Gloster Gladiator Mk.II

     
Název:
Name:
Gloster Gladiator Mk.II Gloster Gladiator Mk.II
Originální název:
Original Name:
Gloster Gladiator Mk.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1938-30.08.1939 Gloster Aircraft Co., Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1938-30.08.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
252 +18 J8A
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1562 kg 3444 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2160 kg 4862 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2206 kg 4863 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,830 m 32ft 3in
Délka:
Length:
8.360 m 27ft 5in
Výška:
Height:
3.530 m 11ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,01 m2 323.0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,98 kg/m2 14.74 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury VIIIA nebo Bristol Mercury VIIIAS vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW.
Vrtule trojlistá Fairey Reed o průměru 3 200 mm.
Bristol Mercury VIIIA or Bristol Mercury VIIIAS nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 830 hp for take-off,
driving a theere-blade metal Fairey Reed of 10 ft 6 in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
318 l 70 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
413.6 km/h v 4450 m 257 mph in 14600 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,13 m/s 2584.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,50 min do 3048 m 4,50 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10211 m 33500 ft
Dolet:
Range:
714.5 km 444 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm, trupové kulomety zasoba střeliva po 600 nábojích a křídelní po 400 nábojích Two fixed forward-firing 0.303 inch Browning machine-guns in the sides of the noce, 600 rpg and
two fixed forward-firing 0.303 inch Browning machine-guns in the lower wings, 400 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
(RAF a FAA)
(39 + 3 Mk.I a Mk.II)
(27 Mk.II od RAF)
(30 Mk.II od RAF)
(29 Mk.II od RAF)
(11 Mk.II od RAF)
(6 Mk.II)
(15 Mk.II od RAF)
(14 Mk.II od RAF)
(18 J8A)
(RAF and FAA)
RAAF (39 + 3 Mk.I and Mk.II)
(27 ex-RAF Mk II aircraft)
(30 ex-RAF Mk II aircraft)
(10 Mk II ex-RAF)
(29 Mk I/II ex-RAF aircraft)
(6 new build Mk II aircraft)
(15 ex-RAF Mk II aircraft)
SAAF (15 ex-RAF Mk II aircraft)
(18 new build Mk II aircraft)
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 2 h 6 min.
Letouny byly stavěny především pro severoafrické bojiště a tak byly vybaveny filtrem, který zabránil vniknutí písku do saní motoru, poloautomatickým ovládáním přípusti karburátoru, elektrickým startérem a pokročilejším přístrojovým vybavením. V pouzdře pod trupem bylo pouzdro s výbavou pro přežití v poušti.
Endurance: 2 hourd 6 min.
Built with the North African theatre in mind, it had a sand filter, a partially automatic boost control carburetor, an electric starter, a desert survival kit and improved instrumentation.
Zdroje:
Sources:
Alex Crawford, Gloster Gladiator, Mushroom Model Publications,Poland, rok 2002; ISBN: 8391632709
fighter-collection.com
http://www.geocities.com/acrawford0/
http://www.aviapress.com/viewonekit.htm?ROD-401
http://www.airwar.ru/enc/fww2/gladtor.html
www.airpages.ru
www.xs4all.nl
http://www.jaapteeuwen.com/.../GLOSTER%20GLADIATOR.htm
www.aviationartprints.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#192611 Verze : 0
Gloster Gladiator Mk.II, který operoval u Esquadrilha de Casa Expedicionaria No.1 na Azorských ostrovech.
Gloster Gladiator Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#396686 Verze : 0
Tento Gladiator Mk.II létal v řadách Esquadrilha de Casa Expedicionaria No.2 dislokované na Azorských ostrovech.
Gloster Gladiator Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#396687 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gloster Gladiator Mk.II, jenž v srpnu 1939 létal u 615. perutě na letišti v Kenley. Letoun nese ještě předválečné kódové označení RR-C, v září 1939 došlo ke kódu perutě na KW. Letoun byl od 15. 11. 1939 nasazen na letišti Merville v severní Francii a 10. 12. 1939 byl ztracen při havárii. Letoun nese na horních a bočních plochách nepravidelná pole tmavě hnědé a tmavě zelené barvy. Spodní plochy měly dělený nátěr - polovina byla černá, druhá polovina zůstala v hliníkové barvě (možná byla natřená na bílo). Letoun nesl kokardy typu B.

