Main Menu
User Menu

Messerschmitt Me 163 C

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 163 C-1a
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 163 C-1a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/kluzná ližina
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2200 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
7,040 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
248,780 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter HWK 109-509 C-1 dvoukomorový raketový motor na tekuté palivo o celkovém tahu 19,613 kN (2 000 kp) 16,671 + 2,942 kN (1 700 + 300 kp)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m
Dolet:
Range:
120 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm se zásobou střeliva 60 granátů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Zásadním nedostatkem raketových stíhaček Me 163B byla krátká doba chodu raketového motoru.
V továrně Walterwerke pracovali na novém motoru označeném jako HWK 109-509 C, který měl pod hlavní spalovací komorou ještě jednu malou, které měla mnohem ekonomičtější chod a umožnil by raketové stíhačce vyčkávat na nepřítele, v případě potřeby mohly pracovat obě komory současně. Pro nový motor bylo nutno upravit i drak letounu.


Křídla z Me 163B byla zachována, jen v oblasti kořene křídel došlo k rozšíření, tím vzrostlo rozpětí a nosná plocha. Hlavní změny byly provedeny v trupové části letounu, trup byl, přes použití mnoha původních částí, rozšířen a prodloužen, aby poskytl prostor pro nový motor a větší zásobu paliva. Neméně důležitou změnou byla instalace přetlakové kabiny s mnohem lepším výhledem.


Hlavní komora motoru poskytovala tah 16,671 kN a pomocná vyvodila tah 2,942 kN. Činnost motoru byla prodloužena až na 12 minut. Nové dvoukomorové raketové motory byly začátkem roku zkoušeny na brzdě a následně testovány v prototypech Me 163 B V6 a B V18. Během zkoušek obou prototypů zahájila továrna v Dessau přípravy na zahájení sériové výroby „céčka“. Byla zahájená stavba tří prototypů Me 163 C V1, C V2 a C V3, z nichž byl zalétán pouze jeden a pravděpodobně bez spuštěného motoru, byl tedy zkoušen jak kluzák.


Na konci války byly všechny tři kusy zničeny, aby je nezískali Sověti.


Výkony jsou pouze vypočteny.
Zdroje:
Sources:
Willy Radinger, Walter Schick, Messerschmitt Geheimprojekte, Aviatic Verlag, ISBN 3-925505-14-8
Przemyslaw Skulski, Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163a Me-163b Me-163c Me-163c Me-163d Me-263 J8m1, Published by Ace Publications, Wroclaw, 2002, ISBN: 83-8615-321-0
Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9.
Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me 163, Praha, Jan Vašut s.r.o., 2007, ISBN 978-80-7236-305-6.
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla Německa 2. díl, Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994, ISBN 80-85784-10-6.
https://www.luftarchiv.de/
https://www.airwar.ru/enc/fww2/me163.html
https://www.walterwerke.co.uk/walter/me163d.htm

Messerschmitt Me 163 C -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-C-t44866#527495Verze : 0
MOD
Diskuse
Messerschmitt Me 163 C


Jde o prodlouženou verzi předchozího Me 163B, kanony se přemístily do boků trupu. Byly postaveny tři prototypy (V1, V2 a V3) do vzduchu se dostal údajně jen jeden. Všechny tři byly před příchodem Sovětů zničeny.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-C-t44866#175848Verze : 0