Curtiss Hawk 75Q

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75Q Curtiss Hawk 75Q
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 75Q
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938Curtiss-Wright Corp., Buffalo,New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (NX2202B)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2052 kg 4524 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2602 kg 5736 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3155 kg 6956 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
8,790 m 28ft 10in
Výška:
Height:
2,740 m 9ft
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
118,704 kg/m2 24.31 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright GR-1820-G105A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 820 kW a 671 kW v h= 2 438 m.
Vrtule trojlitá s konstantní rychlostí otáček.
Wright GR-1820-G105A Cyclone nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 1,100 hp for take-off and 900 at 8,000 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
387 l s přetížením 609 l (s přídavnou nádrží) 85 UK gallons, maximum 134 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
490 km/h v 6096 m 304.5 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v ? m 261 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,42 min do 3048 m 3,42 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9997 m 32800 ft
Dolet:
Range:
1090 km 677.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2300 km 1429.2 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Madsen ráže 23 mm se 100 náboji na hlaveň (pod křídly)
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý)
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
(oba nad motorem)
Pumový náklad: 136 kg (10x 11,4 kg nebo 10x 13,6 kg)
Two fixed forward-firing 0.906 inch Madsen cannons onder wings, 100 rpg,
one fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
Bomb load: Up to 300 lb bombs (ten bombs of a weight 22lb or 30lb).
Uživatelské státy:
User States:
Čína China
Poznámka:
Note:
Jednalo se o osobní letoun generála Claire Chennaulta - dar Madame Čiang Kai-šek.
Existoval ještě jeden letoun, který byl totožný, ale s pevným podvozkem, ten byl předváděn americkými piloty a byl zničen v květnu 1939.
The Curtiss Model 75Q was the designation given to two demonstrator machines similar to the earlier Model 75H, with a fixed undercarriage and the same Wright R-1820 Cyclone engine. Both aircraft went to China. One, Curtiss c/n 12898, was given retractable undercarriage, and was then presented to General Claire Chennault by Madame Chiang Kai-shek. The second aircraft was flown as a demonstrator by American pilots, but was destroyed in a crash soon after taking-off on 5 May 1939.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75Q-t46313#180296 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více