Název: Name: | Curtiss P-40M Warhawk | u RAF Curtiss Kittyhawk Mk.III |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 87 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1942-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1942-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 336 P-40M 264 Kittyhawk Mk.III 600 total | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2932 kg | 6464 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3629 kg | 8001 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4037 kg | 8900 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,556 kg/m2 | 34.73 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 470 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. | 103.2 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 579 km/h v 6096 m | 359.8 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 467 km/h v 5000 m | 290.2 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,2 m/s | 3385.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 4572 m | 7,2 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9144 m | 30000 ft |
Dolet: Range: | 1127 km | 700 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2575 km | 1600 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 nábojů na hlaveň) Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg). | Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg. Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage or three 250 lb bombs under fuselage and wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Koncem roku 1942 se výroba Curtissů P-40 opět vrátila k instalaci motorů Allison tentokráte byla použita verze V-1710-81. Nově vzniklá verze P-40M byla postavena výhradně pro dodávky Lend-Lease. Podobala se nejvíce verzi P-40K-20-CU, ale lze rozeznat díky perforovanému krytu před výfuky. Mnohdy byla redukována výzbroj demontáží dvou kulometů, to se dělo pro odlehčení letounu. | In the second half of 1942, the scarcity of Packard Merlin engines necessitated that the Allison engine be reintroduced yet again into the P-40 production line. The result was the P-40M version. The P-40M was built solely for Lend-Lease. The P-40M was essentially similar to the P-40K-20-CU, apart from the use of the Allison V-1710-81 engine. The P-40M could be distinguished from the P-40K by the introduction of a cooling grill forward of the exhaust stubs. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. www.historyofwar.org www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html archiv autora |