Main Menu
User Menu
Reklama

Curtiss Hawk 75A-4

Curtiss Mohawk Mk.IV

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75A-4
Originální název:
Original Name:
Curtiss 75A-4C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
284
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2060 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2610 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3020 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
8,790 m
Výška:
Height:
2,740 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
119,07 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-G205A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 895 kW a 746 kW v h= 4 570 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 4600 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,9 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,92 min do 4560 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9980 m
Dolet:
Range:
1610 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a
4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý.
U RAF byly kulomety nahrazeny britskými Browningy ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Francie a
Velká Británie
Německo
Poznámka:
Note:
Jednalo se o čtvrtou verzi původně vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2, ale poháněl ji devítiválcový motor Wright R-1820-G205A Cyclone. Francie převzala asi 6-7 letadel, několik jich bylo ztraceno v moři, několik jich zabavili Němci, asi 17 jich bylo vyloženo na Martiniku, 6 v Guadeloupe, později (1943-44) byly tyto letouny odeslány nezávislým Francouzům do Maroka, zbytek opět převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.IV. Motory Wright měly problémy a byly údajně nahrazovány motory Pratt & Whitney R-1830.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-4-t45464#177346Verze : 0
MOD
Náčrtek pohled z boku
Curtiss Hawk 75A-4 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-4-t45464#177732Verze : 0
MOD