Název: Name: | Aerojet MQM-58A | |
Originální název: Original Name: | Aerojet MQM-58A | |
Kategorie: Category: | bezpilotní průzkumný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1960-DD.MM.RRRR Aerojet General Corp., Downey | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1960-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 35 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1958 Rheems SD-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | Vzlet pomocí katapultu nebo rampy, přistání na padáku | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | žádné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 606 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 4.06 m | |
Délka: Length: | 4.9 m | |
Výška: Height: | 1.09 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 2.58 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming IMO-360-B1B o výkonu 165 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 75,7 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 555 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6096 m | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 185 km | |
Vytrvalost: Endurance: | 0,75 h | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | infračervený senzor AN/AAD-2 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963. www.designation-systems.net |
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#702087Verze : 0
Aubi
MOD
Průzkumný bezpilotní prostředek, vyvinutý firmou Rheem manufacturing pro US Army v roce 1957. Byl základní složkou průzkumného systému AN/USD-2 - tohle označení zahrnuje jak prostředek, tak pozemní zabezpečení. Označení používané výrobcem bylo XAE-2/3. Část firmy Rheem produkující vojenské systémy byla následně (1959) zakoupena společností Aerojet General a původní prostředek (SD-2) byl zdokonalen do verze MQM-58 Overseer.
Letoun byl poháněn tažnou vrtulí, vzlet se prováděl z odpalovacího zařízení na nákladním vozu V-260/USD, pro vzlet se používaly dva pomocné raketové motory. Pohon vrtule obstarával pístový motor Lycoming s výkonem 165 kW. Přistání probíhalo na padáku.
Základní průzkumné vybavení byl infra-červený systém AN/AAD-2, spojený s datalinkem pro realtime přenos nasnímaných dat. Kromě toho se zřejmě zkoušel i systém AN/DPD-2, což byl radar s bočním snímáním.
SD-2 byl v roce 1963 přeznačen na MQM-58A, ale zřejmě nebyl operačně nasazen. Na konci 60. let 20. století pak již nebyl používán.
Takticko-technická data zde.
Zdroje:
Letoun byl poháněn tažnou vrtulí, vzlet se prováděl z odpalovacího zařízení na nákladním vozu V-260/USD, pro vzlet se používaly dva pomocné raketové motory. Pohon vrtule obstarával pístový motor Lycoming s výkonem 165 kW. Přistání probíhalo na padáku.
Základní průzkumné vybavení byl infra-červený systém AN/AAD-2, spojený s datalinkem pro realtime přenos nasnímaných dat. Kromě toho se zřejmě zkoušel i systém AN/DPD-2, což byl radar s bočním snímáním.
SD-2 byl v roce 1963 přeznačen na MQM-58A, ale zřejmě nebyl operačně nasazen. Na konci 60. let 20. století pak již nebyl používán.
Takticko-technická data zde.
Zdroje:
http://www.designation-systems.net/
http://www.astronautix.com/lvs/overseer.htm
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#187670Verze : 1
Snake
MOD
Reklama
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft33786.htm
URL : https://www.valka.cz/Aerojet-MQM-58A-t48039#702090Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.