Název: Name: | Curtiss Hawk 75A-4 | |
Originální název: Original Name: | Curtiss 75A-4C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 284 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2060 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2610 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3020 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | |
Délka: Length: | 8,790 m | |
Výška: Height: | 2,740 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 119,07 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-1820-G205A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 895 kW a 746 kW v h= 4 570 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 4600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,9 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,92 min do 4560 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9980 m | |
Dolet: Range: | 1610 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý. U RAF byly kulomety nahrazeny britskými Browningy ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | Francie a Velká Británie Německo | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o čtvrtou verzi původně vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2, ale poháněl ji devítiválcový motor Wright R-1820-G205A Cyclone. Francie převzala asi 6-7 letadel, několik jich bylo ztraceno v moři, několik jich zabavili Němci, asi 17 jich bylo vyloženo na Martiniku, 6 v Guadeloupe, později (1943-44) byly tyto letouny odeslány nezávislým Francouzům do Maroka, zbytek opět převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.IV. Motory Wright měly problémy a byly údajně nahrazovány motory Pratt & Whitney R-1830. | |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-4-t45464#177346Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek pohled z boku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-4-t45464#177732Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.