Main Menu
User Menu

Curtiss Model 75A

     
Název:
Name:
Curtiss Model 75A
Originální název:
Original Name:
Curtiss Model 75A
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (NX17Y)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1705 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2197 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,280 m
Délka:
Length:
8.620 m
Výška:
Height:
2.768 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,02 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
104,52 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright XR-1670-5 SCR G5 vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 671 kW.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
452.2 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
402.3 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m
Dolet:
Range:
864.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
nebyla vestavěna, ale počítalo se s:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý)
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
(oba nad motorem)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Společnost Curtiss-Wright předváděla první prototyp s civilním označením. Letoun nebyl ozbrojen a nebyl opatřen ani žádnými prvky pasivní ochrany. Později tento letoun posloužil k testování přeplňovaných motorů R-1830 a R-1820, zkoušeny byly turbokompresory i velké mechanické kompresory.
Zdroje:
Sources:
Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla USA, Jiří Fraus Plzeň rok 1992, ISBN 80-900-6194-X
https://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
https://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm
https://www.aerofiles.com/curt-p36a.jpg
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Model-75A-t47448#185368Verze : 0
MOD
Náčrtek pohled z boku a fotografie prototypu. https://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html
Curtiss Model 75A -


Curtiss Model 75A -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Model-75A-t47448#185374Verze : 0
MOD