Název: Name: | Tupolev Tu-16K-10 | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16К-10 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1958-DD.MM.1963 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň / DD.MM.1959-DD.MM.1960 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1958-DD.MM.1963 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 216: 157 závod č. 22 59 závod č. 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.01.1958 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 39600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 75800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 79000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | |
Délka: Length: | 36,80 m | |
Výška: Height: | 9,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 32150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 930 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4850 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý 1x protilodní řízená střela K-10S | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555733Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev Tu-16K-10
Verze Tupolev Tu-16K-10 představuje první radikální přestavbu letounu Tupolev Tu-16. Určena je k nesení jedné protilodní střely K-10 (AS-2 Kipper).Vývojové práce na tomto typu začaly v roce 1955 zároveň se zahájením vývoje střely K-10.
Z letounu byla odstraněna prosklená příď s kabinou navigátora a na její místo byl umístěn dielektrický kryt obsahující zaměřovací radiolokátor Jen. Navigátor, původně umístěný v přídi byl i se svým vybavením přesunut do prostoru za piloty, jejichž přetlaková kabina byla z tohoto důvodu prodloužena.
Do pumovnice byla umístěna palivová nádrž pro střelu K-10 (střela se palivem plnila až těsně před vypuštěním) a na ni navazuje malá přetlaková kabina pro operátora radiolokátoru Jen. Střela samotná je podvěšena na speciálním závěsu umožňujícím datovou komunikaci mezi střelou a letounem a přečerpávání paliva pod trupem letounu (její svislý stabilizátor je sklopený).
První letoun Tupolev Tu-16K-10 byl dokončen v roce 1958, dva roky před koncem vývoje střely K-10. První úspěšný odpal střely K-10 z letounu Tu-16K-10 proběhl 28.5.1958. Sériová výroba letounu Tupolev Tu-16K-10 byla zavedena v roce 1959 a vzešlo z ní přibližně 220 kusů. Všechny vyrobené letouny potom sloužily u leteckých jednotek sovětského námořnictva.
Poznámka: Jediná potvrzená střela K-10 s jadernou hlavicí byla z letounu Tupolev Tu-16K-10 vypuštěna 22.8.1962 v rámci cvičení Škval. Šlo o odpal na vzdálenost 120 km a střela při něm úspěšně zasáhla cílovou oblast na Nové Zemi v Barentsově moři.
Verze Tupolev Tu-16K-10 představuje první radikální přestavbu letounu Tupolev Tu-16. Určena je k nesení jedné protilodní střely K-10 (AS-2 Kipper).Vývojové práce na tomto typu začaly v roce 1955 zároveň se zahájením vývoje střely K-10.
Z letounu byla odstraněna prosklená příď s kabinou navigátora a na její místo byl umístěn dielektrický kryt obsahující zaměřovací radiolokátor Jen. Navigátor, původně umístěný v přídi byl i se svým vybavením přesunut do prostoru za piloty, jejichž přetlaková kabina byla z tohoto důvodu prodloužena.
Do pumovnice byla umístěna palivová nádrž pro střelu K-10 (střela se palivem plnila až těsně před vypuštěním) a na ni navazuje malá přetlaková kabina pro operátora radiolokátoru Jen. Střela samotná je podvěšena na speciálním závěsu umožňujícím datovou komunikaci mezi střelou a letounem a přečerpávání paliva pod trupem letounu (její svislý stabilizátor je sklopený).
První letoun Tupolev Tu-16K-10 byl dokončen v roce 1958, dva roky před koncem vývoje střely K-10. První úspěšný odpal střely K-10 z letounu Tu-16K-10 proběhl 28.5.1958. Sériová výroba letounu Tupolev Tu-16K-10 byla zavedena v roce 1959 a vzešlo z ní přibližně 220 kusů. Všechny vyrobené letouny potom sloužily u leteckých jednotek sovětského námořnictva.
Poznámka: Jediná potvrzená střela K-10 s jadernou hlavicí byla z letounu Tupolev Tu-16K-10 vypuštěna 22.8.1962 v rámci cvičení Škval. Šlo o odpal na vzdálenost 120 km a střela při něm úspěšně zasáhla cílovou oblast na Nové Zemi v Barentsově moři.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#175696Verze : 0
Reklama
Tupolev Tu-16K-10 s podvěšenou střelou K-10 (www.military.cz)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#176721Verze : 0
aviadejavu.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555736Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1989 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tu-16K-10 přelétává nad USS Ranger (CV-61).
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555764Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.