Main Menu
User Menu

Micubiši Ka-8 8-Ši

Mitsubishi Ka-8 8-Shi / 三菱 カー8

     
Název:
Name:
Micubiši Ka-8 Ši-8
Originální název:
Original Name:
九 8 试-8
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.03.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.03.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1153 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1700 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
7,390 m
Výška:
Height:
3,350 m
Plocha křídla:
Wing Area:
26,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
65,38 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima Jupiter 2 o vzletovém výkonu 427 kW
Vrtule kovová dvoulistá nestavitelná o průměru 2690 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- Palubní dvoumístná stíhací letoun 8-Ši
- 16. 9. 1934 byl druhý prototyp zničen při zkouškách
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
L+K 2/2007 str.19, Z archivů Mitsubishi Ka-8
www.modelbud.pl
avia.russian.ee
http://www.swamphen.net/aviation/fighters/f-2.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-8-8-Si-t48242#188347Verze : 0
MOD
Mitsubishi Ka-8


Vznik a historie:
V roce 1933 požadovalo japonské námořní letectvo pro své letadlové lodě dvoumístné stíhací letouny, při formulování tohoto svého požadavku bylo ovlivněno především britským námořním letectvem. Objednávku na vývoj zadalo dvěma továrnám - Nakajimě a Mitsubishi.
U Mitsubishi začal na projektu pracovat Joji Hattori, výsledným dílem byl dvouplošník poháněný devítiválcovým motorem Nakajima Jupiter II. První prototyp byl dokončen v lednu 1934 a druhý počátkem léta téhož roku. Při zkouškách došlo k havárii, kdy se letoun při střemhlavém letu doslova rozpadl ve vzduchu, poté byl celý projekt ukončen, námořnictvo letoun nepřijalo do výzbroje a proto známe pouze jeho tovární označení Ka-8.
Letoun byl smíšené konstrukce, trup byl tvořen kostrou z ocelových trubek a křídla měla kostru dřevěnou. Převážnou většinu povrchu kryly duraluminiové panely. Zajímavé byly dvojité SOP.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-8-8-Si-t48242#188351Verze : 0
MOD
Fotografie a barevné schéma
Zdroje uvedeny v prvním příspěvku.
Micubiši Ka-8 8-Ši -


Micubiši Ka-8 8-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-8-8-Si-t48242#188354Verze : 1
MOD
Trojpohledový náčrtek - archiv autora
Micubiši Ka-8 8-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-8-8-Si-t48242#188352Verze : 0
MOD