Main Menu
User Menu

Messerschmitt Bf 162

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 162
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 162
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.08.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.08.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 Finished
Bf 162 V1 WerkNr. 817 Registration D-AIXA
Bf 162 V2 WerkNr. 818 Registration D-AOBE
Bf 162 V3 WerkNr. 819 Registration D-AOVI


+2 Not finished
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1937 1st prototype
31.10.1937 2nd prototype
07.07.1938 3rd prototype
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5810 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6318 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,160 m
Délka:
Length:
12,750 m
Výška:
Height:
3,580 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,909 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 600Aa kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 706 kW (960 k), maximální výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 0 m a 669,3 kW (910 k) v h= 4 000 m).
Vrtule trojlistá stavitelná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v 3400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 3400 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
785 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve střelišti na konci kabiny, 500 nábojů.


Pumový náklad: do 1 000 kg s přetížením.
10x 50 kg puma v pumovnici a 2x 250 kg pumy na vnějších závěsech.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Ministerstvo letectví plánovalo v období 1937 - 1938 nákup 65 lehkých bombardérů Bf 162. Zakázka nebyla sjednána, protože Luftwaffe potřebovala více stíhací Bf 109 a Bf 110. Z bombardovacích strojů byl upřednostněn Junkers Ju 88. Díly vyrobené pro další dva prototypy (V4 a V5) byly použity pro výrobu Bf 110.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Third Reich, New York, Doubleday, 1972, ISBN 0-385-05782-2.
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5467-9.
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9.
www.histaviation.com
www.luftarchiv.de
https://www.airwar.ru/enc/bww2/bf162.html
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32526.htm
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#527627Verze : 0
MOD

Messersmitt Bf 162




Vzhledově připomínal Bf 110, konstrukce a tvar křídel jsou shodné, ale Bf 162 měl větší rozpětí křídel. Hlavní rozdíl byl v přední části trupu, byla celá prosklená krom horního panelu. Oproti Bf 110 byla kabina kratší. Při přetížení se mohli podvěsit dvě pumy SC 250.
První prototyp Bf 162 V1 (D-AIXA) byl zalétán koncem jara 1937 na továrním letišti Augsburg-Haunstetten.
V září 1937 byl dokončem druhý prototyp Bf 162 V2 (D-AOBE). Při zkouškách se prokázala nedostatková rychlost ve výšce 3400 m pouhých 480 km/h a cestovní rychlost 425 km/h. Proto inspektoři RLM doporučili Willymu Messerschmittovi pokračovat ve vývoji stíhacích strojů a další práce na Bf 162 byli zastaveny.
Přesto byl dokončem třetí prototyp Bf 162 V3 (D-AOVI) který byl zalétán 20. srpna 1938.
Všechny tři prototypy se používali jako zkušební stroje.
Německý tisk označil letoun Bf 162 označoval pod názvem Jaguár, který uváděli jako nový typ aby zmátli spojence.


Zdroj: Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182443Verze : 0

Messerschmitt Bf 162 - Jaguar

Jaguar
Messerschmitt Bf 162 - Jaguar

Jaguar
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-162-t46629#182446Verze : 0