Main Menu
User Menu

Letov Š-16L

     
Název:
Name:
Letov Š-16L
Originální název:
Original Name:
Letov Š-16L
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1929 Vojenská továrna na letadla Letov, Letňany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
22
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,30 m
Délka:
Length:
10,22 m
Výška:
Height:
3,23 m
Plocha křídla:
Wing Area:
46,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano Suiza 50 o výkonu 331 kW/450 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
?

600 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://latvianaviation.com/Letov.html
https://www.airwar.ru/enc/other1/letovs16.html

Letov Š-16L -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-16L-t46359#433646Verze : 0
MOD
Jde o exportní variantu základního provedení letounu Letov Š-16 pro vojenské letectvo Lotyšska. Tyto letouny vycházely z varianty ŠB-16 a narozdíl od původního provedení byly vybaveny motory Hispano Suiza 50 a měly zvětšenou zásobu paliva rozšířením trupové palivové nádrže.
První zájem o tento letoun projevila lotyšská strana v průběhu letecké výstavy v Paříži v roce 1926 a krátce po jejím ukončení byla podepsána objednávka na 22 letounů přičemž všechny byly dodány do roku 1927.
Navíc byl postaven ještě jeden demilitarizovaný letoun Š-16L, který zůstal v majetku továrny Letov jako pokusný letoun. 13.10.1927 na něm tovární pilot Alois Ježek dosáhnul dálkového traťového rychlostního rekordu 230,929 km/h na trati 100 km se zátěží 1000 kg. Následně došlo k překonání dalších čtyř národních rychlostních rekordů se zátěžemi 500 kg a 1000 kg na tratích 100 km a 500 km.

Zdroje:

V.Němeček: Československá letadla 1

Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-16L-t46359#180708Verze : 0