Spúšťacie univerzálne elektrické zariadenie SUEZ-M je mobilné zariadenie určené pre spúšťanie lietadiel s elektrickým spúšťaním a preskúšavaním ich elektrických inštalácií.
Zariadenie umožňuje pomocou predpísaného medzirámu montáž na iné typy podvozkov.
Možno ním vykonávať tieto úkony :
a) spúšťanie motoru jedného alebo dvoch lietadiel súčasne jednosmerným napätím 24 V alebo 28 V,
b) spúšťanie motoru lietadla jednosmerným napätím 28 V so zvýšením napätia pre spúšťač na 56 V behom spúšťacieho cyklu na signál z lietadla,
c) spúšťanie motoru lietadla s jednosmerným napätím 2 x 28 V,
d) preskúšavanie elektrických inštalácií jednosmerným napätím súčasne a nezávisle u dvoch lietadiel ľubovoľných typov. Napätie je možné plynule meniť v rozsahu 10 až 30 V,
e) preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavý napätím 115 V/400 Hz a striedavý napätím 3x208/120 V 400 Hz,
f) preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavým napätím 3x36 V/400 Hz,
g) spúšťanie motorov a preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavým napätím 3x208 V/400 Hz.
SUEZ-M je umiestnené na samostatnom ráme. Rám je upevnený na podvozku P-V3S. Pod rámom zástavby sú 4 plechové schránky. Vo dvoch zadných sú uložené káble pre striedavý prúd, v ľavej prednej je naftové kúrenie pre kabínu vodiča a v pravej prednej príslušenstvo k automobilu.
Na streche kabíny je výstražný oranžový blikač.
Motor TATRA T2-928-16, ktorý poháňa generátor, je umiestnený v zadnom priestore zástavby.
Spúšťacie zariadenie sa v prevádzke ovláda prevážne z panelu v kabíne vodiča.
Hlavné technické údaje :
Rozmery v mm :
Dĺžka : 6785
Šírka : 2270
Výška : 2520
Hmotnosť kg : 9600 ( vrátane obsluhy )
Zdroj : Let-22-33 Spúšťacie univerzálne elektrické zariadenie SUEZ-M Popis a prevádzka – predpis ČSĽA, Praha, 1984
SUEZ-M - popis.
Motorový priestor SUEZ-M.
Zariadenie umožňuje pomocou predpísaného medzirámu montáž na iné typy podvozkov.
Možno ním vykonávať tieto úkony :
a) spúšťanie motoru jedného alebo dvoch lietadiel súčasne jednosmerným napätím 24 V alebo 28 V,
b) spúšťanie motoru lietadla jednosmerným napätím 28 V so zvýšením napätia pre spúšťač na 56 V behom spúšťacieho cyklu na signál z lietadla,
c) spúšťanie motoru lietadla s jednosmerným napätím 2 x 28 V,
d) preskúšavanie elektrických inštalácií jednosmerným napätím súčasne a nezávisle u dvoch lietadiel ľubovoľných typov. Napätie je možné plynule meniť v rozsahu 10 až 30 V,
e) preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavý napätím 115 V/400 Hz a striedavý napätím 3x208/120 V 400 Hz,
f) preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavým napätím 3x36 V/400 Hz,
g) spúšťanie motorov a preskúšavanie elektrických inštalácií lietadiel striedavým napätím 3x208 V/400 Hz.
SUEZ-M je umiestnené na samostatnom ráme. Rám je upevnený na podvozku P-V3S. Pod rámom zástavby sú 4 plechové schránky. Vo dvoch zadných sú uložené káble pre striedavý prúd, v ľavej prednej je naftové kúrenie pre kabínu vodiča a v pravej prednej príslušenstvo k automobilu.
Na streche kabíny je výstražný oranžový blikač.
Motor TATRA T2-928-16, ktorý poháňa generátor, je umiestnený v zadnom priestore zástavby.
Spúšťacie zariadenie sa v prevádzke ovláda prevážne z panelu v kabíne vodiča.
Hlavné technické údaje :
Rozmery v mm :
Dĺžka : 6785
Šírka : 2270
Výška : 2520
Hmotnosť kg : 9600 ( vrátane obsluhy )
Zdroj : Let-22-33 Spúšťacie univerzálne elektrické zariadenie SUEZ-M Popis a prevádzka – predpis ČSĽA, Praha, 1984
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SUEZ-M - popis.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Motorový priestor SUEZ-M.