Messerschmitt Bf 162

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 162 Messerschmitt Bf 162
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 162
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.08.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.08.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 Finished
Bf 162 V1 WerkNr. 817 Registration D-AIXA
Bf 162 V2 WerkNr. 818 Registration D-AOBE
Bf 162 V3 WerkNr. 819 Registration D-AOVI


+2 Not finished
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1937 1st prototype
31.10.1937 2nd prototype
07.07.1938 3rd prototype
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4400 kg 9700 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5810 kg 12809 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6318 kg 13929 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,160 m 56ft 3,59in
Délka:
Length:
12,750 m 41ft 9,97in
Výška:
Height:
3,580 m 11ft 8,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,909 kg/m2 30.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 600Aa kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 706 kW (960 k), maximální výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 0 m a 669,3 kW (910 k) v h= 4 000 m).
Vrtule trojlistá stavitelná.
Daimler-Benz DB 600Aa twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine, rated at 947 hp for take-off, combat power 986 hp at sea level and 898 hp at 13,123 ft,
driving a three-blade variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v 3400 m 298.3 mph in 11155 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 3400 m 264.1 mph in 11155 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,0 m/s 1771.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
785 km 487.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve střelišti na konci kabiny, 500 nábojů.


Pumový náklad: do 1 000 kg s přetížením.
10x 50 kg puma v pumovnici a 2x 250 kg pumy na vnějších závěsech.
One flexible 0.31 inch MG 15 machine gun in dorsal position, 500 rounds.


Bomb load:
Ten 110 lbs bombs internally and two 550 lbs bombs externally (overload).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Ministerstvo letectví plánovalo v období 1937 - 1938 nákup 65 lehkých bombardérů Bf 162. Zakázka nebyla sjednána, protože Luftwaffe potřebovala více stíhací Bf 109 a Bf 110. Z bombardovacích strojů byl upřednostněn Junkers Ju 88. Díly vyrobené pro další dva prototypy (V4 a V5) byly použity pro výrobu Bf 110. Planned in the 1937/38 purchasing program : 65 aircraft, cancelled. RLM preferred the Ju 88 because of the high production pressure on Messerschmitt (Bf 109, Bf 110). Material for these machines were used in the Bf 110 production.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Third Reich, New York, Doubleday, 1972, ISBN 0-385-05782-2.
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5467-9.
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9.
www.histaviation.com
www.luftarchiv.de
http://www.airwar.ru/enc/bww2/bf162.html
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32526.htm
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#527627 Verze : 0

Messersmitt Bf 162




Vzhledově připomínal Bf 110, konstrukce a tvar křídel jsou shodné, ale Bf 162 měl větší rozpětí křídel. Hlavní rozdíl byl v přední části trupu, byla celá prosklená krom horního panelu. Oproti Bf 110 byla kabina kratší. Při přetížení se mohli podvěsit dvě pumy SC 250.
První prototyp Bf 162 V1 (D-AIXA) byl zalétán koncem jara 1937 na továrním letišti Augsburg-Haunstetten.
V září 1937 byl dokončem druhý prototyp Bf 162 V2 (D-AOBE). Při zkouškách se prokázala nedostatková rychlost ve výšce 3400 m pouhých 480 km/h a cestovní rychlost 425 km/h. Proto inspektoři RLM doporučili Willymu Messerschmittovi pokračovat ve vývoji stíhacích strojů a další práce na Bf 162 byli zastaveny.
Přesto byl dokončem třetí prototyp Bf 162 V3 (D-AOVI) který byl zalétán 20. srpna 1938.
Všechny tři prototypy se používali jako zkušební stroje.
Německý tisk označil letoun Bf 162 označoval pod názvem Jaguár, který uváděli jako nový typ aby zmátli spojence.


Zdroj: Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182443 Verze : 0

Messerschmitt Bf 162 - Jaguar

Jaguar
Messerschmitt Bf 162 - Jaguar

Jaguar
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182446 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více