Avia B-534.I

     
Název:
Name:
Avia B-534 1.série Avia B-534 Series I
Originální název:
Original Name:
Avia B-534 1.série
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1936 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
100 sériových (c/n 2-101)
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
25.05.1933
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1385 kg 3053 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1913 kg 4217 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m 30 ft 10 ⅛ in
Délka:
Length:
8,10 m 26 ft 6 ⅞ in
Výška:
Height:
3,15 m 10 ft 4 in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2 253.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78 kg/m2 15.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá dřevěná vrtule Avia
Avia HS 12Ydrs, power 838 hp
two-blade Avia woden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
347 l 76.3 Imp gal / 91.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v ? m 219 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m 205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s 2913 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
600 km 373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý
2x 7,92mm kulomet vz.30 ve spodním křídle, 250 nábojů každý (pouze stroje 2-47, později odebrány)

6x 10kg puma
2x 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose, 250 rpg
2x 7,92 mm vz.30 in the lower wing, 250 rpg (machines 2-47 only, later removed)

6x 22 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.

Avia B-534.I - První prototyp

První prototyp
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27075 Verze : 0
...
Avia B-534.I -


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27070 Verze : 0
Standardní podobu strojů Letky 31 v období kolem roku 1936 ukazuje B-534.25 s pokusně instalovaným teleskopickým zaměřovačem, užívaným při cvičném bombardování na střelnici Nový Dvor u Malacek. Označení nejvíce užívané skupiny B-534 žlutou římskou číslici I je však patrné jen na levém boku.
Avia B-534.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402611 Verze : 0
Ani ve stejném období nemusely stroje téže letky vypadat zcela stejně, zejména při přesunech v rámci pluku. Nasvědčuje tomu záběr B-534 kód 8E neznámého kusového čísla při Armádním leteckém dnu 1936: ve standardním provedení Letky 31 má pouze písmeno trupového kódu, typ číslice i plukovního znaku užívaly tehdy jiné letky.
Avia B-534.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402620 Verze : 0
.
Avia B-534.I - Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu  psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).

Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#464336 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více