Název: Name: | Tupolev Tu-16K-11-16 | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16К-11-16 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | ?, ? / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1960-DD.MM.196R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 441 konverzí Tu-16KS/Tu-16A/Tu-16KSR-2/Tu-16S | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1960 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 40600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 79000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | |
Délka: Length: | 35,20 m | |
Výška: Height: | 9,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 750 km/h v 10000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 2050 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý 2x řízená střela KSR-2 nebo KSR-11 nebo 3000-13000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tu-16KSR-2-11 - vznikly konverzí Tu-16A a Tu-16KSR-2A, zachována možnost nést pumy Tu-16K-11-16 - vznikly konverzí Tu-16KS, Tu-16KSR-2 a Tu-16S, původně bez možnosti nést pumy, obnovena dodatečně - sovětské ozbrojené složky pro všechny verze používalo označení Tu-16K-11-16 | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-11-16-kod-NATO-Badger-G-t44840#555751Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-16K-11-16
Tupolev Tu-16K-11-16 je modifikací letounu Tu-16A vycházející ze zkušeností z provozu letounů Tu-16K-10 a Tu-16K-10-26. Na rozdíl od nich má z pumovnice demontovanou kabinu operátora radiolokátoru Jen a palivovou nádrž pro střelu K-10. Z přídě letounu byl odstraněn rozměrný radiolokátor Jen a na příď se opět vrátila kabina navigátora. Pod přídí je umístěn protizemní zaměřovací radiolokátor Rubin-1 přičemž jeho obsluhu obstarává operátor umístěný v kabině navigátora. Letoun může nosit a odpalovat protizemní řízené střely KSR-2 a KSR-11 ze závěsů pod křídly nebo pumovnice.
Vývoj letounu byl zahájen v roce 1962 a v roce 1964 byla zahájena sériová výroba. Letouny byly určeny jak pro strategické letectvo SSSR tak i pro námořní letectvo SSSR. 30 kusů potom bylo exportováno do Egypta.
Tupolev Tu-16K-11-16 je modifikací letounu Tu-16A vycházející ze zkušeností z provozu letounů Tu-16K-10 a Tu-16K-10-26. Na rozdíl od nich má z pumovnice demontovanou kabinu operátora radiolokátoru Jen a palivovou nádrž pro střelu K-10. Z přídě letounu byl odstraněn rozměrný radiolokátor Jen a na příď se opět vrátila kabina navigátora. Pod přídí je umístěn protizemní zaměřovací radiolokátor Rubin-1 přičemž jeho obsluhu obstarává operátor umístěný v kabině navigátora. Letoun může nosit a odpalovat protizemní řízené střely KSR-2 a KSR-11 ze závěsů pod křídly nebo pumovnice.
Vývoj letounu byl zahájen v roce 1962 a v roce 1964 byla zahájena sériová výroba. Letouny byly určeny jak pro strategické letectvo SSSR tak i pro námořní letectvo SSSR. 30 kusů potom bylo exportováno do Egypta.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-11-16-kod-NATO-Badger-G-t44840#175703Verze : 0
commons.wikimedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 11.11.1980 |
Autor | MSGT Donald Sutherland |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Dva Tu-16KSR-2-11, případně Tu-16KSR-2, egyptského letectva.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-11-16-kod-NATO-Badger-G-t44840#555752Verze : 0
Aubi
MOD
topwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-11-16-kod-NATO-Badger-G-t44840#555753Verze : 0
Aubi
MOD
aviadejavu.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detaily egyptského stroje. Příď s antenou pasivního lokátoru typu Rica.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
KSR-2.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-11-16-kod-NATO-Badger-G-t44840#555754Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.