Main Menu
User Menu
Reklama

Curtiss Hawk 75A-1

Curtiss Mohawk Mk.I

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75A-1
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 75A-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1938-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
100
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2090 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2485 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2665 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
8,690 m
Výška:
Height:
2,900 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
113,37 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW a 671 kW v h= 3 660 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
487 km/h v 4020 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,42 min do 4500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10300 m
Dolet:
Range:
1470 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm
kulomety nad motorem měly zásobu 600 nábojů na hlaveň a v křídlech 500 nábojů.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Pilotní sedadlo bylo pancéřované a upravené pro francouzské zádové padáky, přístroje měly metrické stupnice. Ovládání plynové páky bylo upraveno dle francouzského požadavku (obráceně než americké a britské).


Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
www.cybermodeler.com
http://www.clubhyper.com/reference/hawk75st_1.htm
http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-1-t45573#177724Verze : 0
MOD
Fotografie
Curtiss Hawk 75A-1 -


Curtiss Hawk 75A-1 -


Curtiss Hawk 75A-1 -


Curtiss Hawk 75A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-1-t45573#177726Verze : 0
MOD
Diskuse