Curtiss Hawk 75A-3

Curtiss Mohawk Mk.III
     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75A-3 u RAF Curtiss Mohawk Mk.III
Originální název:
Original Name:
Curtiss 75A-3C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1939-DD.MM.1940 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
135
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2033 kg 4482 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2582 kg 5692 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2891 kg 6374 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 4,02in
Délka:
Length:
8,710 m 28ft 6,91in
Výška:
Height:
2,900 m 9ft 6,17in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
117,79 kg/m2 24.13 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW a 895 kW v optimální výšce.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp for take-off and 1,200 hp at optimal amplitude,
driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
501 km/h v 3048 m 311.3 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,3 m/s 3208.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10270 m 33694 ft
Dolet:
Range:
1320 km 820.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a
4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý.
Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and
Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Jednalo se o třetí verzi vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2. Letoun dostal výkonnější motor R-1830-S1C3G. Francie převzala asi 60 letadel zbytek převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.III.


Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges
The third order, for 135 aircraft, came too late for all of the aircraft to reach France. These aircraft had the same six guns as the A-2, but used a more powerful 1,200hp R-1830-S1C3G engine. Sixty reached France, while others were delivered to French Morocco. Finally twenty were taken over directly by the RAF, where they became the Mohawk III.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-3-t45463#177345 Verze : 0
Finský Curtiss Hawk 75A-3 (foto)



Zdroj :


upload.wikimedia.org

Curtiss Hawk 75A-3 - Curtiss Hawk 75A-3 ... CU-562

Curtiss Hawk 75A-3 ... CU-562
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-3-t45463#299450 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Curtiss Hawk 75A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-3-t45463#177347 Verze : 0
Většinu vyrobených kusů této série odebrali Francouzi, kteří je také zařadili jako standardní do svých leteckých eskader. Přesně objednali 135 kusů v průběhu 9. října 1939.


Změnou oproti předchozí verzi byla zejména instalace zlepšeného motoru s výkonem 1200 koňských sil R-1830-S1C3G. Kolem 60 těchto strojů se tak dostalo do Francie ještě před její porážkou. Sloužily v několika perutích zejména GC I/4, II/4, I/5, II/5 a III/2.


Nejslavnější se stala bezesporu GCI/5, v jejíchž řadách sloužil i nejlepší francouzský stíhač své doby Edmond Marin La Meslée, který v průběhu bitvy o Francii sestřelil 16 letadel a 4 pravděpodobně. Jeho Hawk 75 A3 měl sériové číslo 217. Znak čápa této eskadrily se odkazuje na tradici prestižní SPA 3 zvanou "l'Escadrille Guynemer" z WW I.


Zdroj:
* Curtiss Aircraft, 1907-1947, Peter M Bowers, Naval Institute Press, 1979
* The Curtiss Hawk 75, Aircraft in Profile No. 80, Profile Publications, Ltd. 1966
* War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, William Green, Doubleday, 1961.
* Air Enthusiast, Volume 1, William Green et al, Doubleday, 1971.
Curtiss Hawk 75A-3 - Osobní letoun Edmonda Marin La Meslée
Curtiss H-75 A3
GC I/5
Suippes, May 1940

Osobní letoun Edmonda Marin La Meslée
Curtiss H-75 A3
GC I/5
Suippes, May 1940

Curtiss Hawk 75A-3 - Curtiss H-75 A3
Groupe de Chasse II/4
Xaffévillers, zima 1939/1940

Curtiss H-75 A3
Groupe de Chasse II/4
Xaffévillers, zima 1939/1940

Curtiss Hawk 75A-3 - Curtiss H-75 A3
Groupe de Chasse II/4
Xaffévillers, Květen 1940

Curtiss H-75 A3
Groupe de Chasse II/4
Xaffévillers, Květen 1940

Curtiss Hawk 75A-3 - Curtiss H-75A-3
GC II/5
Toul-Croix de Metz, Květen 1940

Curtiss H-75A-3
GC II/5
Toul-Croix de Metz, Květen 1940

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-3-t45463#180417 Verze : 0
Finský Curtiss Hawk 75 (kamufláž)


Zdroj :


www.airwar.ru

Curtiss Hawk 75A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75A-3-t45463#299475 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více