McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II

Shablool, Peace Jack
     
Název:
Name:
McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II
Originální název:
Original Name:
McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1975-DD.MM.1976 General Dynamics Corp., ?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1975-DD.MM.1976
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 konverze
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13757 kg 30329 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
28030 kg 61796 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.71 m 38ft 5in
Délka:
Length:
19.5 m 63ft 11,75in
Výška:
Height:
5.03 m 16ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
49.24 m2 530 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J79-GE-17A o tahu 52,80 kN / 79,62 kN s přídavným spalováním General Electric J79-GE-17A, thrust 11870 lb.s.t / 17900 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2389.9 km/h v 10973 m 1485 mph in 36000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18975 m 62254 ft
Dolet:
Range:
3184 km 1978.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x PLŘS AIM-9 Sidewinder nebo Python 3 1x AIM-9 Sidewinder or Python 3
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Strategická průzkumná varianta, stavěná pro Izrael. Na F-4E(S) byly přestavěny tři bojové F-4E, stažené od izraelských jednotek (všechny byly bojově nasazeny za Jomkippurské války v roce 1973). Letouny měly výrobní čísla 69-7567 (498), 69-7570 (492) a 69-7576 (499) - v závorce je uvedeno izraelské identifikační číslo, přidělené po přestavbě.
Do objemnější klimatizované přídě trupu byla vestavěna kamera pro šikmé snímkování HIAC-1 s ohniskovou délkou 1.676 mm (66 palců), a kamera pro svislé snímkování KS-87.
Všechny RF-4E(S) byly v Izraeli zařazeny ke 119. tajeset "Ha'Atalef". V dubnu 2003 (poté co 119. tajeset ukončila provoz F-4) byly všechny tři stroje převedeny k 201. tajeset "Ha'Achat". Poté, co i 201. tajeset (jako poslední v Izraeli) F-4 vyřadila, byl provoz RF-4E(S) 12. května 2004 ukončen. Poslední let RF-4E(S) se uskutečnil 17. května 2004, kdy byl letoun 498 přelétnut do muzea v Chacerimu.
-
Zdroje:
Sources:
Shlomo Aloni, S jako Shablool, L+K 3/2006
Andreas Klein, Peace Jack Phantoms, Smoke Trails Vol.15/No.1

McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II -


McDonnell Douglas RF-4E(S) Phantom II -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-S-Phantom-II-t48116#188059 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více