Main Menu
User Menu

Bell P-63D Kingcobra

     
Název:
Name:
Bell P-63D Kingcobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-63D Kingcobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.01.1945 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Serial No. 43-11718)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3209 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3964 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5034 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,942 m
Délka:
Length:
9,960 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,69 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
167,33 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-109(E-22) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 1 063 kW, max. výkon 1 305 kW v h= 8 534 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
405 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
703.3 km/h v 9144 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11890 m
Dolet:
Range:
1520.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3219 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón M9E1 ráže 37 mm v ose vrtule se zásobou 46 nábojů a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm oba uloženy nad motorem po 270 nábojích a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích.

Pumový náklad: pumy do hmotnosti 680 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
Dobrá výškovost letounu byla dána motorem Allison V-1710-107, ten můžeme identifikovat
podle vzad posunutého přívodu nasávaného vzduchu do motoru.

Letoun měl větší nosnou plochou křídla (mírně zvětšeno rozpětí křídel).
Nejmarkantnějším rozpoznávacím znakem byla vzad odsunovatelná kabina, ostatní verze Kingcober měly kabinu s dvířky na boku.
Verze P-63D nebyla armádním letectvem přijata, ale továrna Bell použila tuto verzi pro další vývoj a navrhla verzi P-63E, stejný motor a křídla, ale opět s klasickou "Kingcobrovskou" kabinou, tedy s dvířky na boku.
Prototyp byl zničen při havárii.
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7.
Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9.
L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra
https://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_6.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html
https://www.altgame.net/aircraft/bell/bellp63.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63D-Kingcobra-t45758#178398Verze : 0
MOD
fotografie
zdroj je uveden výše
Bell P-63D Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63D-Kingcobra-t45758#305042Verze : 0
MOD