Název: Name: | 17. stíhací letecký pluk | |
Originální název: Original Name: | 17. stíhací letecký pluk | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 01.11.1954 | |
Předchůdce: Predecessor: | 17. letecký stíhací pluk | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.09.1964 | |
Nástupce: Successor: | 2. stíhací bombardovací letecký pluk | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 01.11.1954-01.10.1958 5. stíhací letecká divize 01.10.1958-01.09.1961 3. stíhací letecká divize 01.09.1961-01.09.1964 1. stíhací letecká divize | |
Dislokace: Deployed: | 01.11.1954-01.11.1955 Mladá, letiště / 01.11.1955-01.09.1964 Hradčany, letiště / | |
Velitel: Commander: | 01.11.1954-22.11.1954 Jaďut, Štefan (podplukovník) 22.11.1954-DD.MM.1958 Dolíhal, František (podplukovník) DD.MM.1958-DD.MM.1961 Otáhal, Karel (major) DD.MM.1961-DD.MM.1962 Skácel, František (major) DD.MM.1962-01.09.1964 Nývlt, Vladimír (podplukovník) | |
Podřízené jednotky: Subordinated Units: | 01.11.1954-31.08.1964 Velitelské stanoviště 17. stíhacího leteckého pluku 01.10.1958-01.09.1963 46. prapor pozemního zabezpečení navigace 01.09.1963-01.09.1964 46. prapor radiotechnického zabezpečení Ručně vyplněné položky: 01.11.1954-01.09.1964 Velitelský roj 01.11.1954-01.09.1964 1. letka 01.11.1954-01.09.1964 2. letka 01.11.1954-01.09.1964 3. letka 01.11.1954-01.09.1964 4. letka | |
Čestný název: Honorary Name: | 01.11.1954-01.09.1964 | |
Vyznamenání: Decorations: | 01.11.1954 | |
Poznámka: Note: | 01.11.1954-01.11.1955 VÚ 7419 Mladá 01.11.1955-01.09.1964 VÚ 7419 Hradčany | |
Zdroje: Sources: | Vojenský ústřední archiv Praha-Olomouc, skupina ČSLA, fond 00000 (17. stíhací letecký pluk), |
URL : https://www.valka.cz/17-stihaci-letecky-pluk-1954-1964-t48268#422485Verze : 0
wade
MOD
17. stíhací letecký pluk
18. a 19.10.1954 - přelétli piloti "Arada" C - 2 a S-102 do Mladé, kam byl 17. lsp redislokován - spolu s kádrem útvaru. Zbytek pilotů zůstal v Žatci a byli zařazeni k 11. a 15. slp.
31.10. 1954 - přejmenování útvarů ČSLA na definitivní názvy:
01.11.1954 - již jako 17. stíhací letecký pluk (17. slp), v podřízení 5. sld, podřízené 15. sls VL.
1.3.1955 - stále u 5. sld, podřízené SL - PVOS (do 31.12.1956).
V Mladé došlo fakticky ke znovu postavení 17. slp - spolu s bývalým velitelem 7. lšp mjr. Dolíhalem Františkem z Přerova přešla i veliká skupina přeškolených, pilotů mnozí ze XIV. turnusu LU.
Zdejší působení bylo pokračováním intenzivního výcviku. Bylo to současně čekání na uvolnění letiště Hradčany od bombardovacích pluků.
Od 11. /1955 - redislokace 17. slp na letiště HRADČANY
1.1.1957 do léta r. 1958 - stále u 5. sld - pod společným VLaPVOS.
V létě r. 1958, po "přečíslování" 5. sld na 3. sld, zůstal 17. slp až léta r. 1961 v její podřízenosti a plnil úkoly v hotovostním systému PVOS.
Velitelé pluku:
1. pplk. Štefan Jaďut (01.11.1954-22.11.1954)
1. pplk. František Dolíhal - (22.11.1954-DD.MM.1958)
2. mjr. Ing. Karel Otáhal - (DD.MM.1958-DD.MM. 1961)
3. mjr. Ing. František Skácel - (DD.MM.1961-DD.MM.1962)
4. pplk.Ing. Nývlt Vladimír - (DD.MM.1962-31.08.1964)
Hlavní výzbroj pluku:
S-102/MiG-15 (1954-RRRR)
S-103/MiG-15bis (1955-1964)
MiG-15bisR (RRRR-1964)
C-2 (1954-1955)
C-11 (1954-?)
