Název: Name: | Vought Chesapeake Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Vought Chesapeake Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R Vought-Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 (AL908/957) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.02.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2041 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3154 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.8 m | |
Délka: Length: | 10.36 m | |
Výška: Height: | 2.98 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.34 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1535-SB4G o výkonu 615 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 413.6 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6919 m | |
Dolet: Range: | 1126.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2156.5 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný 7,62mm kulomet Browning v křídle 1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning 3x 227kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Doll, T. SB2U Vindicator, In Action No.1122. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-274-8. Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine |House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8. |
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#458189Verze : 0
Aubi
MOD
Vought 156 B1 Chesapeake Mk.1 (V-156-B1) - exportá verzia amerického palubného strmhlavého bombardéra SB2U-3 Vindicator používaná v Britskom námornom letectve. Celkovo bolo vyrobených 50 ks lietadiel.
28.03.1940 objednala francúzska vláda ďalšiu dodávku lietadiel Vought V-156-F v počte 50 kusov s ukončením dodávky začatkom roku 1941. Nakoľko ale firma nebola schopná zabezpečiť v súbežnú výrobuV-156-F pre francúzsko a SB2U-3 pre U.S. Marine Corps (z dôvodu rozdielov medzi verziami) tak sa výroba do porážky Francúzska nezačala.
Následne objednávku prevzala Veľká Británia, ale už nie ako lietadlá verzie V-156-F, ale ako verziu V-156-B1, ktorá bola založená na lietadle SB2U-3 s ďalšími rozdielmi oproti verzii V-156-F.
Na základe britských požiadaviek zostalo ovládanie otáčok motora lietadla rovnaké ako u amerických strojov. Opätovne bol nainštalovaný systém upevňovania bômb firmy Vought (ktorý francúzsko z bezpečnostných dôvodov odmietlo). Taktiež zostali zachované zväčšené palivové nádrže, pancierová ochrana posádky a palivových nádrží ako u typu SB2U-3.
Výzbroj sa zväčšila na štvoricu guľometov kalibru .30 v krídlach. Na rozdiel od V-156-F neboli montované krídelné strmhlavé brzdy. Uažovalo sa o možnosti inštalácie Britského záchytného háku, ale pravdepodobne všetky V-156-B1 mali inštalovaný záchytný hák používaný v US Navy.
Lietadlo dostalo bojové meno "Chesapeake" a dostali sériové čísla AL908 až AL957. Prvý vzlet lietadla je datovaný 26.02.1941 a na konci marca bol typ prijatý Britskou stranou do výzbroje, aj napriek tomu že vzhľadom na svoju hmotnosť nebolo možné jeho použitie z palúb britských lietadlových lodí. Dodávky do Británie prebiehali do konca leta 1941.
Prvé lietadlá boli v júni 1941 zaradené k 778 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy. Koncom júna boli ďalšie lietadla zaradené aj k 786 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy a výcvik, ktorý prebiehal v júli 1941.
Jediná jednotka torá používal tieto lietadlá v operačnonasadení bola 811. Naval Air Squadron FAA (so základňou Lee-on-Solent). Jednotka bola v priebehu júla 1941 vybavená 14 lietadlami. V bojovej slžbe boli lietadlá iba 5 mesiacov, v novembri 1941 boli nahradené lietadlami Fairey Swordfish.
Lietadlá boli naďalej používané v 771 Naval Air Squadron FAA, 770 Naval Air Squadron FAA, 772 Naval Air Squadron FAA a 776 Naval Air Squadron FAAna vlečenie terčov. Ako nočné stíacie lietadlo bolo niekoľko kusov nasadených v júni 1942 u 784 Naval Air Squadron FAA. Lietadlá boli vyradené z výzbroje v máji 1944, keď ich vyradila aj posledná jednotka, ktorá ich používala na vlečenie terčov - 770 Naval Air Squadron FAA .
Zdroj:
http://www.adalbertus.com.pl/go/_info/?id=415
http://en.wikipedia.org/wiki/SB2U_Vindicator
www.vought.com
28.03.1940 objednala francúzska vláda ďalšiu dodávku lietadiel Vought V-156-F v počte 50 kusov s ukončením dodávky začatkom roku 1941. Nakoľko ale firma nebola schopná zabezpečiť v súbežnú výrobuV-156-F pre francúzsko a SB2U-3 pre U.S. Marine Corps (z dôvodu rozdielov medzi verziami) tak sa výroba do porážky Francúzska nezačala.