Gloster Gladiator Mk.II, jenž v srpnu 1939 létal u 615. perutě na letišti v Kenley. Letoun nese ještě předválečné kódové označení RR-C, v září 1939 došlo ke kódu perutě na KW. Letoun byl od 15. 11. 1939 nasazen na letišti Merville v severní Francii a 10. 12. 1939 byl ztracen při havárii. Letoun nese na horních a bočních plochách nepravidelná pole tmavě hnědé a tmavě zelené barvy. Spodní plochy měly dělený nátěr - polovina byla černá, druhá polovina zůstala v hliníkové barvě (možná byla natřená na bílo). Letoun nesl kokardy typu B.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#503193 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gladiator Mk.II kódového označení GL-273 sloužil počátkem roku 1943 u Lentolaivue 16 Suomen Illmavoimat (letka 16 finského vojenského letectva). Létal na něm mimo jiné luutnantti (poručík) Håkan Strömberg. Strömberg ba tomto stroji dne 15.2.1943 sestřelil sovětský dvouplošník R-5, avšak sám na něm také 7. dubna 1943 smrtelně havaroval. Letoun nesl původní britskou kamufláž typu Shadow Shading na horních a bočních plochách. Levá polovina spodní plochy obou křídel nesla nátěr černou barvou, pravá polovina byla bílá. Spodní část trupu a VOP kryla hliníková barva. Číslo GL-273 byla krom na trupu použito na spodní ploše spodního křídla, přičemž písmena GL byla vyvedena černou barvou na bílé polovině křídla, zatímco číslo 273 naopak bylo bílé na černém podkladu. Finské výsostné znaky se nacházely na šesti obvyklých místech.

Gladiator Mk.II kódového označení GL-273 sloužil počátkem roku 1943 u Lentolaivue 16 Suomen Illmavoimat (letka 16 finského vojenského letectva). Létal na něm mimo jiné luutnantti (poručík) Håkan Strömberg. Strömberg ba tomto stroji dne 15.2.1943 sestřelil sovětský dvouplošník R-5, avšak sám na něm také 7. dubna 1943 smrtelně havaroval. Letoun nesl původní britskou kamufláž typu "Shadow Shading" na horních a bočních plochách. Levá polovina spodní plochy obou křídel nesla nátěr černou barvou, pravá polovina byla bílá. Spodní část trupu a VOP kryla hliníková barva. Číslo GL-273 byla krom na trupu použito na spodní ploše spodního křídla, přičemž písmena GL byla vyvedena černou barvou na bílé polovině křídla, zatímco číslo 273 naopak bylo bílé na černém podkladu. Finské výsostné znaky se nacházely na šesti obvyklých místech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#591378 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gloster Gladiator Mk.II ze stavu 615. perutě operoval v dubnu 1940 z francouzského letiště St. Inglevert. Letoun se zamalovaným sériovým číslem a kódem KW-M nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole tmavě hnědé a tmavě zelené barvy. Spodní plochy zůstaly v hliníkové barvě. Letoun nesl kokardy typu A.

Gloster Gladiator Mk.II ze stavu 615. perutě operoval v dubnu 1940 z francouzského letiště St. Inglevert. Letoun se zamalovaným sériovým číslem a kódem KW-M nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole tmavě hnědé a tmavě zelené barvy. Spodní plochy zůstaly v hliníkové barvě. Letoun nesl kokardy typu A.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#503197 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Jeden z mála Gladiatorů Mk.II 615. perutě, jimž se podařilo uniknout po skončení francouzské kampaně zpět do Anglie. 20. 5. 1940 s ním ulétl z letiště Norrent-Fontés pilot 229. perutě Pilot Officer Malcolm Ravenhill. Stroj s kódem KW-T měl zamalováno sériové číslo a nesl zajímavou kamufláž typu Shadow Shading: tmavá hnědá i zelená byly aplikovány ve dvou odstínech, přičemž tmavší byla použita na horních plochách, zatímco světlejší na plochách ve stínu (horní plocha spodního křídla a boky trupu a SOP). Spodní plochy zůstaly v hliníkové barvě. Stroj nesl v té době již nepředpisové kokardy typu A na trupu. Na horním křídle byly kokardy typu B.

