Název: Name: | Škoda Fiat | |
Originální název: Original Name: | Škoda Fiat | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1919-DD.MM.1920 Škodovy závody, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1919-DD.MM.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1919 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 6900 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 6900 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5435 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2000 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2650 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 310 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3650 mm | |
Rozchod: Track: | 1600 mm - 1., 2. | |
Brzdová soustava: Braking System: | mechanická | |
Elektrický systém: Electrical System: | ? | |
Pneumatiky: Tyres: | plná pryž 900 x 100 (predné), 1040 x 140 (zadné) | |
Pancéřování: Armour: | 5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Fiat 64 CA (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 5.654 cm3 s výkonom 27,9 kW pri 1300 ot./min.) | |
Převodovka: Gearbox: | 4+R | |
Spojka: Clutch: | viaclamelová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 10-15 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | 2x ťažký guľomet Maxim 08 (18.000 nábojov) ručné granáty (150 ks) Neskôr boli namontované guľomety vz. 7/12. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#560414Verze : 1
brano
MOD
Škoda-Fiat (Torino) (Škoda Fiat 18BL)
Toto obrnené vozidlo vzniklo na objednávku MNO v roku 1919 v réžii firmy Škoda. Tá využila platformu nákladného automobilu Fiat 18BL, ktoré používala novovzniknutá československá armáda. Vozidlo nieslo dva guľomety v dvoch samostatných vežičkách. Po predvedení a otestovaní prototypu v 1/1920 bolo objednaných ďalších 11 ks tohoto vozidla (celkovo teda bolo vyrobených 12 vozidiel). Tie boli výrobcom dodané v polovici roku 1920. Niesli evidenčné čísla 3 - 14, neskôr označenie N VII-753 - N VII-764. Službu sprevádzali mnohé problémy vyplývajúce z nedostatkov konštrukcie. Osem vozidiel bolo k 10.9.1925 vyradených, zvyšné štyri až v roku 1929/30, resp. v roku 1933 (viď. tabuľka. Vozidlá slúžili v zostave čiat po celom Československu, neskôr boli v stave práporu útočnej vozby v Miloviciach.
Hotovostné stanice jednotlivých vozidiel:1)
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Prehľad útočnej vozby Fiat-Torino
Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.
Toto obrnené vozidlo vzniklo na objednávku MNO v roku 1919 v réžii firmy Škoda. Tá využila platformu nákladného automobilu Fiat 18BL, ktoré používala novovzniknutá československá armáda. Vozidlo nieslo dva guľomety v dvoch samostatných vežičkách. Po predvedení a otestovaní prototypu v 1/1920 bolo objednaných ďalších 11 ks tohoto vozidla (celkovo teda bolo vyrobených 12 vozidiel). Tie boli výrobcom dodané v polovici roku 1920. Niesli evidenčné čísla 3 - 14, neskôr označenie N VII-753 - N VII-764. Službu sprevádzali mnohé problémy vyplývajúce z nedostatkov konštrukcie. Osem vozidiel bolo k 10.9.1925 vyradených, zvyšné štyri až v roku 1929/30, resp. v roku 1933 (viď. tabuľka. Vozidlá slúžili v zostave čiat po celom Československu, neskôr boli v stave práporu útočnej vozby v Miloviciach.
