Main Menu
User Menu

Bell P-63E Kingcobra

     
Název:
Name:
Bell P-63E-1 Kingcobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-63E-1 Kingcobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1945-DD.MM.1945 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
Sn. 43-11720 - 43-11721 a 43-11725 - 43-11735
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3311 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4264 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5080 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,940 m
Délka:
Length:
9,960 m
Výška:
Height:
3,880 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,69 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
179,99 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-109 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 1 063 kW, max. výkon 1 305 kW v h= 8 534 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
511 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
660 km/h v 7620 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,6 min do 7620 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13716 m
Dolet:
Range:
1166.8 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3460.1 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M10 ráže 37 mm v ose vrtule se zásobou 58 nábojů nebo
1x pevný kanón T31 ráže 20 mm v ose vrtule se zásobou 175 nábojů a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm oba uloženy nad motorem po 270 nábojích
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích.

Pumový náklad: pumy do hmotnosti 680 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Honduras
Poznámka:
Note:
Další verzí Kingcobry byla Bell P-63E-1 (Bell Model 41). Tato verze měla křídlo a motor shodné s experimentální P-63D, zvětšen byl objem vnitřních palivových nádrží a nejmarkatnějším rozdílem byl návrat ke kabině automobilového typu. Plánovaná varianta P-63E-5 měla být vybavena odsouvací kabinou, upravenými ocasními plochami a křídla měla mít větší rozpětí. Tato verze byla zrušena ještě před zadáním do výroby.
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7.
Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9.
L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra
https://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_7.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html
https://svsm.org/gallery/p63eusaf - fotografie
www.sr-71.org - fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63E-Kingcobra-t45738#178309Verze : 0
MOD
fotografie - zdroje uvedeny nahoře
Bell P-63E Kingcobra -


Bell P-63E Kingcobra -


Bell P-63E Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63E-Kingcobra-t45738#178314Verze : 0
MOD