Main Menu
User Menu

Curtiss P-40M Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.III

     
Název:
Name:
Curtiss P-40M Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 87
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
336 P-40M
264 Kittyhawk Mk.III
600 total
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2932 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3629 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4037 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
10,160 m
Výška:
Height:
3,760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,556 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
470 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
579 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
467 km/h v 5000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m
Dolet:
Range:
1127 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2575 km
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 nábojů na hlaveň)
Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg).
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Koncem roku 1942 se výroba Curtissů P-40 opět vrátila k instalaci motorů Allison tentokráte byla použita verze V-1710-81. Nově vzniklá verze P-40M byla postavena výhradně pro dodávky Lend-Lease. Podobala se nejvíce verzi P-40K-20-CU, ale lze rozeznat díky perforovanému krytu před výfuky. Mnohdy byla redukována výzbroj demontáží dvou kulometů, to se dělo pro odlehčení letounu.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
www.historyofwar.org
www.joebaugher.com
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176527Verze : 0
MOD
fotografie ze serveru genemcguire.com


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176533Verze : 0
MOD
a jedna z mého archivu


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176535Verze : 0
MOD
Kittyhawk Mk.III (GA-E / 42-45788), 112. peruť, letiště Medina el-Hamma, Tunisko, 1943.


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#423679Verze : 0
MOD