Číslo obrneného automobilu | Policajné číslo |
---|---|
3 | N-VII-753 |
4 | N-VII-757 |
5 | N-VII-760 |
6 | N-VII-758 |
7 | N-VII-759 |
8 | N-VII-756 |
9 | N-VII-754 |
10 | N-VII-755 |
11 | N-VII-763 |
12 | N-VII-761 |
13 | N-VII-764 |
14 | N-VII-762 |
Hotovostné stanice jednotlivých vozidiel:1)
Vozidlo č. | rok 1920 | rok 1921 | rok 1922 | rok 1924 | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|
3 | 5/1920 - 3.6. Praha 4.6. - 31.12. Košice | 1.1. - 31.12. Košice (3.10. - 7.10. Užhorod) | 1.1. 31.12. Košice | Cvičná rota Milovice | Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe |
4 | 5/1920 - 3.6. Praha 4.6. - 31.12. Košice | 1.1. - 31.12. Košice (24.10. - 7.12. Košice) | 1.1. 31.12. Košice | Cvičná rota Milovice | Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené) |
5 | 10.8. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 31.12. Bratislava | Cvičná rota Milovice | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
6 | ? - 31.12. Opava | 1.1. - 31.12. Opava | 1.1. - 31.12. Opava | Opava | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
7 | 10.8. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 31.12. Bratislava | Košice | Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené) |
8 | ? - 31.12. Opava | 1.1. - 31.12. Opava | 1.1. - 31.12. Opava | Opava | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
9 | 6/1920 - 31.8. Praha | 1.1. - 23.3. Praha 23.3. - 2.4. Opava 2.4. - 2.4. Banská Bystrica 3.4. - 31.12. Lučenec | 1.1. - 11.5. Lučenec 11.5. - 31.12. Milovice | Bratislava | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
10 | 6/1920 - 31.8. Praha | 23.3. - 10.12. Praha 10.12. - 31.12. Milovice | 1.1. - 31.12. Milovice | Cvičná rota Milovice | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
11 | ? - 31.12. Užhorod | 1.1. - 31.12. Užhorod | 1.1. - 31.12. Užhorod | Užhorod | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
12 | ? - 31.12. Užhorod | 1.1. - 31.12. Užhorod | 1.1. - 31.12. Užhorod | Užhorod | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
13 | ? - 31.12. Praha | 1.1. - 10.3. Praha 10.3. - 22.9. Milovice 22.9. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 11.5. Bratislava 10.5. - 31.12. ? | Bratislava | V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách. |
14 | ? - 31.12. Praha | 1.1. - 10.3. Praha 10.3. - 22.9. Milovice 22.9. - 31.12. Bratislava | 1.1. - 11.5. Bratislava 10.5. - 31.12. ? | Košice | Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe |
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
modelforum.upce.cz
www.album-mmt.it
1)https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs
Prehľad útočnej vozby Fiat-Torino
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185232Verze : 32
brano
MOD
Škoda Fiat Torino, vedľa ktorého stojí jedna Lancia 1Z.
www.aukro.cz
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185364Verze : 2
brano
MOD
Obrněný automobil Škoda-Fiat s osádkou, na návštěvě u Leteckého pluku č. 2 v roce 1922.
Foto ze sbírek DK.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto ze sbírek DK.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#234641Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Vážení,
vloni se mi dostalo do rukou pár fotografií zobrazující pozůstatky kulometné věže z obrněného automobilu Škoda Fiat-Torino s odkazem na Patrika Vondráka. K mé smůle se nepodařilo zmíněného PV dohledat - ba ani na "rajčeti" nemá fotoalbum.
Proto si dovoluji požádat o pomoc:
1/ kontakt na Patrika Vondráka,
2/ upřesnění lokalizace,
3/ datum i dobu přežití nalezeného pozůstatku věže.
Doporučuji předávat informace pouze prostřednictví SZ, aby se zamezilo nájezdu sběračů šrotu.
Za vážně míněné poznámky předem děkuji.
Autor fotografie asi Patrik Vondrák.
vloni se mi dostalo do rukou pár fotografií zobrazující pozůstatky kulometné věže z obrněného automobilu Škoda Fiat-Torino s odkazem na Patrika Vondráka. K mé smůle se nepodařilo zmíněného PV dohledat - ba ani na "rajčeti" nemá fotoalbum.
Proto si dovoluji požádat o pomoc:
1/ kontakt na Patrika Vondráka,
2/ upřesnění lokalizace,
3/ datum i dobu přežití nalezeného pozůstatku věže.
Doporučuji předávat informace pouze prostřednictví SZ, aby se zamezilo nájezdu sběračů šrotu.
Za vážně míněné poznámky předem děkuji.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Škoda Fiat-Torino |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Autor fotografie asi Patrik Vondrák.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Škoda Fiat-Torino |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#682521Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.