dále spojovací letouny:
K-65
C-105
L-60
Stav personálu a letounů 17.11.1954: (změna velitele 5. sld)
a) Osoby:
Důstojníci: 157
Podd. z pov. : 17
Vojáci zs: 57 + 73 (nováčci)
b) Letadla:
S-102: 38
CS-102: 3
C-2B: 14
C-11: 1
K-65: 1
---
Označení příslušnosti letounů k jednotce (do 30.06.1957):
Velitelský roj: SH-01; -02; -03; -04; další (cvičné a kurýrní) dle potřeby až po -09
1. letka: VF-10 až 29
2. letka: NC-30 až 49
3. letka: ZJ-50 až 69
4. letka: YE-70 až 89 (do 31.10.1956)
*********
Při leteckých katastrofách zahynuli tito piloti 17. slp:
25.4.1956 - npor. Jan Havlík; S-102, v. č. 225532;
21.07.1955 - npor. Karel Bělohradský; C-11, v. č. 170407
21.07.1955 - por. Josef Novotný ; C-11, v. č. 170407
12.03.1957 - npor. František Vyvadil ; MiG-15bis, v. č. 623805
06.04.1962 - por. Boris Vlasák ; MiG-15bis, v. č. 623773 (3773)
02.06.1964 - kpt. Stanislav Sládek ; UTI MiG-15, v. č.142616 (2616)
02.06.1964 - kpt. Oldřich Randák ; UTI MiG-15, v. č.142616 (2616)
***
Zdroje: Vojenský ústřední archiv Praha
www.vojenstvi.cz
www.valka.cz
Moudrý, Miroslav: 17. stíhací letecký pluk/2. stíhací bombardovací pluk Hradčany (Rukopis)
18. a 19.10.1954 - přelétli piloti "Arada" C - 2 a S-102 do Mladé, kam byl 17. lsp redislokován - spolu s kádrem útvaru. Zbytek pilotů zůstal v Žatci a byli zařazeni k 11. a 15. slp.
31.10. 1954 - přejmenování útvarů ČSLA na definitivní názvy:
01.11.1954 - již jako 17. stíhací letecký pluk (17. slp), v podřízení 5. sld, podřízené 15. sls VL.
1.3.1955 - stále u 5. sld, podřízené SL - PVOS (do 31.12.1956).
V Mladé došlo fakticky ke znovu postavení 17. slp - spolu s bývalým velitelem 7. lšp mjr. Dolíhalem Františkem z Přerova přešla i veliká skupina přeškolených, pilotů mnozí ze XIV. turnusu LU.
Zdejší působení bylo pokračováním intenzivního výcviku. Bylo to současně čekání na uvolnění letiště Hradčany od bombardovacích pluků.
Od 11. /1955 - redislokace 17. slp na letiště HRADČANY
1.1.1957 do léta r. 1958 - stále u 5. sld - pod společným VLaPVOS.
V létě r. 1958, po "přečíslování" 5. sld na 3. sld, zůstal 17. slp až léta r. 1961 v její podřízenosti a plnil úkoly v hotovostním systému PVOS.
Velitelé pluku:
1. pplk. Štefan Jaďut (01.11.1954-22.11.1954)
1. pplk. František Dolíhal - (22.11.1954-DD.MM.1958)
2. mjr. Ing. Karel Otáhal - (DD.MM.1958-DD.MM. 1961)
3. mjr. Ing. František Skácel - (DD.MM.1961-DD.MM.1962)
4. pplk.Ing. Nývlt Vladimír - (DD.MM.1962-31.08.1964)
Hlavní výzbroj pluku:
S-102/MiG-15 (1954-RRRR)
S-103/MiG-15bis (1955-1964)
MiG-15bisR (RRRR-1964)
C-2 (1954-1955)
C-11 (1954-?)
