Junkers J.I

     
Název:
Name:
Junkers J.I Junkers J.I
Originální název:
Original Name:
Junkers J.I
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Junkers-Fokker-Werke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
227 (do konca vojny len 189)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.01.1917 letisko Döberitz, prvý "skok" už 17.1.1917, pilot Arved von Schmitd
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1766 kg 3893 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2176 kg 4797 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,00 m 52ft 5,91in
Délka:
Length:
9,10 m 29ft 10,26in
Výška:
Height:
3,40 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,40 m2 531.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,8 kg/m2 9.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz.IV o výkonu 147 kW/200 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Benz Bz.IV, power 197 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
170 l 170 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,5 m/s 295.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 1000 m 10 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
260 km 161.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,92 mm Parabellum (pohyblivý)
2x synchronizovaný kulomet Spandau
ruční granáty
1x 7,92 mm Parabellum flexible machine gun
2x Spandau synchronized machine gun
hand grenades
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Typové označenie u firmy Junkers bolo J 4.
Rozpätie spodného krídla bolo 11,00 m (36ft 1,06in). Podľa iných zdrojov bola prázdna hmotnosť lietadla 1590 kg a vzletová 2000 kg. Rozpätie prototypu J 4 bez rohového odľahčenia bolo 14,80 m. Výstup do 2000 m trval 32 min.
Motor s výkonom 191 kW (260 k) Mercedes D.IVa sa do lietadla začal montovať na jar 1918.
Ďalšie dva pevne zabudované guľomety LMG 08/15 Spandau alebo Parabellum LMG 14 v priestore pozorovateľa sa neosvedčili.
-
Zdroje:
Sources:
www.theaerodrome.com
www.aviation.technomuses.ca
Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, svazek 6
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189336 Verze : 0
Junkers J.I je dnes považován za první reálný bitevní letoun. Těsně před koncem války se zkoušela zdokonalená varianta vybavená silnějším motorem ale modifikovaný letoun se již na frontu nedostal.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189392 Verze : 0
Niektoré stroje boli namiesto výzbroje vybavené vysielačkou pre bezdrôtovú rádiotelegrafiu. Štandardne to bol typ Telefunken pre vysielanie a príjem (norma 99) s anténou dlhou 37 m, alebo Huth s odvinovacou anténou dlhou 38 m. Elektrickú energiu pre rádiostanicu dodávalo pancierované dynamo. Stroje od čísla 101/17 boli zastavané konzoly pre montáž filmových kamier, ručných fotografických prístrojov a plechovými skrinkami pre zásobníky filmového materiálu. V trupe bolo možné niesť diaľkovo ovládanú fotokameru s posuvom filmu.


Zdroj: Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, Svazek 6
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#468072 Verze : 0
Do dnešní doby se dochoval jen jeden ne zcela úplný letoun J.I Werk-Nr. 252 s vojenským kusovým číslem 586/18 a motorem Benz Bz.IV č. 52974. Nechází se v kanadském Národním leteckém muzeu na historickém letišti Rockcliffe v Ottawě, provincie Ontario. Dostal se tam jako válečná kořist na palubě lodi SS Venusia 28.5.1919 a do roku 1967 byl uskladněn v Hamiltonu (provincie Ontario) (barevný snímek letounu viz Letectví a kosmonautika, 1988 / 25 ).
Celá pancéřová příď s duralovou příhradovou konstrukci zadní části trupu je vystavena v Národním muzeu vědy a techniky v Miláně (snímek viz Letectví a kosmonautika 1989 / 04).
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189358 Verze : 0
Zdroj : google + odkaz v předchozím příspěvku
Junkers J.I -


Junkers J.I -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189337 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více