Jeden z mála Gladiatorů Mk.II 615. perutě, jimž se podařilo uniknout po skončení francouzské kampaně zpět do Anglie. 20. 5. 1940 s ním ulétl z letiště Norrent-Fontés pilot 229. perutě Pilot Officer Malcolm Ravenhill. Stroj s kódem KW-T měl zamalováno sériové číslo a nesl zajímavou kamufláž typu Shadow Shading: tmavá hnědá i zelená byly aplikovány ve dvou odstínech, přičemž tmavší byla použita na horních plochách, zatímco světlejší na plochách ve stínu (horní plocha spodního křídla a boky trupu a SOP). Spodní plochy zůstaly v hliníkové barvě. Stroj nesl v té době již nepředpisové kokardy typu A na trupu. Na horním křídle byly kokardy typu B.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#503199 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gladiator Mk.II, jenž v květnu 1940 sloužil u 615. perutě na letišti Vitry-en-Artois. Také tento stroj nese kamufláž Shadow Shading, na boku trupu má kokardu typu A-1, zavedenou od 1. 5. 1940. Stroj byl patrně 18. 5. 1940 na výše zmíněném letišti zničen při útoku Luftwaffe. Podle jiných pramenů se mu však podařilo unknout do Anglie.

Gladiator Mk.II, jenž v květnu 1940 sloužil u 615. perutě na letišti Vitry-en-Artois. Také tento stroj nese kamufláž Shadow Shading, na boku trupu má kokardu typu A-1, zavedenou od 1. 5. 1940. Stroj byl patrně 18. 5. 1940 na výše zmíněném letišti zničen při útoku Luftwaffe. Podle jiných pramenů se mu však podařilo unknout do Anglie.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#503201 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gladiator Mk.II sériového čísla N5905 nesl kód N-HE - volací znak 263. perutě. Na jaře 1940 se zúčastnil z letiště Bardufoss akcí nad Norskem. 2. června na něm letěl Sgt. H. H. Kitchener a společně s Flt. Lt. A. T. Williamsem vybojoval 4 jisté a 3 pravděpodobné sestřely v boji s německými bombardéry He 111 a Ju 87. Letoun byl ztracen 8. června 1940 při potopení letadlové lodě HMS Glorious německými válečnými loděmi.

Gladiator Mk.II sériového čísla N5905 nesl kód N-HE - volací znak 263. perutě. Na jaře 1940 se zúčastnil z letiště Bardufoss akcí nad Norskem. 2. června na něm letěl Sgt. H. H. Kitchener a společně s Flt. Lt. A. T. Williamsem vybojoval 4 jisté a 3 pravděpodobné sestřely v boji s německými bombardéry He 111 a Ju 87. Letoun byl ztracen 8. června 1940 při potopení letadlové lodě HMS Glorious německými válečnými loděmi.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506282 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gloster J8 (vybavený třílistou vrtulí Fairy Reed) čísla 235 a kódového označení F8-5 z výzbroje Svenska Flygvapnet (švédského vojenského letectva), duben 1938. Celý letoun zbarven hliníkovou barvou a opatřen předválečnými švédskými výsostnými znaky. Tři černé korunky umístěné na obvyklých šesti místech, doplňují žluté a modré pruhy na směrovém kormidle. Letoun byl švédským letectvem převzat 12. 10. 1937 a později sloužil s kódovým označením F8-19. Odepsán byl po těžké havárii 26. 7. 1940 s náletem 310 letových hodin.