Následne objednávku prevzala Veľká Británia, ale už nie ako lietadlá verzie V-156-F, ale ako verziu V-156-B1, ktorá bola založená na lietadle SB2U-3 s ďalšími rozdielmi oproti verzii V-156-F.
Na základe britských požiadaviek zostalo ovládanie otáčok motora lietadla rovnaké ako u amerických strojov. Opätovne bol nainštalovaný systém upevňovania bômb firmy Vought (ktorý francúzsko z bezpečnostných dôvodov odmietlo). Taktiež zostali zachované zväčšené palivové nádrže, pancierová ochrana posádky a palivových nádrží ako u typu SB2U-3.
Výzbroj sa zväčšila na štvoricu guľometov kalibru .30 v krídlach. Na rozdiel od V-156-F neboli montované krídelné strmhlavé brzdy. Uažovalo sa o možnosti inštalácie Britského záchytného háku, ale pravdepodobne všetky V-156-B1 mali inštalovaný záchytný hák používaný v US Navy.
Lietadlo dostalo bojové meno "Chesapeake" a dostali sériové čísla AL908 až AL957. Prvý vzlet lietadla je datovaný 26.02.1941 a na konci marca bol typ prijatý Britskou stranou do výzbroje, aj napriek tomu že vzhľadom na svoju hmotnosť nebolo možné jeho použitie z palúb britských lietadlových lodí. Dodávky do Británie prebiehali do konca leta 1941.
Prvé lietadlá boli v júni 1941 zaradené k 778 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy. Koncom júna boli ďalšie lietadla zaradené aj k 786 Naval Air Squadron FAA na ďalšie testy a výcvik, ktorý prebiehal v júli 1941.
Jediná jednotka torá používal tieto lietadlá v operačnonasadení bola 811. Naval Air Squadron FAA (so základňou Lee-on-Solent). Jednotka bola v priebehu júla 1941 vybavená 14 lietadlami. V bojovej slžbe boli lietadlá iba 5 mesiacov, v novembri 1941 boli nahradené lietadlami Fairey Swordfish.
Lietadlá boli naďalej používané v 771 Naval Air Squadron FAA, 770 Naval Air Squadron FAA, 772 Naval Air Squadron FAA a 776 Naval Air Squadron FAAna vlečenie terčov. Ako nočné stíacie lietadlo bolo niekoľko kusov nasadených v júni 1942 u 784 Naval Air Squadron FAA. Lietadlá boli vyradené z výzbroje v máji 1944, keď ich vyradila aj posledná jednotka, ktorá ich používala na vlečenie terčov - 770 Naval Air Squadron FAA .
Zdroj:
http://www.adalbertus.com.pl/go/_info/?id=415
http://en.wikipedia.org/wiki/SB2U_Vindicator
www.vought.com
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#188860Verze : 0
buko1
MOD
Zopár fotografií zo stránky www.vought.com
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#189105Verze : 0
buko1
MOD
.
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1, sériového čísla AL 924, jenž sloužil roku 1941 u 811. perutě Fleet Air Arm na základně Lee-on-Solent. Stroj nese kamuflážní schéma, kde spodní plochy kryje barva Sky type S, horní plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavé zelené a tmavé zemité. Stroj údajně později nosil na trupu volací znak K.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Vought / LTV |
Typ letounu | Vought Chesapeake Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | AL924 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 811. peruť FAA |
Základna | Lee-on-Solent, Letecká stanice Královského námořnictva Lee-on-Solent [1939-1959] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Vought V-156-B1 Chesapeake Mk.1, sériového čísla AL 924, jenž sloužil roku 1941 u 811. perutě Fleet Air Arm na základně Lee-on-Solent. Stroj nese kamuflážní schéma, kde spodní plochy kryje barva Sky type S, horní plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavé zelené a tmavé zemité. Stroj údajně později nosil na trupu volací znak K.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-Chesapeake-Mk-I-t48383#591364Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.