Blériot-SPAD S.51 C.1

     
Název:
Name:
Blériot-SPAD S.51/2 C.1 Blériot-SPAD S.51/2 C.1
Originální název:
Original Name:
Blériot-SPAD S.51/2 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R Blériot Aéronautique SA, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 S.51/1
50 S.51/2
1 S.51/3
10 S.51/4
První vzlet:
Maiden Flight:
16.06.1924 S.51/1
18.04.1925 S.51/2
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
990 kg 2183 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1360 kg 2998 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,47 m 31ft 0,82in
Délka:
Length:
6,45 m 21ft 1,93in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,27 m2 261.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab o výkonu 309 kW/420 k
dvoulistá vrtule
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab, power 414 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v ? m 142.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,2 min do 4000 m 9,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers (MAC) 2x fixed .303 Vickers (MAC) machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
S.51/2 - sériová podoba pro polské letectvo
S.51/3 - prototyp se stavitelnou vrtulí
S.51/4 - stroje původně určené pro motor Jupiter o výkonu 600 k, po jednom dodáno do Ruska a Turecka, zbytek se slabšími motory v civilních rukou; 1 z nich získán republikánským letectvem
-
Zdroje:
Sources:
Belcarz, Bartlomiej a Sankowski, Wojciech. Polskie Skrzydla 1: SPAD 61C1, SPAD 51C1, Wilbault 70C1. Stratus, Sandomierz 2004. ISBN 83-89450-20-8.
Letectví+Kosmonautika 1988/04
Mirovaja aviacija 58
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww1/spad51.html

Blériot-SPAD S.51 C.1 -


Blériot-SPAD S.51 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bleriot-SPAD-S-51-C-1-t48500#401921 Verze : 0
.
Blériot-SPAD S.51 C.1 - Blériot-Spad S.51, jenž na podzim 1936 sloužil u Escadrilla España reoublikánského letectva během špnělské občaské války. Do jeho kabiny usedal i velitel této jednotky Abel Guidez. Stroj nese nátěr světlou modrou na spodních plochách, zatímco horní a boční kryje okrový nátěr, doplněný množstvím tmavě zelených tenkých pásů.

Blériot-Spad S.51, jenž na podzim 1936 sloužil u Escadrilla España reoublikánského letectva během špnělské občaské války. Do jeho kabiny usedal i velitel této jednotky Abel Guidez. Stroj nese nátěr světlou modrou na spodních plochách, zatímco horní a boční kryje okrový nátěr, doplněný množstvím tmavě zelených tenkých pásů.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bleriot-SPAD-S-51-C-1-t48500#593651 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více