Název: Name: | Great Lakes BG-1 | |
Originální název: Original Name: | Great Lakes BG-1 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1933-DD.MM.1935 Great Lakes Aircraft Corp., Cleveland, Ohio | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 61 (9220, 9494/9520, 9534/9550, 9840/9855) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1770 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2879 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.97 m | |
Délka: Length: | 8.76 m | |
Výška: Height: | 3.35 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.67 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1535-82 o výkonu 559 kW dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 302.6 km/h v 2713 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.5 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6126 m | |
Dolet: Range: | 883.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,65mm kulomet Browning 1x pohyblivý 7,65mm kulomet Browning 454 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. http://www.aero-web.org/specs/greatlak/bg-1.htm |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Great Lakes BG-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 4-B-18 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
BG-1 letky VB-4, USS Ranger 1938. Ocas je zelený, pruh na spodku motorového krytu žlutý.
URL : https://www.valka.cz/Great-Lakes-BG-1-t45531#455660Verze : 0
Aubi
MOD
Great Lakes BG-1
Letoun byl navržen jako odpověď na požadavek amerického námořnictva na dvoumístný palubní střemhlavý bombardér schopný nést bomby o celkové hmotnosti 450 kg z roku 1932. Soutěže se účastnily firmy Great Lakes a Consolidated s letouny XBG-1, respektive XBY-1, což byly oba dvouplošníky s pevným podvozkem a motorem R-1535. U námořnictva nakonec uspěl stroj Great Lakes, který námořnictvo převzalo v polovině roku 1933. V listopadu 1933 pak byla objednána sériová varianta BG-1, lišící se od prototypu hlavně novou krytou kabinou, zahrnující prostor pilota i střelce. Sériové stroje začala od října 1934 přebírat letka VB-3B, umístěná na letadlové lodi USS Ranger a později Lexington. Tato jednotka, již pod názvem VB-4, byla se svými 19 stroji v červenci 1937 opět přemístěna na USS Ranger. O rok později VB-4 začala nahrazovat BG-1 jednoplošnými SB2U-1 a BG-1 byly a přesunuty k cvičným, spojovacím i jiným úkolům na pozemní základny námořnictva. Asi polovina z vyrobených strojů byla předána Marine Corps, kde sloužily u VB-4M a VB-6M, později přejmenovaných na VMB-2 a VMB-1. Krátce s BG-1 létala také VMS-1 na základně Quantico. Poslední mariňácké stroje byly z první linie vyřazeny v roce 1940.
Firma Great Lakes se také pokusila o modernizaci, pod označením XB2G-1 vznikl prototyp s upraveným, bachratějším trupem, ve kterém byla umístěna pumovnice, a zatahovacím podvozkem. O tuto modernizaci ale nebyl projeven zájem a projekt byl ukončen.
Zdroj:
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://www.cofe.ru/avia/G/G-41.htm
www.skywaysjournal.org/Images/strike_article.pdf
Letoun byl navržen jako odpověď na požadavek amerického námořnictva na dvoumístný palubní střemhlavý bombardér schopný nést bomby o celkové hmotnosti 450 kg z roku 1932. Soutěže se účastnily firmy Great Lakes a Consolidated s letouny XBG-1, respektive XBY-1, což byly oba dvouplošníky s pevným podvozkem a motorem R-1535. U námořnictva nakonec uspěl stroj Great Lakes, který námořnictvo převzalo v polovině roku 1933. V listopadu 1933 pak byla objednána sériová varianta BG-1, lišící se od prototypu hlavně novou krytou kabinou, zahrnující prostor pilota i střelce. Sériové stroje začala od října 1934 přebírat letka VB-3B, umístěná na letadlové lodi USS Ranger a později Lexington. Tato jednotka, již pod názvem VB-4, byla se svými 19 stroji v červenci 1937 opět přemístěna na USS Ranger. O rok později VB-4 začala nahrazovat BG-1 jednoplošnými SB2U-1 a BG-1 byly a přesunuty k cvičným, spojovacím i jiným úkolům na pozemní základny námořnictva. Asi polovina z vyrobených strojů byla předána Marine Corps, kde sloužily u VB-4M a VB-6M, později přejmenovaných na VMB-2 a VMB-1. Krátce s BG-1 létala také VMS-1 na základně Quantico. Poslední mariňácké stroje byly z první linie vyřazeny v roce 1940.
Firma Great Lakes se také pokusila o modernizaci, pod označením XB2G-1 vznikl prototyp s upraveným, bachratějším trupem, ve kterém byla umístěna pumovnice, a zatahovacím podvozkem. O tuto modernizaci ale nebyl projeven zájem a projekt byl ukončen.
Zdroj:
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://www.cofe.ru/avia/G/G-41.htm
www.skywaysjournal.org/Images/strike_article.pdf
URL : https://www.valka.cz/Great-Lakes-BG-1-t45531#224912Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.