Main Menu
User Menu

Phönix D.III

     
Název:
Name:
Phönix D.III
Originální název:
Original Name:
Phönix D.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1918-DD.MM.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Flygkompaniets tygverkstäder Malmslätt, Malmslätt
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1918-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~75 Phönix
10 FVM
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
685 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
951 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m
Délka:
Length:
6,62 m
Výška:
Height:
3,01 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiero o výkonu 169 kW/ 230 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1951) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
171 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
122) min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6800 m
Dolet:
Range:
350 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 8mm guľomet Schwarzlose
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vzhľadom k ukončeniu vojny lietadlá už neboli zaradené do výzbroje Rakúsko-Uhorského letectva. V roku 1921 bolo do Švédska predaných 18 ks (20 ks) lietadiel vyrobených v roku 1918. V Švédskom letetctve tieto lietadlá spoločně s 10 novovyrobenými lietali ako J 1 až do roku 1928. Švédské licenční stroje stroje používaly 136kW motory BMW.IIIa,postupně nahrazující i opotřebovaná Hiera ostatních strojů.


S motorem BMW.IIa:
1) 160 km/h
2) 18 min
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
www.csd.uwo.ca
https://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
ah.milua.org
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-III-t48957#190367Verze : 0
MOD
Ve Švédsku byly D.III známy nejprve jako Phönix 122, snad podle toho, že na jejich stavbu byly využity draky původně určené pro D.II série 122, a od roku 1926 jako J 1. 10 strojů postavených ve Švédsku mělo mírně vyšší směrovku, větší větrný štítek. Na snímku je poslední postavený J 1, 3149, pod trupovým znakem je vidět zbytek původního označení 5149, na horním křídle jsou dvě aerodynamické přídavné nádrže.

Zdroj:
Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
https://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html

Phönix D.III -


URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-III-t48957#414049Verze : 0
MOD