Main Menu
User Menu

Letov Š-328F

Letov Š-328F vzniknul na základě požadavků Finské objednávky na úpravu předchozího typu Š-228. Nový letoun, továrně označeny Š-328F, vzniknul částečnou rekonstrukcí draku Š-228. Ten dostal nově tvarovanou svislou ocasní plochu s větší plochou. Obdobná úprava postihla i vodorovnou ocasní plochu, která navíc dostala ještě jeden výztužný nosník pro zvýšení tuhosti. Zdvojeny byly i hlavní nosníky nosných ploch. Takto upravený letoun byl vybaven hvězdicovým motorem Bristol Pegasus II-M2 s vyšším výkonem. Bohužel díky rozsáhlé rekonstrukci draku se dodání prototypu (zalétán byl 19.července 1933) zdrželo a na základě tohoto zdržení byla Finskem celá objednávka zrušena. Prototyp zůstal v majetku Letovu a na jeho základě vzniknul Š-328M.
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-328F-t46399#181023Verze : 0
Letov Š-328FM je označení Š-328F překonstruovaného dle nových požadavků MNO. Letoun měl původní motor Bristol Pegasus II-M2, který byl umístěný na prodlouženém motorovém loži prodlužujícím příď letounu. Tuto nezvyklou úpravu si vyžádala montáž nové těžší lafety Škoda Šu-31 do prostoru střelce (lafeta měla namontován dvojkulomet ráže 7,65 mm) při které došlo k posunutí těžiště letounu. Letoun měl dále zesílený trup, zvětšenou zásobu paliva (palivová nádrž byla vybavena primitivním samosvorným systémem) a modifikovanou olejovou nádrž o větším objemu. V průběhu letových zkoušek vykazoval nový letoun velmi dobré letové vlastnosti přičemž jedinou nectností bylo velmi obtížné vybírání vývrtky při kterém bylo zničeno několik letounů. Letoun byl v této podobě objednán MNO a přeznačen na označení Š-328.


Zdroje:


V.Něměček: Československá letadla 1


Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-328F-t46399#181026Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/spyww2/s328.html



URL : https://www.valka.cz/Letov-S-328F-t46399#433649Verze : 0
MOD