Gloster J8 (vybavený třílistou vrtulí Fairy Reed) čísla 235 a kódového označení F8-5 z výzbroje Svenska Flygvapnet (švédského vojenského letectva), duben 1938. Celý letoun zbarven hliníkovou barvou a opatřen předválečnými švédskými výsostnými znaky. Tři černé korunky umístěné na obvyklých šesti místech, doplňují žluté a modré pruhy na směrovém kormidle. Letoun byl švédským letectvem převzat 12. 10. 1937 a později sloužil s kódovým označením F8-19. Odepsán byl po těžké havárii 26. 7. 1940 s náletem 310 letových hodin.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506529 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - V této podobě zasáhly Glostery J8 švédské dobrovolnické jednotky Flygflotilj 19 na straně Finů v Zimní válce. Stroj č. 271 (malé černé trojčíslí na zadní části trupu) nesl individuální označení písmenem A na směrovce. Na původní švédskou kamufláž, tvořenou na horních plochách olivově zelenou barvou  a na spodních modrošedou s rozhraním v polovině výšky trupu, byla stříkací pistolí aplikována nepravidelná pole stříbrné barvy. Švédské znaky byly nahrazeny finskými, které se však vyskytovaly pouze na trupu a spodní ploše spodního křídla. Letoun je opatřen lyžemi firmy ASJA. Vrtule je dvoulistá, dřevěná, se žlutě zbarveným kuželem. Po návratu do Švédska sloužil letoun až do havárie 28. 2. 1942 s náletem 245 letových hodin.

V této podobě zasáhly Glostery J8 švédské dobrovolnické jednotky Flygflotilj 19 na straně Finů v "Zimní válce". Stroj č. 271 (malé černé trojčíslí na zadní části trupu) nesl individuální označení písmenem "A" na směrovce. Na původní švédskou kamufláž, tvořenou na horních plochách olivově zelenou barvou a na spodních modrošedou s rozhraním v polovině výšky trupu, byla stříkací pistolí aplikována nepravidelná pole stříbrné barvy. Švédské znaky byly nahrazeny finskými, které se však vyskytovaly pouze na trupu a spodní ploše spodního křídla. Letoun je opatřen lyžemi firmy ASJA. Vrtule je dvoulistá, dřevěná, se žlutě zbarveným kuželem. Po návratu do Švédska sloužil letoun až do havárie 28. 2. 1942 s náletem 245 letových hodin.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506530 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gloster J8 švédské dobrovolnické jednotky Flygflottijl 19, č. 284, kód F. Na tomto stroji  12. 1. 1940 sestřelil fänrik Ian Iacobi během přepadu letiště Märkäjärvi startující sovětskou stíhačku Polikarpov I-15bis a 17. 1. fänrik Per John-Salwén  další stroj téhož typu. Před odletem zpět do Švédska byly z letounů odstraněny finské výsostné znaky a naopak se objevily různé divoké emblémy. Zobrazený stroj byl v této podobě několikrát vyfotografován 30 .3. 1940. Po návratu z Finska sloužil dál ve švédském letectvu až do havárie 5. 2. 1942. Na kontě měl 255 letových hodin.

Gloster J8 švédské dobrovolnické jednotky Flygflottijl 19, č. 284, kód "F". Na tomto stroji 12. 1. 1940 sestřelil fänrik Ian Iacobi během přepadu letiště Märkäjärvi startující sovětskou stíhačku Polikarpov I-15bis a 17. 1. fänrik Per John-Salwén další stroj téhož typu. Před odletem zpět do Švédska byly z letounů odstraněny finské výsostné znaky a naopak se objevily různé "divoké" emblémy. Zobrazený stroj byl v této podobě několikrát vyfotografován 30 .3. 1940. Po návratu z Finska sloužil dál ve švédském letectvu až do havárie 5. 2. 1942. Na kontě měl 255 letových hodin.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506532 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gladiator Mk.II kódového označení GL-255 sloužil počátkem roku 1940 u Lentolaivue 26 Suomen Illmavoimat (letka 26 fisnkého vojenského letectva). Bojoval na něm   nejúspěšnější finský stíhač létající s Gladiatory, Ylikersanti Oiva Tuomimen. Nesl původní britskou kamufláž typu Shadow Shading na horních a bočních plochách. Levá polovina spodní plochy obou křídel nesla nátěr černou barvou, pravá polovina byla bílá. Spodní část trupu a VOP kryla hliníková barva. Číslo GL-255 byla krom na trupu použito na spodní ploše spodního křídla, přičemž písmena GL byla vyvedena černou barvou na bílé polovině křídla, zatímco číslo 255 naopak bylo bílé na černém podkladu. Finské výsostné znaky se nacházely na šesti obvyklých místech.