dále spojovací letouny:
K-65
C-105
L-60
Stav personálu a letounů 17.11.1954: (změna velitele 5. sld)
a) Osoby:
Důstojníci: 157
Podd. z pov. : 17
Vojáci zs: 57 + 73 (nováčci)
b) Letadla:
S-102: 38
CS-102: 3
C-2B: 14
C-11: 1
K-65: 1
---
Označení příslušnosti letounů k jednotce (do 30.06.1957):
Velitelský roj: SH-01; -02; -03; -04; další (cvičné a kurýrní) dle potřeby až po -09
1. letka: VF-10 až 29
2. letka: NC-30 až 49
3. letka: ZJ-50 až 69
4. letka: YE-70 až 89 (do 31.10.1956)
*********
Při leteckých katastrofách zahynuli tito piloti 17. slp:
25.4.1956 - npor. Jan Havlík; S-102, v. č. 225532;
21.07.1955 - npor. Karel Bělohradský; C-11, v. č. 170407
21.07.1955 - por. Josef Novotný ; C-11, v. č. 170407
12.03.1957 - npor. František Vyvadil ; MiG-15bis, v. č. 623805
06.04.1962 - por. Boris Vlasák ; MiG-15bis, v. č. 623773 (3773)
02.06.1964 - kpt. Stanislav Sládek ; UTI MiG-15, v. č.142616 (2616)
02.06.1964 - kpt. Oldřich Randák ; UTI MiG-15, v. č.142616 (2616)
***
Zdroje: Vojenský ústřední archiv Praha
www.vojenstvi.cz
www.valka.cz
Moudrý, Miroslav: 17. stíhací letecký pluk/2. stíhací bombardovací pluk Hradčany (Rukopis)
URL : https://www.valka.cz/17-stihaci-letecky-pluk-1954-1964-t48268#191719Verze : 0
Datum používání Date of Usage |
Stroj Machine |
01.11.1954-25.04.1956 | MiG-15 5232 |
01.11.1954-01.10.1957 | MiG-15 5271 |
01.11.1954-DD.MM.1957 | MiG-15 0438 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 0521 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 0564 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 5219 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 1827 |
01.11.1954-01.10.1958 | MiG-15 1937 |
01.11.1954-DD.MM.1958 | MiG-15 5224 |
01.11.1954-DD.MM.1958 | MiG-15 1818 |
01.11.1954-27.04.1959 | MiG-15 1155 |
01.11.1954-01.09.1959 | MiG-15 0403 |
01.11.1954-DD.MM.1960 | MiG-15 5218 |
01.11.1954-DD.MM.1961 | MiG-15 1129 |
01.11.1954-DD.MM.1962 | MiG-15 1381 |
01.11.1954-DD.MM.1962 | MiG-15 1133 |
01.11.1954-06.06.1963 | MiG-15 5262 |
01.11.1954-11.09.1963 | MiG-15 5220 |
01.11.1954-18.04.1964 | MiG-15 5223 |
01.11.1954-14.08.1964 | MiG-15 5222 |
01.11.1954-01.09.1964 | MiG-15 0411 |
01.11.1954-01.09.1964 | MiG-15 0413 |
01.11.1954-01.10.1964 | MiG-15 5263 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0597 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0560 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0563 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1391 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1145 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 0565 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1123 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1924 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1373 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1380 |
01.11.1954-DD.MM.RRRR | MiG-15 1390 |
12.12.1954-DD.MM.1957 | MiG-15 9070 |
04.02.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3612 |
08.03.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3635 |
26.03.1956-01.04.1959 | MiG-15bis 3665 |
26.03.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3674 |
11.06.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3707 |
12.09.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3789 |
15.10.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3799 |
19.11.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3831 |
19.11.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3832 |
19.11.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3827 |
19.11.1956-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3829 |
11.01.1957-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3918 |
DD.MM.1957-DD.MM.RRRR | MiG-15 1949 |
DD.MM.1957-DD.MM.RRRR | MiG-15 1136 |
01.10.1958-13.08.1964 | MiG-15 5102 |
01.10.1958-13.08.1964 | MiG-15 5103 |
DD.MM.1959-06.06.1964 | MiG-15 5212 |
DD.MM.1959-13.08.1964 | MiG-15 5213 |
DD.MM.1962-DD.MM.RRRR | MiG-15SB 1133 |
DD.MM.RRRR-25.04.1956 | MiG-15 0537 |
DD.MM.RRRR-12.03.1957 | MiG-15bis 3805 |
DD.MM.RRRR-06.04.1962 | MiG-15bis 3773 |
DD.MM.RRRR-23.02.1963 | MiG-15UTI 2105 |
DD.MM.RRRR-23.11.1963 | MiG-15bis 3230 |
DD.MM.RRRR-02.06.1964 | MiG-15UTI 2616 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15 0539 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | K-65A.514 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15 1142 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15 0538 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | MiG-15bis 3237 |
URL : https://www.valka.cz/17-stihaci-letecky-pluk-1954-1964-t48268#685976Verze : 0
wade
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.