Název: Name: | Short S.25 Sunderland Mk.II | |
Originální název: Original Name: | Short S.25 Sunderland Mk.II | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1941-DD.MM.194R Short Brothers Ltd., Rochester DD.04.1942-DD.MM.194R Short & Harland Ltd., Belfast DD.MM.1941-DD.MM.194R Blackburn Aircraft Co Ltd., Dumbarton | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 43: 23 Rochester 15 Belfast 5 Dumbarton | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 8-11 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26308 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 34.34 m | |
Délka: Length: | 26.11 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 138.15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XVIII o výkonu 783 kW třílistá dvoupolohová vrtule de Havilland Hamilton | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 11593 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 329.9 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5243 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,7mm kulomet Vickers K v přední věži Fraser-Nash F.N.11 4x 7,7mm kulomet Browning v ocasní věži Fraser-Nash F.N.4A 2x 7,7mm kulomet Browning v hřbetní věži Fraser-Nash F.N.7A 4x 227kg bomba nebo 8x 113kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - většina strojů měla protilodní radar ASV Mk.II - více zde: Short Sunderland | |
Zdroje: Sources: | Butler, Tony. Short Sunderland, Warpaint No.25. Hall Park Books, Milton Keynes 2000. ISSN 1361-0369. Norris, Geoffrey. The Short Sunderland, Profile No.189. Profile Publications, Leatherhead 1967. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Sunderland www.britishaircraft.co.uk www.jaapteeuwen.com http://www.vectorsite.net/avsund.html http://www.airwar.ru/enc/sww2/sunderld.html www.wwiivehicles.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-II-t44952#379545Verze : 1
Aubi
MOD
Short Sunderland Mk.II
V roce 1941 byla zahájena výroba vylepšené verze Short Sunderland Mk.II, která používala motory Bristol Pegasus XVIII o výkonu 794 kW s dvoustupňovými kompresory. Na zádi byla nová čtyřhlavňová střelecká věž FN4A, u pozdějších strojů také na hřbetě věž FN7 se dvěma kulomety. Většina těchto strojů byla vybavena radarem ASV Mk.II s dipóly umístěnými na bocích trupu a s anténami Yagi pod křídly. Prototyp vznikl přestavbou stroje T9083 a byl následován 23 kusy postavenými firmou Short v Rochesteru, 20 u Blackburnu a 15 u Short & Harland v Belfastu. Ve službě byly společně s Mk.I u čtyř perutí a samostatně u čtyř dalších.
Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Sunderland
ww2db.com
www.britishaircraft.co.uk
V roce 1941 byla zahájena výroba vylepšené verze Short Sunderland Mk.II, která používala motory Bristol Pegasus XVIII o výkonu 794 kW s dvoustupňovými kompresory. Na zádi byla nová čtyřhlavňová střelecká věž FN4A, u pozdějších strojů také na hřbetě věž FN7 se dvěma kulomety. Většina těchto strojů byla vybavena radarem ASV Mk.II s dipóly umístěnými na bocích trupu a s anténami Yagi pod křídly. Prototyp vznikl přestavbou stroje T9083 a byl následován 23 kusy postavenými firmou Short v Rochesteru, 20 u Blackburnu a 15 u Short & Harland v Belfastu. Ve službě byly společně s Mk.I u čtyř perutí a samostatně u čtyř dalších.
Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Sunderland
ww2db.com
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-II-t44952#250855Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.