Název: Name: | Douglas C-47B Skytrain | |
Originální název: Original Name: | Douglas C-47B Skytrain | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Long Beach, California DD.MM.1943-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Oklahoma City, Oklahoma | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3232 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8226 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11793 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14061 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 29,11 m | |
Délka: Length: | 19,43 m | |
Výška: Height: | 5,18 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 91,695 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-90C Twin Wasp s dvoustupňovým turbokompresorem o vzletovém výkonu 895 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 360.5 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 257.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9.5 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8047 m | |
Dolet: Range: | 2575 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5793.6 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | (Dakota Mk.IV) ... | |
Poznámka: Note: | - pro mise v Barmě, Číně a Indii, kde byla potřeba překonávat velké výšky - proti verzi C-47A se lišil turbokompresory motorů a většími palivovými nádržemi - nosnost 28 vojáků - později většina přestavěna na standard C-47D, tj. byly odstraněny horní stupně turbokompresorů z motorů - 157 strojů bylo předáno námořnictvu jako R4D-6, od roku 1962 C-47J | |
Zdroje: Sources: | aeroweb.brooklyn.cuny.edu http://en.wikipedia.org/wiki/C-47 http://www.aerofiles.com/_doug.html www.xs4all.nl www.microworks.net http://www.abcdlist.nl/maind.html |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#256052Verze : 0
Aubi
MOD
Muzeum Brusel
foto vlastní
foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#310357Verze : 0
karaco
MOD
Reklama
Douglas C-47B (c/n 44-76998) "Červená 26", VVS, 1947
Douglas C-47B Side view by Basil Zolotov
http://basilzolotov.com
Douglas C-47B Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#370330Verze : 1
Aubi
MOD
C-47B-20-DK, c/n 27127, USAAF serial 43-49866. Převzat v únoru 1945 37. perutí RAAF jako A65-69 s trupovým označením OM-Z, v prosinci přesán k 38. peruti a poté prošel několika dalšími jednotkami a sklady, aby nakonec zakotvil mezi lety 1937-1980 u 2. peruti RAAF na základně Butterworth. V roce 1980 pak byl přelétnut (s dočasným označením ZD215, protože pouze britská, americká a francouzská letadla měla před rokem 1989 zaručený průlet berlínským koridorem) na základnu RAF Gatow, kde je dnes vystaven.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#534395Verze : 1
RoBoT
MOD
.
C-47D výrobního čísla 20474 s názvem Poseidon byl postaven v továrně Douglas v Long Beach v Kalifornii jako Skytrain C-47A-90-DL. USAF jej převzalo dne 7. června 1944, a přidělilo mu sériové číslo 43-16008. Nebyl odeslán na frontu, nýbrž sloužil v USA. Roku 1949 byl poslán na údržbu ke společnosti Aviation Maintenance Corporation ve Van Nuys v Kalifornii. Tam, spolu s dalšími 29 C-47 a C-47A, prošel technickou prohlídkou, byl upraven na standard C-47-DL a prodán Řecku, kde dne 17. října 1949 obdržel sériové číslo 492622. Byl přidělen 355. transportní letce. V průběhu korejské války dne 26. srpna 1951 s osádkou kapitán George Labropoulos, druhý pilot S. Krikigianni, navigátor I. Tsangaraki, radiooperátor B. Liapi, mechanik C. Niarchakou odlétl do Japonska ke 13. transportní letce, působící z japonského letiště Ašija, jako náhrada za dosavadní ztráty. Válku přečkal, řecké Skytrainy během války převezly přes 70 000 lidí, 9000 raněných a nalétaly bezmála 14 000 hodin. Stroj je jedním ze dvou C-47, které dodnes slouží v řeckém letectvu. Původně létal v barvě materiálu, dnes však nosí kamufláž. Volací znak E dostal až v Japonsku. Sériové číslo se v průběhu let několikrát změnilo. Tato legendární Dakota letěla do Koreje jako 92-622, později byla fotografována také jako 92622, 49-2622. Dnes létá jako 49-622.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Douglas |
Typ letounu | Douglas C-47B Skytrain |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 20474 |
Sériové / evidenční číslo | 92622 |
Taktické označení / imatrikulace | E |
Jméno stroje | Poseidon |
Jednotka | - |
Základna | Ašija, Letecká základna Ašija [1946-1960] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1951 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
C-47D výrobního čísla 20474 s názvem Poseidon byl postaven v továrně Douglas v Long Beach v Kalifornii jako Skytrain C-47A-90-DL. USAF jej převzalo dne 7. června 1944, a přidělilo mu sériové číslo 43-16008. Nebyl odeslán na frontu, nýbrž sloužil v USA. Roku 1949 byl poslán na údržbu ke společnosti Aviation Maintenance Corporation ve Van Nuys v Kalifornii. Tam, spolu s dalšími 29 C-47 a C-47A, prošel technickou prohlídkou, byl upraven na standard C-47-DL a prodán Řecku, kde dne 17. října 1949 obdržel sériové číslo 492622. Byl přidělen 355. transportní letce. V průběhu korejské války dne 26. srpna 1951 s osádkou kapitán George Labropoulos, druhý pilot S. Krikigianni, navigátor I. Tsangaraki, radiooperátor B. Liapi, mechanik C. Niarchakou odlétl do Japonska ke 13. transportní letce, působící z japonského letiště Ašija, jako náhrada za dosavadní ztráty. Válku přečkal, řecké Skytrainy během války převezly přes 70 000 lidí, 9000 raněných a nalétaly bezmála 14 000 hodin. Stroj je jedním ze dvou C-47, které dodnes slouží v řeckém letectvu. Původně létal v barvě materiálu, dnes však nosí kamufláž. Volací znak E dostal až v Japonsku. Sériové číslo se v průběhu let několikrát změnilo. Tato legendární Dakota letěla do Koreje jako 92-622, později byla fotografována také jako 92622, 49-2622. Dnes létá jako 49-622.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#607877Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.