: https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-I-t49178#190997Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#190997Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#190997Version : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Kawasaki Type 88-I
Zdroj uveden výše
Zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-I-t49178#191018Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#191018Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#191018Version : 0
Vláďa
MOD
https://www.airwar.ru/enc/other1/kda2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Typ 88-I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-I-t49178#575473Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#575473Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Kawasaki-Type-88-I-19968-22411-20843-20843-24335-20390-23519-26426-36731-29190-20987-26426-t49178#575473Version : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.