Název: Name: | Phönix D.I | |
Originální název: Original Name: | Phönix D.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1917-DD.05.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1917-DD.05.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 140 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 665 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 805 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,80 m | |
Délka: Length: | 6,75 m | |
Výška: Height: | 2,65 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hiero o výkonu 147 kW/200 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 178 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 8 mm guľomet Schwarzlose | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Phoenix D.I bol vyvinutý na základe prototypu Phoenix 20.16 na ktorom boli použité krídla z prototypu Phoenix 20.15. Prednosťou lietadla bol dobrý výhľad pilota, výborné ovládanie a robustná konštrukcia. Nedostatkom bola pomerne nízka rýchlosť. Lietadlo sa používalo až do konca vojny. Z celkového počtu vyrobených lietadiel bolo 20 ks zaradených k námornému letectvu. Časť strojov sa neskôr používal ako fotografické prieskumné lietadlá. Po skončení prvej svetovej vojny zostala časť lietadiel zaradená vo formujúcom sa letectve Juhoslávie (Kráľovstvo Srbov, Chorvátov a Slovincov) a zúčastnili sa v ozbrojených potýčkach v západnom Slovinsku. | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992. Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967. Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005. www.csd.uwo.ca http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm ah.milua.org |
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190315Verze : 0
buko1
MOD
Fotografie zo serveru ah.milua.org a http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
Phoenix D.I
Phoenix D.I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Phoenix D.I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Phoenix D.I
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190320Verze : 0
buko1
MOD
.
Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Phönix D.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Gruber, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 228.24 |
Taktické označení / imatrikulace | G |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Phönix D.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Gruber, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 228.24 |
Taktické označení / imatrikulace | G |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 04.04.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#413550Verze : 1
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.