Gladiator Mk.II kódového označení GL-255 sloužil počátkem roku 1940 u Lentolaivue 26 Suomen Illmavoimat (letka 26 fisnkého vojenského letectva). Bojoval na něm nejúspěšnější finský stíhač létající s Gladiatory, Ylikersanti Oiva Tuomimen. Nesl původní britskou kamufláž typu "Shadow Shading" na horních a bočních plochách. Levá polovina spodní plochy obou křídel nesla nátěr černou barvou, pravá polovina byla bílá. Spodní část trupu a VOP kryla hliníková barva. Číslo GL-255 byla krom na trupu použito na spodní ploše spodního křídla, přičemž písmena GL byla vyvedena černou barvou na bílé polovině křídla, zatímco číslo 255 naopak bylo bílé na černém podkladu. Finské výsostné znaky se nacházely na šesti obvyklých místech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506539 Verze : 0
.
Gloster Gladiator Mk.II - Gladiator Mk.II GL-264 sloužil v této podobě v létě 1942 u 2. lentue LeLv 16. Nesl již novou finskou kamufláž (nepravidelná pole tmavé zelené a černé na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé. Prvky rychlé identifikace tvořil žlutý kryt motoru, žluté konce spodního křídla a žlutý pruh na trupu. Na směrovce se nacházel bílý krokodýl. Tento stroj ve finském letectvu nalétal celkem 192 hodin.

Gladiator Mk.II GL-264 sloužil v této podobě v létě 1942 u 2. lentue LeLv 16. Nesl již novou finskou kamufláž (nepravidelná pole tmavé zelené a černé na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé. Prvky rychlé identifikace tvořil žlutý kryt motoru, žluté konce spodního křídla a žlutý pruh na trupu. Na směrovce se nacházel bílý krokodýl. Tento stroj ve finském letectvu nalétal celkem 192 hodin.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#506583 Verze : 0
Fotografie Gloster Gladiatoru Mk.II Portugalského letectva a Švédského letectva.
Zdroj: surfcity.kund.dalnet.se a surfcity.kund.dalnet.se
Gloster Gladiator Mk.II -


Gloster Gladiator Mk.II -


Gloster Gladiator Mk.II -


Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#193076 Verze : 0
V prosinci 1939 dodali Britové Finům 30 letounů Gladiator Mk.II. Ještě během Zimní války se typ dostal do výzbroje čtyř jednotek a jeho piloti získali 39 jistých vítězství (včetně vítězství švédských dobrovolníků). Paavo David ‘Pate’ Berg se u LLv 26 stal na Gladiatoru esem.
Gladiatory poté zasáhly i do bojů Pokračovací války a 15.2.1943 bylo získáno poslední 40 vítězství.
Gladiatory ve Finsku dosloužily v průběhu roku 1944.


Fotografie byli pořízené 27.06.1941.


surfcity.kund.dalnet.se
www.maailmapalaa.net

Gloster Gladiator Mk.II -


Gloster Gladiator Mk.II -


Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#193091 Verze : 3
muzeum Duxford, archiv autora
Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#310107 Verze : 0
Muzeum Linkoping, vlastni foto
Letoun ve Svedsku zavedeny pod oznacenim J 8A.
Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#543787 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Zdroj uveden výše
Gloster Gladiator Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Gladiator-Mk-II-t46749#192614 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více