Název: Name: | Tupolev Tu-16K-10-26 | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16К-10-26 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.197R-DD.MM.197R Opravárenské závody VMF, ? / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.197R-DD.MM.197R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 85 konverzí Tu-16K-10 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1966 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 41850 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 79000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | |
Délka: Length: | 36,80 m | |
Výška: Height: | 9,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 32150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ~900 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4700 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý 1x protilodní řízená střela K-10S 2x řízená střela KSR-5 Tu-16K-10-26B: 4000-8000 kg pum nebo 4-8x torpédo | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. web.archive.org |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555747Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-16K-10-26
Po úspěšném zavedení letounů Tupolev Tu-16K-10 do výzbroje sovětského námořního letectva bylo rozhodnuto tyto letouny dále zdokonalit a umožnit jim nesení nových protilodních střel KSR-2/KS-11 (AS-5 Kelt) a KSR-5S/K-26 (AS-6 Kingfish). Tyto střely měly být neseny po dvou kusech na speciálních závěsnících pod křídly (pod každým křídlem jedna střela).
První letouny byly na standard Tu-26K-10-26 modernizovány z již vyrobených letounů Tu-16K-10 v 70. letech. Většina z nich létala z letišť na poloostrově Kola.
Po úspěšném zavedení letounů Tupolev Tu-16K-10 do výzbroje sovětského námořního letectva bylo rozhodnuto tyto letouny dále zdokonalit a umožnit jim nesení nových protilodních střel KSR-2/KS-11 (AS-5 Kelt) a KSR-5S/K-26 (AS-6 Kingfish). Tyto střely měly být neseny po dvou kusech na speciálních závěsnících pod křídly (pod každým křídlem jedna střela).
První letouny byly na standard Tu-26K-10-26 modernizovány z již vyrobených letounů Tu-16K-10 v 70. letech. Většina z nich létala z letišť na poloostrově Kola.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#175697Verze : 1
V polovině 60.let začal stávající zbraňový systém letounů Tupolev Tu-16K-10-26 zastarávat a proto bylo rozhodnuto o jeho modernizaci. Základním kamenem této modernizace bylo zavedení nového typu střely K-10 a to typu K-10S. Tyto střely vykazovaly lepší letové vlastnosti než původní střely K-10 a navíc dokázaly využívat pro zaměřování radiolokátor Rubin-1. Díky této možnosti mohl být stávající radiolokátor Jen demontován a do přídě se vratila kabina navigátora doplněná operátorem radiolokátoru Rubin-1 a samotným radiolokátorem pod přídí. Kabina operátora v pumovnici byla demontována a palivová nádrž střely K-10S byla upravena pro možnost demontáže v polních podmínkách a tak umožňovala nesení klasického pumového nákladu.
Modernizace těchto letounů probíhala od roku 1966 a krom modernizace stávajících letounů Tupolev Tu-16K-10-26 bylo vyrobeno dalších 50 letounů tohoto typu jako náhrada za starší a silně olétané stroje.
Modernizace těchto letounů probíhala od roku 1966 a krom modernizace stávajících letounů Tupolev Tu-16K-10-26 bylo vyrobeno dalších 50 letounů tohoto typu jako náhrada za starší a silně olétané stroje.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#175756Verze : 0
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21388.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555735Verze : 0
Aubi
MOD
aviadejavu.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555746Verze : 0
Aubi
MOD
https://www.ausairpower.net/APA-Sov-ASuW.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555748Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.