Název: Name: | Messerschmitt Bf 162 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 162 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.08.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.08.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 Finished Bf 162 V1 WerkNr. 817 Registration D-AIXA Bf 162 V2 WerkNr. 818 Registration D-AOBE Bf 162 V3 WerkNr. 819 Registration D-AOVI +2 Not finished | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.02.1937 1st prototype 31.10.1937 2nd prototype 07.07.1938 3rd prototype | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4400 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5810 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6318 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,160 m | |
Délka: Length: | 12,750 m | |
Výška: Height: | 3,580 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 150,909 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 600Aa kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 706 kW (960 k), maximální výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 0 m a 669,3 kW (910 k) v h= 4 000 m). Vrtule trojlistá stavitelná. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 480 km/h v 3400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 3400 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | 785 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve střelišti na konci kabiny, 500 nábojů. Pumový náklad: do 1 000 kg s přetížením. 10x 50 kg puma v pumovnici a 2x 250 kg pumy na vnějších závěsech. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Ministerstvo letectví plánovalo v období 1937 - 1938 nákup 65 lehkých bombardérů Bf 162. Zakázka nebyla sjednána, protože Luftwaffe potřebovala více stíhací Bf 109 a Bf 110. Z bombardovacích strojů byl upřednostněn Junkers Ju 88. Díly vyrobené pro další dva prototypy (V4 a V5) byly použity pro výrobu Bf 110. | |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Third Reich, New York, Doubleday, 1972, ISBN 0-385-05782-2. Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5467-9. Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9. www.histaviation.com www.luftarchiv.de https://www.airwar.ru/enc/bww2/bf162.html https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32526.htm |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#527627Verze : 0
Vláďa
MOD
Messersmitt Bf 162
Vzhledově připomínal Bf 110, konstrukce a tvar křídel jsou shodné, ale Bf 162 měl větší rozpětí křídel. Hlavní rozdíl byl v přední části trupu, byla celá prosklená krom horního panelu. Oproti Bf 110 byla kabina kratší. Při přetížení se mohli podvěsit dvě pumy SC 250.
První prototyp Bf 162 V1 (D-AIXA) byl zalétán koncem jara 1937 na továrním letišti Augsburg-Haunstetten.
V září 1937 byl dokončem druhý prototyp Bf 162 V2 (D-AOBE). Při zkouškách se prokázala nedostatková rychlost ve výšce 3400 m pouhých 480 km/h a cestovní rychlost 425 km/h. Proto inspektoři RLM doporučili Willymu Messerschmittovi pokračovat ve vývoji stíhacích strojů a další práce na Bf 162 byli zastaveny.
Přesto byl dokončem třetí prototyp Bf 162 V3 (D-AOVI) který byl zalétán 20. srpna 1938.
Všechny tři prototypy se používali jako zkušební stroje.
Německý tisk označil letoun Bf 162 označoval pod názvem Jaguár, který uváděli jako nový typ aby zmátli spojence.
Zdroj: Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182443Verze : 0
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jaguar
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jaguar
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182446Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.