Název: Name: | Avia B-534 1.série | |
Originální název: Original Name: | Avia B-534 1.série | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1936 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy 100 sériových (c/n 2-101) - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.05.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1385 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1913 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,40 m | |
Délka: Length: | 8,10 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k dvoulistá dřevěná vrtule Avia | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 347 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 353 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 330 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý 2x 7,92mm kulomet vz.30 ve spodním křídle, 250 nábojů každý (pouze stroje 2-47, později odebrány) 6x 10kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7. Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01. Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975. Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967. |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27075Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27070Verze : 0
Standardní podobu strojů Letky 31 v období kolem roku 1936 ukazuje B-534.25 s pokusně instalovaným teleskopickým zaměřovačem, užívaným při cvičném bombardování na střelnici Nový Dvor u Malacek. Označení nejvíce užívané skupiny B-534 žlutou římskou číslici I je však patrné jen na levém boku.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 25 |
Sériové / evidenční číslo | 25 |
Taktické označení / imatrikulace | E6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 31 [1929-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402611Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Ani ve stejném období nemusely stroje téže letky vypadat zcela stejně, zejména při přesunech v rámci pluku. Nasvědčuje tomu záběr B-534 kód 8E neznámého kusového čísla při Armádním leteckém dnu 1936: ve standardním provedení Letky 31 má pouze písmeno trupového kódu, typ číslice i plukovního znaku užívaly tehdy jiné letky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | E8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 31 [1929-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1936 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402620Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 67 |
Taktické označení / imatrikulace | B17 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký pluk 4 [1938-1939] |
Základna | Praha-Kbely, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | 16.02.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#464336Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.