Main Menu
User Menu

Iljušin Il-76MF [kód NATO: Candid]

Ilyushin Il-76MF

Ильюшин Ил-76МФ

     
Název:
Name:
Iljušin Il-76MF
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-76МФ
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1995-DD.MM.2011 Taškentské letecké výrobní sdružení V. P. Čkalova, Taškent
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1995-DD.MM.2011
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1995
Osádka:
Crew:
5 + 186-305
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
104000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
210000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
50,50 m
Délka:
Length:
52,34 m
Výška:
Height:
14,45 m
Plocha křídla:
Wing Area:
300,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Aviadvigatěl PS-90A-76 o tahu 156,94 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
850 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
780 km/h v 9000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11950 m
Dolet:
Range:
4200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
9800 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Коммисаров, Дмитрий. Иль-76 - история самолета. Пресс-Соло, Москва 1995.
Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3.
Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5.
Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1.
Cvrkal. Miloš. Iljušin Il-76, L+K 1991/21.
Salajka, Martin. Iljušin Il-76, HPM 1997/12.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#255185Verze : 1
Iljušin Il-76MF


Iljušin Il-76MF představuje poslední vývojovou variantu transportního letounu Il-76. Letoun konstrukčně vychází z letounu Il-76MD oproti kterému má prodloužený trup o 6,6 metrů. Toto prodloužení vzniklo protažením trupu za křídly čímž se zvětšil nákladový prostor. Další konstrukční změnou oproti Il-76MD je instalace nových motorů PS-90A-76, které oproti původním motorům vykazují o 30 procent nižší spotřebu čímž prodlužují dolet letounu až o 25 procent. Navíc mají oproti původním motorům větší výkon, který s modernizovanou mechanizací křídla umožňil zvětšení váhy nákladu až o 50 procent (na 52 tun).

Vývoj tohoto letounu začal v roce 1991 přičemž první let se uskutečnil v roce 1995. Letoun už je certifikován dle hlukových a emisních norem ICAO. Jeho sériový výroba byla zahájena v roce 1997 a probíhá doposud přičemž postupně nahrazuje starší letouny Il-76 a Il-76MD v Ruském letectvu. Zároveň o tento letoun projevila zájem také Ukrajina, kam jsou předpokládány dodávky 30 letounů od roku 2007.

Zdroje:
www.military.cz
www.globalsecurity.com
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#183527Verze : 1
Iljušin Il-76MF


Od 22. září 2003 do 25. září 2003 proběhla na letišti v Pardubicích za účasti odborníků resortu ministerstva obrany ČR samostatná pracovní prezentace letounu Il-76MF. Jejím cílem bylo seznámit naše odborníky s technickými parametry letounu, popsat jim přepravní schopnosti stroje a nakonec i ověřit možnosti přepravy nákladů a techniky používané v naší armádě.


Popis letounu Il-76MF : Prototyp modernizované verze letounu Iljušin Il-76 označená Il-76MF byl v uzbeckém taškentském výrobním závodě dokončen v roce 1995. Zalétán byl 1.8.1995. Od starších verzí se letoun odlišuje novými motory a také upraveným drakem. Zatímco předchozí provedení letounu označované Il-76MD používá motory D-30KP o výkonu 117 kN, nový typ Il-76MF je vybaven novými dvouproudovými motory PS-90A-76 o výkonu 160 kN. Velkou výhodou je jejich modulární konstrukce. Provozní parametry motorů splňují i tzv. západní normy. Stroj má také proti starším letounům Il-76 o 6,6 m prodloužený trup. Celková délka verze MF tedy stoupla na 53,194 m. Díky těmto úpravám vzrostlo maximální zatížení stroje i maximální hmotnost nákladu. Il-76MF tedy v 26,6 m dlouhém, 3,4 m širokém a 3,45 m vysokém nákladovém prostoru může přepravovat maximálně 60 000 kg nákladu. Celkový objem nákladového prostoru se zvýšil na 312,02 m2. Při přepravě osob je možné dopravovat až 160 vojáků s plnou výstrojí (jen jedna paluba). Při instalaci druhé paluby stoupne počet přepravovaných vojáků na 285 mužů.




Zdroje k Il-76 M/T/TD/MD/MF :
https://www.airwar.ru/enc/craft/il76td.html
https://www.airwar.ru/enc/craft/il76mf.html
Letectví+kosmonautika 19/03
ATM 11/2003
HPM 12/1997
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#255184Verze : 0
Iljušin Il-76MF (obrázek)


Zdroj : https://www.airwar.ru/enc/craft/il76mf.html
Iljušin Il-76MF [kód NATO: Candid] - Iljušin Il-76MF

Iljušin Il-76MF
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#255188Verze : 0
Iljušin Il-76MF (obrázek)


Zdroj : https://www.airwar.ru/enc/craft/il76mf.html
Iljušin Il-76MF [kód NATO: Candid] - Iljušin Il-76MF

Iljušin Il-76MF
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#255187Verze : 0
Iljušin Il-76MF (obrázek)


Zdroj : https://www.airwar.ru/enc/craft/il76mf.html
Iljušin Il-76MF [kód NATO: Candid] - Iljušin Il-76MF

Iljušin Il-76MF
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-76MF-kod-NATO-Candid-t46957#255186Verze : 0