Bell P-63C Kingcobra

     
Název:
Name:
Bell P-63C Kingcobra Bell P-63C Kingcobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-63C Kingcobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1945-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
DD.MM.194R-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Wheatfield, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1945-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 227
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3084 kg 6800 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3992 kg 8800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4853 kg 10700 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.680 m 38ft 4in
Délka:
Length:
9.960 m 32ft 8in
Výška:
Height:
3.840 m 12ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.04 m2 248,0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,264 kg/m2 35.49 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-117(E21) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 988 kW při 3 000 ot/min, maximální výkon 1 118 kW v h= 0 m a 1 342 kW v h= 5 684 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru.
Vrtule čtyřlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 380 mm.
Allison V-1710-117(E21) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine,
rated 1,325 hp at 3,000 rpm for take-off, emergency rating of 1,500 hp at sea level and 1,800 hp at 24,000 ft with water and metanol injection,
driving a four-blade Curtiss Electric constant-speed propeller of the diameter 11ft 1in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
476,95 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem
126 US gallons, drop tanks two 75 US gallon tanks under wings and ferry tank 175 US gallons under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
684 km/h v 5684 m 425 mph in 18650 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,6 min do 7620 m 8,6 min to 25000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11765 m 38600 ft
Dolet:
Range:
724.2 km 450 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3556.7 km 2210 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm v ose vrtule s 58 náboji a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, uloženy nad motorem po 270 nábojích a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích.

Pumový náklad: 3x 227 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR.
One fixed 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon firing through the propeller hub with 58 rounds,
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the upper nose firing through the prop, 270 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in underwing gondolas, 250 rpg.
Bomb load: Three 500 lb bombs or six 5 inch HVAR rockets.
Uživatelské státy:
User States:
USA
SSSR
Francie
United States
USSR
France
Poznámka:
Note:
Model 33C The first P-63C production block, designated P-63C-1 (company designation Model 33C-1), differed from the P-63A by being powered by the uprated Allison V-1710-117 engine with a war emergency rating of 1,500 hp at sea level and 1,800 hp with water injection. The wingspan was reduced by ten inches to 38 feet 4 inches. Apart from the more powerful engine, the P-63C-1 was basically similar to the P-63A-10.

Sn.
42-70686~42-70860 Bell P-63C-1
43-10893~43-10932 Bell P-63C-1
43-10933~43-11132 Bell RP-63C-2
43-11133~43-11717 Bell P-63C-5
44-4001~44-4427 Bell P-63C-5
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7.
Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9.
L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_5.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html
http://www.altgame.net/aircraft/bell/bellp63.html
www.aviation.technomuses.ca foto
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63C-Kingcobra-t45702#178175 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek - archiv autora
Bell P-63C Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63C-Kingcobra-t45702#178177 Verze : 0
kamufláž Armee de l'Air (dodáno 114 letadel), kamufláž Kingcobry letectva SSSR a fotografie - zdroje uvedeny u TTD
Bell P-63C Kingcobra -


Bell P-63C Kingcobra -


Bell P-63C Kingcobra -


Bell P-63C Kingcobra -


Bell P-63C Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63C-Kingcobra-t45702#178178 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více